zondag 11 juni 2017

KUSSENS en KLEEDJE


Kussens maken voor bij onze nieuwe bank dat lukte me heel lang niet
zo als je ziet is de kleur die in de bank zit niet echt grijs
maar ook niet bruin
ik kocht een aantal lappen op de stoffenmarkt
en dat dan komt het wel goed
maar helaas niet echt de goede kleur
toen bedacht ik me dat groen ook wel leuk zou zijn
olijfgroen misschien
mijn vriendin had daar nog een lap van liggen
en ja, dat was wel naar mijn zin.
dus naaide ik een rond kleed
voor het tafeltje en daar een topkleed over van een Ikea gordijn
die in onze erker voor de raam hangt
helemaal perfect
daarna begon ik aan de kussens
eerst aan het ronde kussen begonnen
de werkwijze stond ergens in een van de Tilda boeken
eerst maak je een rondje voor het midden
gewoon een ontbijt bordje natekenen
dat 2 x knippen en ook 1 x vlieseline
ik maakte er iets leuks op met de transfermarker
bij het groene kussen naaide ik er een oud gehaakt kleedje op

voor rondom nam ik een strook van 140 cm lang en40 cm breed
dichtnaaien en aan 1 kant een tunnel naaien
de andere kant rimpelen en aan het ronde stuk naaien
op de naad heb ik een kantje genaaid
koord door de tunnel halen en dan vullen
stond er in het boek
maar dat vond ik niks op de eerste plaats sluit het niet helemaal
en als je dan de vulling ziet zitten nee dat was niks
dus heb ik een binnen kussen gemaakt

bij het ene kussen maakte ik een binnenkussen van hetzelfde stof
en bij het groene maakte ik een ander binnenkussen en naaide er in het midden een stuk van het groene stof op
dus de inkijk aan de achterkant ziet er netjes uit
ook maakte ik nog een vierkant kussen
van de groene stof
ook daar heb ik een oud kleedje van de rommelmarkt opgenaaid



Kissen machen für unsere neue Bank
was für ein problem
so wenn Sie sehen
ist die Farbe die in der Bank ist nicht wirklich grau und auch nicht braun
Ich kaufte mir ein paar schöne stoffe auf dem Stoffmarkt
und dann wird es in Ordnung sein
hatte ich gedacht
aber leider war nicht wirklich die richtige Farbe dabei
ach ja ...... Grün wäre auch schön
olive oder so


Meine Freundin hatte zum gluck so ein Stück
und ja, das war nach meinem Geschmack.
So nähte ich ein Tuch
für den Tisch und dort auf einem Ikea Vorhang top kleid
ganz perfekt
Dann begann ich an die Kissen

zuerst mit ein rundes Kissen gestartet
Das Verfahren war irgendwo in einem Buch von Tilda
Erstellen Sie zunächst einen Kreis für das Zentrum
einfach Kopieren einen Frühstückstellers
enthaltend den Schnitt 2 x und auch 1 x aus Vlieseline



Ich machte ein motiv mit dem Transfer Marker
und am grünen Kissen nähte ich
ein altes gehäkelten Deckchen

Für rundum nahm ich einen Streifen von 140 cm lang und 40 cm breit
einen Tunnel an eine seite Nähen
und die andere Seite raffen( heist das so?)
die anderen Seite an das runde Stück nähen
auf den Näht vernähte Ich eine Spitze


ein seil durch den Tunnel und dann füllen
stand in dem Buch
aber ich fand es nichts
in erster Linie schließt es nicht ganz
und wenn man dan die Füll Wolle sehen kann
Nein das möchte ich nicht

Also nähte ich ein innenkissen aus den gleichen stoff
und für das grüne ein innenkissen aus eine andere Substanz
und nähte ein stück grünes stoff am hinterseite ein
jetzt sieht es gut aus

9 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kussens zijn het geworden Thea! Helemaal af!

    Lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liebe thea,
    die Kissen sind wunderschön geworden! Sie gefallen mir sehr, sehr gut!
    Ich wünsche Dir einen guten Start in eine wunderschöne neue Woche!
    ♥ Allerliebste Grüße,Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wie schön die Kissen sind! Und das Prinzip ist so einfach 😉
    Ja, es heisst raffen
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie ontwerpen die helemaal bij de stijl van je bank en tafeltje passen. Prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhhh...liebe Thea
    solche Kissen muss ich mir unbedingt auch machen für unser Schlafzimmer! Wunderschön und Romantik pur! Lieb das du uns zeigst wie man sie macht! Danke.
    Ich schulde dir noch eine Antwort zu meinem Pfingstrosenkranz! Also bis jetzt hält er sich sehr gut!
    Ich habe ihn in Oasis gesteckt, aber trocken, das Heisst ich habe das Oasis nicht gewässert! Dazu habe ich den Kranz mit einem Elefantenhaut Spray von Oasis eingesprayt! Hier der Link http://www.oasisfloral.de/de/produkte/oasis-elefantenhaut-spray/277/#.WT55TOvyjIU
    Dieser Spray versiegelt die Blumen und bis jetzt sieht der Kranz farblich und von den Blüten her noch immer wunderschön aus! ....und er ist nun schon mehr als 14 Tage alt!
    Ich werde irgendwann nochmals eine Post darüber machen!
    Alles Liebe und
    Herzensgrüassli
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een leuk idee om zulke mooie kussen te maken en de kleedjes erop is geniaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deine Kissen sehen klasse aus liebe Thea.
    Schön sind sie geworden. Und in Rund finde ich sie besonders klasse.
    Dir einen schönen Abend, liebe Grüße
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Thea,

    Wat heb je een paar juweeltjes van kussens gemaakt zeg,
    trouwens ook het kleed op de ronde tafel samen met het kantkleed
    is zeer geslaagd. Het past zo mooi in de sfeer van jullie huis.
    Al vaker schreef ik het maar jij kan echt alles volgens mij.

    Erg leuk ook het verwerken van de mooie oude kanten kleedjes bij de kussens,
    het geeft een heel rijk aanzicht, echt PRACHTIG!!!

    Geniet van een fijne week.....

    Liefs,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow zijn jou kussens mooi........
    Prachtig...
    Veel liefs Jen

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥