donderdag 3 augustus 2017

LONG DRESS en TUNIEK


Voor we op vakantie naar
Madeira gingen in het
Voorjaar maakte ik deze lange jurk
een heel eenvoudig model
met korte mouw

het stofje is al zo bont en kleurrijk
dat heeft niet meer nodig
na het maken van de foto
zag ik dat het geheel wel wat strakker mocht zijn


dus heb ik het aan de bovenzijde
ter hoogte van de buste
er nog een paar centimeter afgehaald
nu lijkt het geheel een stukje slanker
een slanke den kan ik er niet van maken
maar dat hoeft ook niet

in de afgelopen week was het buiten
al weer wat minder mooi weer
en dan draag je af en toe
weer een zomerbroek

(ik draag veel liever jurken
maar dat kan helaas niet altijd)

daar had ik graag een fleurig tuniekje bij gedragen
ja, en daar leek me het restant
van de lange zomerjurk wel heel erg geschikt voor

helaas bleek toen ik het lapje eens bekeek
dat er veel te weinig stof was voor zoiets

toch liet het me niet los
na een paar dagen heb ik het
lapje toch maar weer tevoorschijn gehaald
het plan was met om er een tuniek met V hals
van te maken, maar nee
dat lukte toch echt niet

dus toen ben ik maar gaan passen en meten
en hier en daar een extra naad gemaakt
en na heel erg veel gepuzzel ........
je ziet het wel, het is me toch gelukt
en door het patroon in de stof
zie je bijna niks van al die naden
ik ben er super blij mee
het is een heel zomers tuniekje geworden

En weer een lap stof helemaal op

Stof online gekocht bij Babarum
Patroon Jurk zelfgemaakt ..... bovenstuk Tuniek Ottobre 2/2016 Sporty Summer top

Verlinkt bij Rums

Im Frühling habe ich mir dieses lange Kleid genäht
als wir nach Madeira gefahren sind
Ein sehr einfaches Modell mit
Kurzarm

Der Stoff ist schon
so farbig und bunt
Das braucht nicht mehr
Nach dem Fotografieren
auf den balcon
sah Ich, dass es ziemlich gross aus sah
Also habe ich es auf der Oberseite
An der Brüst noch
ein paar Zentimeter abgenäht

Jetzt scheint es ein bisschen schlank
Ein schlankes bild kann Ich nicht daraus machen
Aber das ist auch nicht nötig

Letzte Woche war es draußen
Umso weniger schönes Wetter
Und dann trage Ich gelegentlich eine
Sommerhose

Ich hätte gern eine schöne bunte Tunika
und es schien mir schön aus der Rest
von diesem Kleid zu sein
Leider, als ich es ausprobiert habe
gab es viel zu wenig von diese Stoff reste
ai so ein pech

Noch ließ es mich nicht gehen
Nach ein paar Tagen habe ich es
Stoffchen wieder ausgeholt

Der Plan war, einen V-Ausschnitt zu machen
Aber das hat ja gar nicht geklappt
Also nach viel drehen und noch mehr denken
machte Ich eine zusätzliche Naht hier und da
Und ja,

Sie sehen, es ist ein Tunika geworden
Ich bin sehr glücklich damit
Es ist eine sehr Sommerliche Tunika

Patroon Dress mein eigenes ...... Tunika obenteil Ottobre 2/2016 Sporty Summer top
Stoff online gekauft bei Babarum

Verlinkt bei Rums

16 opmerkingen:

  1. Liebe Thea,
    Kleid und Tunika sind wunderschön geworden! Ein schöner Sommerstoff, der sich mit den Farben dem Blütenspiel der Natur anpaßt :O)
    Hab einen schönen Tag und einen guten Start in ein entspanntes Wochenende!
    ♥ Allerliebste Grüße,Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Af en toe kom ik via een ander blog op je site terecht, maar ben er weer snel weg want ik kan de tekst echt niet lezen. Middelgrijze ondergrond en de tekst is dan nog donkerder en ook nog in italic. Jammer want ik zou graag eens bij je rondneuzen. Weet niet of anderen er ook last van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Lot,

      Dat is heel erg jammer. IK heb de kleuren en tekst extra zo ingesteld dat ze duidelijk zichtbaar zijn.Ik hou er zelf ook niet van als het slecht zichtbaar is.Ik ga eens kijken wat ik kan doen voor je.
      Bedankt voor je reactie.

      Groetjes Thea♥

      Verwijderen
    2. Beste Lot, lees net je berichtje, en misschien heb ik een oplossing ,
      als je met ingedrukte muisknop de tekst selecteert dan wordt de
      achtergrond blauw en de tekst wit, en dat is heel goed leesbaar.
      Misschien heb je er iets aan, het proberen waard denk ik.

      Fijn weekend,
      Groetjes Josephine

      Verwijderen
  3. Liebe Thea,
    komme gerade aus meiner Sommerpause, düse durch die unendlichen Weiten und sehe bei Dir wunderschöne Kleider. Du hast so toll genäht und die Muster passen genau aufeinander, perfekt. Die Stoffe gefallen mir sehr und ich denke dabei an die Karibik ;-)))

    Dir ein schönes Wochenende und liebe Drosselgartengrüße von Traudi.♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk Thea en al je gepuzzel woedt zo beloond. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Thea,

    Wat een heerlijke vrolijke outfits heb je weer gemaakt, geloof heel graag
    dat het behoorlijk puzzelen is geweest, het stofje wil je toch allemaal
    goed op patroon hebben en dat is je SUPER goed gelukt.
    Zowel de lange jurk als de tuniek zijn erg mooi geworden,
    en knap hoor hoe je bij de tuniek de naad aan de voorkant zo precies
    op patroon hebt gekregen.

    Hoop dat je dat je het niet erg vindt dat ik hierboven bij Lot ook iets
    heb geschreven maar dat lijkt me een goede oplossing.
    Zelf vind ik het prima leesbaar zo maar niet iedereen ziet hetzelfde natuurlijk,
    mijn moeder deed dat ook altijd met dat selecteren.
    Als je het er niet mee eens bent dan verwijder je het berichtje maar hoor

    Wens je een fijn weekend.....

    Liefs,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat knap dat je een jurk kan maken, mooi geworden!
    fijn weekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een mooie jurk gemaakt van deze prachtige stof. Hij staat je heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. So eine hübsche Tunika, die finde ich toll vom Muster und den Farben her.
    Auf eine weiße Hose schaut sie bestimmt klasse aus.
    Dir einen schönen Sonntag, lieben Gruß,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze beide heel erg leuk geworden, vind de belijning van je tuniek erg leuk.
    Mooi model

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi!! Wat leuk om te zien wat er allemaal met mijn stofjes gemaakt wordt !!

    gr
    Jelle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterende jurken. Toch fijn als je dit alles zelf kunt maken!

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie jurk en een vrolijk stofje. Staat je heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zowel de jurk als de tuniek zijn prachtig, de mouwen van de tuniek zijn echt heel apart en leuk.
    Heel mooi stofje, het lijkt net of er veertjes in zijn verwerkt.
    Fijn weekend,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥