zondag 16 april 2017

GANK ZITTE



Via mijn vriendin kreeg ik een klok
werken doet hij niet meer
maar daar gaat het niet om
maar hij leek me toch wel erg leuk
om een creatie mee te maken
mijn man had nog wel wat planken liggen
van een schutting
die zijn er prima voor
de lichtste plank hebben we onderaan gedaan
vanwege de tekst die ik er op wilde maken

ik had nog een paar vogeltjes staan
in de verkeerde kleur .... dat wel
maar daar is wat aan te doen

toen kwam het volgende probleem

de vogeltjes waren dikker als de klok
dus er op lijmen wat mijn bedoeling was
lukte daar door niet


mijn man kwam toen met het idee
van een klein latje er boven op te maken
en daar dan de vogeltjes op lijmen
zo gezegd zo gedaan
intussen had ik een tekst bedacht
en uitgeprint
(vergeet niet om de tekst te spiegelen)

dat zou ik doen met de transfer marker
ik ga er van uit dat jullie wel die kennen
zo niet, dan hoor ik dat graag
daar maak je makkelijk
de allerleukste dingen mee
Eerst eens kijken welk soort letter
het beste leesbaar zou worden
ik koos een dikke volle letter
je kunt dat het beste eerst even
proberen op een proef plankje
dat lukte prima

na even proef staan op het kastje
heeft mijn man het bord opgehangen
dat was in de herfst
en nu in het voorjaar
ziet het er zo uit
En voor wie het Limburgs niet verstaat ... vrij vertaald: ga zitten en vertel je verhaal wij maken tijd om te luisteren
weer een geslaagd experiment Meertjes Stuff

Durch meinen Freundin hatte ich eine grose Uhr bekommen Sie funktioniert nicht mehr aber dass ist kein problem
trotzdem schien es mir schön
um damit einer kreation zu machen

mein Mann hatte noch einige Regale aus ein alte Zaun im schuppen liegen
die sind in Ordnung für zo etwas
das leichteste Board wir haben unten behalten
weil der Text lesbar muss werden
den ich da auf machen wollte

Ich hatte noch ein paar Vögel aus beton
in der falschen Farbe stehen
etwas farbe und fertig

da war schon das nächste Problem
die Vögel waren dicker als die Uhr
ich wollte sie auf Klebe ..... aber leider

Mein Mann kam auf die Idee eine kleine holz Leiste darüber zu machen
(die habe ich auch in diese farbe bemalt)
und da die Vögel auf zu Klebe ..... Gesagt und getan
Inzwischen hatte ich einen Text erfunden
und aus gedruckt (Denken Sie daran, den Text zu drehen)

Ich würde den text mit dem Transfer Marker machen
Ich gehe davon aus dass ihr kent der Marker und wie dass geht
wenn nicht lass mich es wissen
dort machen Sie einfach
die meisten schöne Dinge mit

erst mal schauen welche Art von text ich nehme
und Am besten lesbar wäre
Ich entschied mich für einen dicken Vollen Schriftart ..... Ich finde
Sie schaut am beste aus
erst versuche ich es auf einer Test-Board
das hat gut funktioniert

mein Mann hat das Schild aufgehängt
es war bereits im Herbst
und jetzt im Frühjahr sieht es so aus
erneut ein erfolgreiches Experiment

Für diejenigen die unsere sprache nicht verstehen ..... frei übersetzt:
Setzen Sie sich und erzählen Sie Ihre Geschichte Wir haben alle Zeit der welt für sie Verlinkt bei Meertje

10 opmerkingen:

  1. vind de klok supermooi, en wat je man met een paar planken maakt, maakt dit geheel zo origineel,alleen ik snap de tekst niet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps, die tekst heb ik op een of andere manier gewist. Maar ik heb het hersteld.
    Het betekent zoiets als, ga zitten,wij maken tijd om naar je te luisteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Thea,

    Wat ben je toch enorm veelzijdig, echt een ontzettend leuk project
    is dit ook weer geworden. Vind het ook zo leuk dat je man ook af en toe
    een bijdrage levert om het geheel af te maken.
    Leuk ook de gastvrije tekst die je erop hebt gezet.

    Een Transfer marker daar had ik nog nooit van gehoord dus heb er even
    over gelezen op Google. Kan dat met een gewone print, ik heb een Canon MG 5400
    en heb geen idee of een print hier uit ook met deze transfer marker te gebruiken is.
    Je kan er inderdaad erg leuke dingen mee maken dus dat lijkt me wel wat.

    Geniet van een gezellige tweede Paasdag.....

    Liefs
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat maak je toch prachtige dingen met spullen die een ander weg zou gooien. De klok is supermooi en erg origineel.
    De tekst lijkt wel op Zeeuws: Gae zitte, wie ebbe ôlle tied. (de o lang gerekt uitspreken)
    groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe verzin je het toch steeds weer Thea .Zo leuk wat je nu met hulp van je man weer gemaakt hebt .Foto's om van te genieten,zo'n leuk hoekje.
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik dacht eerst: Wat moet dat nu worden met al die rommelige plankjes? Maar dat was maar proef. Wat heb je daar een mooi paneel van gemaakt.
    Het staat ook zo leuk boven dat kastje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtig stukje decoratie ...
    Fijne dinsdag ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel sfeervol vind ik je creatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat ontzettend leuk is dit! Mijn complimenten voor de combinatie van de materialen. Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij bent ook van alle markten thuis. Mooi en leuk dat je man ook meedoet. Samen creatief, geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥