vrijdag 13 oktober 2017

KRALEN VAN PAPIER

Geen idee of ik dit hart al eens
heb laten zien
gemaakt van gebruikte kurken
we moesten even sparen
tot er genoeg waren om dit hart te maken
sinds die tijd spaar ik alle kurken
je kunt er zoveel leuke dingen mee maken
Gelukkig lust mijn lief graag een wijntje
zo in de avond bij het tv kijken

Keine Ahnung, ob ich dieses Herz jemals gezeigt habe
es ist aus gebrauchten Korken
wir mussten ein bisschen sparen
bis es genug gab um dieses Herz zu machen
seit dieser Zeit habe ich alle Korken gerettet


Du kannst so viele lustige Dinge da mit machen
Zum Glück möchte meine Liebste gerne
ein glass Wein Abends beim fernsehen

Kralen maken van reepjes papier
hebben jullie dat al eens gedaan
dat is zo leuk om te doen
strookjes knippen die spits toelopen
en dan gewoon oprollen
met een prikker of zo
lijmen met een plakstift
en overlakken met kleurloze nagellak
goed laten drogen en dan kun je
er kettingen of armbanden van maken

Ik maakte deze blauwe ketting al langer geleden
maar had nooit een jurk waar ik hem bij kon dragen
tot ik deze zomer deze jurk maakte

Ik ben helemaal verliefd op het stofje
After the rain van Hamburger Liebe
ik bedenk me ineens dat ik daar
ook nog een logje over wil maken

Verlinkt bij Freutag

Perlen aus Papierstreifen
Hast du das jemals getan?
das ist so schön zu tun
schneiden Sie Bänder
und dann einfach aufrollen

Einfach am ende Kleben mit einem Pritt stift
und mit farblosem Nagellack ab lackeren
gut trocknen lassen und dann können Sie
Ketten oder Armbänder herstellen

Ich habe diese blaue Halskette vor langer Zeit gemacht
aber hatte nie ein passendes Kleid dazu
damitt ich ihn tragen könnte

bis Ich diesen Sommer dieses Kleid gemacht habe

Ich bin total verliebt in den Staub
After the Rain von Hamburger Liebe
Ich erkenne plötzlich dass ich da auch
 ein post uber schreiben möchte

Verlinkt bei Freutag
Mag ik jullie nog even hartelijk bedanken voor al die lieve berichtjes op mijn vorige post?
Darf ich Ihnen für all die schönen Nachrichten auf meinem vorherigen Post mal herzlich viel dank sagen?


9 opmerkingen:

  1. Liebe Thea,
    die Kette ist toll geworden!
    Ich mußte aber gerade schmunzeln, denn vor vielen Jahren habe ich in meinem Heimatdorf eine Jugendgruppe gehabt, und da haben wir diese Perlen auch gemacht, als Ketten, manche haben sich sogar einen Vorhang für ihre Zimmertür gemacht ;O)
    Ich wünsche Dir ein wunderschönes Herbstsonnenwochenende!
    ♥ Allerliebste Grüße, Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig idee die kralen van papier. Ik heb wel eens kralen van stof gezien, ook gerold, maar dit is nieuw voor me. Het hart is erg leuk, hoe jij altijd van niets, nou ja kurken dan, iets weet te maken vind ik heel knap. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk die kralen, mooi resultaat. Nog nooit gezien. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Thea,

    Dit hart heb ik nog nooit gezien bij je maar het kan best zijn dat het voor de
    tijd was dat ik jou ging volgen, maar leuk is het zeker. Inderdaad zoals je al schrijft
    je moet er wel even voor sparen.

    Ohhhh wat leuk om de papieren kralen nu bij jou tegen te komen, als kind heb ik daar
    heel veel van gemaakt en allerlei kettingen van ontworpen.
    In 2011 inmiddels alweer zes jaar geleden schreef ik daar eens een post over.
    Het is echt een jeugdherinnering voor mij, heel erg leuk om te zien.
    Hieronder de link van mijn post toen, misschien vindt het leuk om te kijken.

    http://frajobo.blogspot.nl/2011/09/papieren-kralen.html#comment-form

    Jou ketting is prachtig geworden met de blauw/paars tinten en staat heel lief
    bij deze schattige blouse, wat een heerlijk kleurrijk stofje.

    Geniet van een heel fijn weekend.....

    Liefs
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om die papieren kralen weer eens te zien. Vroeger maakten we ze van krantenpapier op school want dat kostte niets, alleen lijm.
    Maar jouw kralen zijn van een hoger niveau, prachtig gewoon.
    groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hart is leuk! helaas hebben wij meestal wijn uit flessen met een schroefdop, :(.
    En papierenkralen heb ik nog nooit gemaakt maar wel een leuk idee. Dat ga ik onthouden.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grappig je kurkenhart en een moois ketting gemaakt,je verzint ook steeds wat anders he?
    leuk hoor zo mooi bij ju jurk.
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat creatief Thea! Ja kurken zo leuk om mee te knutselen en dit hart echt geweldig, wij hebben hier een prikbord hangen gemaakt van kurken en hij wordt goed gebruikt...
    Wat leuk die kralen gemaakt van rolletjes papier, je zou denken dat het erg dure kralen zijn, mooie ketting en leuk zo samen met je jurk!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Einen wunderschönen guten Morgen, liebe Thea,
    was für eine bezaubernde Kette hast Du Dir gebastelt, sie gefällt mir in diesen Farben sehr.

    Ich wünsche Dir einen sonnigen Mittwoch und schicke liebe Grüße mit.
    Traudi.♥

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥