dinsdag 14 november 2017

SPELDENKUSSENS




Hebben jullie ook zoveel speldenkussens
in huis rondslingeren
Hier liggen ze overal waar
ik ze ook maar nodig zou kunnen hebben
Meestal van rest lappen gemaakt
ik heb er even een paar bijeen gepakt
sommige heb ik hier al eens laten zien

De egel maakte ik van een oude laars
met bontrand van mijn dochter

de beer op koperen kandelaar
is uit een vestje van mij gemaakt
vaak kom je ineens op een idee.
als je zo een lapje in je handen hebt

de gebakjes zijn eerst in het vormpje vast gelijmd

ik heb er vast nog meer
maar deze heb ik even
bij elkaar gezocht voor de foto

Haben Sie auch so viele Nadelkissen?
in Hause rum kreisen
Hier sind sie überall
Ich könte sie vielleicht ja brauchen

In der Regel von Resten gemacht
Ich habe ein paar von ihnen abgeholt
einige haben ich schon hier gezeigt


Der Igel habe ich von einem alten Stiefel
mit der Pelzkante meiner Tochter gemacht


und der Bär auf den Kupferleuchter
wurde von einer Weste von mir gemacht
oft stößt man auf eine Idee.
wenn du ein Stück Stoff in deinen Händen hast

Das Gebäck wird in die Form geklebt
damit es nicht umkippt

Ich habe sicher noch mehr
aber ich habe diesen schnell gefunden
wenn ich auf der Suche war
für ein Bild zum blogpost

17 opmerkingen:

  1. Wat een schatje dat egeltje. Hier ook verschillende in huis. Zo leuk ook om te maken. Snap helemaal wat je bedoelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk is die egel.heb het ook wel eens met handwerken op school gemaakt,
    met de hand genaaid... oei hele klus was dat.
    Ik blijf een speldenkussen leuk vinden heb nu pas zo\n magneet handig..
    maar moet er zelfs aan wennen.
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ich habe auch Nadelkissen. Aber meine sind nicht ganz so schön.
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super tof! De egel is helemaal mijn favoriet. Zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooh, wat een snoezig egeltje, en wat heb je vééél schattige speldenkussens.
    Die van mij is al zo oud dat het bijna uit elkaar valt, maar ja, mijn zoon heeft het op school gemaakt en die gooi je niet weg hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb maar één speldenkussen, maar ik ben ook geen naaister. Ik vind je egeltje wel echt een topper.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Thea,

    O jaaaaa heel herkenbaar, ook ik heb zo'n tik van speldenkussentjes,
    en eigenlijk heb ik veel meer tikken hoor, hahaha. Er zijn ook
    zoveel leuke dingen om te doen.

    Mooie verzameling laat je zien, een greep uit je collectie van 13 stuks.
    Allemaal vind ik ze mooi en leuk, en juist van allerlei restjes gemaakt
    geeft het iets extra's. Zelf bewaar ik ook bijna alles omdat ik er nog wat
    in zie maar mijn lief vind alles rommel en snapt daar niets van ;-)

    Leuk om ze zo bij elkaar te kunnen bekijken.

    Fijne week verder......

    Liefs
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja ik heb ook een speldenkussen tik ik weet niet waarom maar ik
    vindt ze zo leuk ....en die van jou zijn ook heel leuk vooral dat egeltje
    is zo schatig !!!! heel veel groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. vind ze allemaal mooi, maar het egeltje en beer vind ik het mooiste

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterende verzameling speldenkussentjes! Vind ze allemaal even leuk!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Liebe Thea,
    Du hast eine wunderschöne Nadelkissen-Sammlung! Ich hab zwar auch ein paar, aber lange nicht so schön wie Deine :O)
    Danke auch für Deine lieben Worte, es geht langsam , aber stetig jeden Tag ein bischen besser :O)
    Hab einen wunderschönen Tag!
    ♥ Allerliebste Grüße, Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Liebe Thea,
    Deine Nadelkissen-Sammlung ist großartig!!!!
    sie sehen alle wunderschön aus...
    Ganz liebe Grüße
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie speldenkussens. Leuk idee zo in de taartvorm.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Thea, ik je speldenkussentjes knap hoor, maar mijn favorietje is het lieve egeltje !
    nog een fijn weekend en groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke speldenkussens, ik ben er ook dol op :)
    Gezellige blog heb je, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo mooi jou speldenkussens en je hebt so veel.....
    Ik heb een hele kleine van mijn Oma....
    Veel liefs
    Jen

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥