woensdag 31 mei 2017

JURK en JASJE

Terug van vakantie op Madeira
moest ik meteen weer aan de slag
onze kleindochter vierde afgelopen Zondag 28 Mei
haar eerste Communie

daar had ik dit vest/jasje voor in de planning
het lag al geknipt klaar dus dat scheelde al weer werk

de stof voor de jurk kocht ik op de stoffenbeurs
in Roermond op 21 Mei

de schoenen en tas bracht ik mee uit Madeira

ze gooiden je er nog net niet dood
met allerlei spullen van kurk
kwam van het eiland vertelde men trots


dat kan kloppen
Kurk eiken zie je er veel staan
maar waarom de spullen dan zo duur moeten zijn vraag ik me af
vooral de tassen waren erg prijzig
dus toen
ik deze tas ergens voor een koopje zag staan
heb ik hem meteen gekocht

ook een sjaal had ik daar al meegebracht
maar bij nader inzien
vond ik een sjaal van hetzelfde stof leuker staan
en dan was meteen alle stof verwerkt
wat ook erg fijn is
al die resten die steeds over blijven
daar ben ik niet zo dol op

Link naar Rums


Zurück aus dem Urlaub auf Madeira
habe ich mich sofort wieder
hinter die nähmachine gezetzt
unsere Enkelin hat letzten Sonntag
28. Mai ihre erste Kommunion gefeiert
diese Weste / Jacke war schon im Planung
Ich hatte es bereits geschnitten
Der Stoff für das Kleid kaufte ich auf den Stoffenbeurs in Roermond
am 21. Mai
Schuhe und Tasche habe Ich aus Madeira mit gebracht
es gab da sehr viele Sachen aus Kork
war von der Insel erzählte mann stolz

aber warum sollten die Dinge so teuer sein
frage ich mir
vor allem waren die Taschen sehr teuer
und dann als
Ich diese Tasche irgendwo
für ein Schnäppchen sah
kaufte Ich es sofort

ein Schal hatte ich dort auch mitgebracht
aber ich fühlte mich besser
mit einen Schal aus der gleichen Stoff
dann wurde sofort alle Stoff verarbeitet
Das ist auch sehr schön
alle diese Reste machen mich nicht froh

verlinkt bei Rums

12 opmerkingen:

  1. Liebe Thea,
    da hast Du Dir wieder ein wunderschönes Ensemble genäht1 Zusammen mit den hübschen Schuhen und der tollen Korktasche ein tolles Outfit!
    Hab einen zauberhaften und glücklichen Tag!
    ♥ Allerliebste Grüße,Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toppie !!! Mooie foto's! Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sehr schön hast du ausgesehen! Das Kleid ist sehr schön, in Kombination mit der Jacke zauberhaft! Gute Dinge haben ihren Preis! Es braucht Zeit, um eine Tasche zu nähen, der Kork gewachsen ist, und der, der näht, soll doch davon leben können.
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi is dit setje gemaakt!!
    De schoenen en de tas passen er prima bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Thea,

    Welke terug uit zonnig Madeira, wat zullen jullie genieten hebben,
    en meteen weer volop aan de slag met deze PRACHTIGE outfit.
    Erg mooie stoffen heb je gebruikt, de kleuren van de jurk zijn
    zijn heel erg mooi zo ook het motief. Wat goed dat je daar ook een
    sjaal bij heb gemaakt het maakt het geheel helemaal af.
    En.....zoals je al schrijft geen restjes meer ;-)

    Het jasje is ook fantastisch geworden, mooi model en motief en zeker
    bij veel andere jurkjes ook goed te dragen.

    Enig ook de schoenen en de tas van kurk, geweldig had daar nog
    nooit van gehoord.

    Mooie zonnige collage heb je gemaakt van Madeira, gelukkig hebben
    we in Nederland wat het weer betreft ook beslist niets te klagen.

    O ja...ik las op één van jou reactie's bij mij dat je de eerste plant
    niet thuis kon brengen, het is de bloesem van malisappeltjes boom.

    Wens je een fijne week verder.....

    Veel liefs,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Genieten moet natuurlijk "genoten" zijn, ik tik te snel, SORRY!!!

      Verwijderen
  6. Also wirklich.... dazu fällt mir nur ***WOW*** ein!
    Der Schal, Schuhe und Tasche machen die Kombination perfekt!
    Liebe Grüße
    ute

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liebe Thea,
    was für ein wunderschönes Ensemble hast Du Dir genäht. Alles passt perfekt zusammen, Tasche und Schuhe aus Kork von der Blumeninsel und der Schal aus dem Kleiderstoff sieht sehr schön aus.

    Ich wünsche Dir ein sonniges Wochenende, frohe Pfingsten und schicke liebe Grüße mit.
    Herzlich Traudi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Madeira zo mooi eiland. Maar wat eem mooie jurk en jasje. De stof van de jurk is zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat lijkt me dat gaaf als je je eigen kleding kunt maken! Mooi setje!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥