donderdag 27 juli 2017

STEIGERHOUT

Van al die mooie papaverbollen
uit onze tuin
maakte ik een grote bol
gewoon in oasis gestoken

ik heb hem op de grote vaas in betonlook
(daar moet ik ook nog steeds een logje over maken)
met een zelfgedraaide krans van Akebia hout
neer gelegd
dat ziet er al meteen heel aardig uit
ik twijfel alleen nog of ik de
bol nog een heel klein beetje wit zal spuiten
eerst eens wachten tot de papaverbollen
helemaal droog zijn
er zitten er een paar tussen
die nog een beetje groen zijn

ik kon weer eens niet wachten
komt dat jou bekend voor?

De steigerhouten tafel is door mijn man gemaakt
nu we klaar zijn met verbouwen
mogen de planken wel voor
iets anders gebruikt worden
leuk om te decoreren

en als we eens een groot tuinfeest geven
zou je er mooi een buffet op kunnen uitstallen

van de rest heeft hij nog een kleine tafel gemaakt


ik dacht dat ik hier al eerder
een logje over gemaakt had
maar dat zal toch wel niet
ik kon het niet vinden
dus maar even opnieuw geschreven

Vonn all diese schönen Mohnblumenzwiebeln
aus unserem Garten
habe Ich in eine große OasisKugel eingefügt

obenauf die große Vase in Betonoptik
(Ich muss da noch einen Bericht über machen)
mit einem selbst verdrehten Ring aus Akebia Holz
sieht es ganz nett aus
Ich zweifle nur, ob ich die birnen
noch ein klein wenig weiß sprühen soll
zuerst werde Ich warten müssen
biss den Mohn Glühbirnen
vollständig trocken sind
es gibt einige
die sind noch ein bisschen grün


Ich konnte wiedermal nicht warten
kommt das dir bekannt vor?

Das Holzgerüst Tisch wird von meinem Mann gemacht
Weil wir Jetzt unsere Renovierungsarbeiten
abgeschlossen haben
brauchen wir sie nicht mehr

Die Regale können wir jetzt für
sonst etwas verwenden
es macht Spaß zu dekorieren

und wenn wir jemals einen großen Garten-Party
aussetzen würden ein großes Buffet
wurde hier platz genug haben

aus der Rest machte er einen kleinen Tisch
Ich dachte, ich hatte
ein Bericht gemacht da über
aber das wird sicherlich nicht so sein
Ich konnte es nicht finden
Also einfach neu geschrieben

10 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tuintafel en zo prachtig gedecoreerd.
    De Papaverbol is gewoon schitterend geworden.
    Heel fijn weekend alvast en lieve groet,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOH ik ben een beetje verliefd op je tafel, dat heeft je man toch maar eens mooi gedaan.
    persoonlijk zou ik de papaverbollen niet een waasje wit geven, maar gewoon zo laten zoals ze zijn.
    En je verzameld ook van alles qua 'takken' zie ik wel...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Thea,

    Wat een creativiteit toch weer, geweldig gewoon. Wat heb je van al die
    zaaddozen van de papavers een prachtige bol gemaakt, en voor mij heel herkenbaar
    dat ongeduldige, haha. Zelf heb ik ooit een krans gemaakt van die zaaddozen
    en na een tijdje werden die vanzelf een stuk lichter van kleur, juist de naturel
    tinten vind ik persoonlijk erg mooi bij het geheel staan.

    Heel sfeervol zo samen alles en dan op die geweldige steigerhout tafel gemaakt door je lief,
    heerlijk dat jullie samen zo handig zijn en elkaar kunnen aanvullen, harmonie is zo fijn.
    En je maakt me nu wel heel nieuwsgierig naar het verhaal achter de Franse vaas in beton look???
    Ongetwijfeld krijgen we dat nog een keer te zien.

    Wens je alvast een heel fijn weekend toe.....

    Liefs
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Liebe Thea,
    das sieht wunderschön aus! Du hast immer so bezaubernde Ideen und Deine Umsetzungen sind wundervoll!
    Hab ein schönes und sonniges Wochenende!
    ♥ Allerliebste Grüße,Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Piep dat ziet er prachtig uit meid, handig he zo een DH
    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er echt heel sfeervol uit. Super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die papaverbol ziet er echt prachtig uit, knap gemaakt door je man die tafel van steigerhout.
    Het is allemaal zo mooi en sfeervol, Thea je hebt altijd van die schitterende ideetjes.
    groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die papaverbol is echt leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg leuk idee met die papaverzaaddozen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥