vrijdag 10 februari 2017

EERSTE POP

Al zo lang ben ik van plan om een pop te maken
die zonnekindpoppen die je bij veel mensen ziet
ohh ..... die zijn zo leuk
ik had ook al een paar boekjes op
Marktplaats gekocht over poppen maken
ook kocht ik op internet
jaren geleden al het boekje om
ledemaatpoppen te maken
eind vorig jaar nam ik me voor dat ik daar
in het nieuwe jaar mee zou beginnen
een beetje overmoedig ben ik er aan begonnen
met zoveel ervaring in het beren maken
dacht ik dat het niet zo moeilijk zo zijn

NIET DUS
ik ben begonnen met een pop die in een
oude Ariadne staat
dat boekje ligt al jaren klaar
dat werd dus 3 x niks
na 2 pogingen heb ik het maar
even aan de kant gelegd
poging 2 is naar aanleiding
uit het boekje Beren & Knuffelpoppen
dat hoofd werd gemaakt met wasemkap filters
dat had ik niet liggen maar wel spul om in tassen
te gebruiken dat is zo ongeveer hetzelfde
En ja dat ging prima
tot ik met het borduren van de ogen
en de mond ging beginnen
dat stond me dus helemaal niet aan
Maar goed na verschillende keren uithalen
heb ik nu uit het ene boekje een hoofd
en uit een ander het lijf
en de armen en benen uit het
ledemaatpoppen boekje
en het past echt bij elkaar
de haren is weer een ander hoofdstuk
die worden meestal gehaakt
en daar de haren ingeknoopt
toen ik dat op ging zoeken op internet
kwam ik bij een gebreid pruikje uit
ik had al heel erg lang niet meer
gebreid maar ik heb het toch maar gedaan
en dat wordt me toch super leuk
gewoon een driehoekje
geweldig toch
de kleding heb ik ook bijna helemaal zonder patroon gedaan
maar dat is uiteindelijk mijn vak dus niet zo moeilijk voor mij

verlinkt bij Freutag en Meertje
Solange hatte ich in der Planung eine Puppe zu machen
die Sonne Kind Puppen, die wir bei vielen Menschen sehen
ohh die finde Ich so süß
Ich hatte auch ein paar Bücher auf
Marktplatz gekauft über Puppen machen
Ich kaufte auch im Internet schon
Jahren zurück die Broschüre
um Gliedmaßen Puppen zu machen
Ende letzten Jahres habe ich mir selbst versprochen dass ich
im neuen Jahr beginnen würde da mit
ein wenig übermütig fing Ich an
mit so vielen Erfahrungen ins Bären machen
dachte ich wurde es nicht so schwierig sein
ABER NEIN

Ich begann mit einer Puppe die in einem
sehr alten Ariadne stand
das war also 3 x nichts
nach 2 Versuchen habe ich es in eine ecke platziert
Versuch 2 ist
aus dem Buch Bären & Puppen
der Kopf ist aus Filter der Dunstabzugshaube (keine ahnung wie dass auf Deutsch heist)
dass hatte icht nicht aber Sachen die mann in Taschen verwendet
das ist so ziemlich das gleiche
Und so ging es in Ordnung
bis ich an die Augen und mund zur sticken began
Also das hat nicht aus gesehen

aber nach mehrmaligem aus hohlen und auf's neu anfangen
habe Ich jetzt einen Kopf aus einen Broschüre
und aus einem anderen ein Körperteil
und die Arme und Beine aus dem
Schenkel Puppen Broschüre und ja ...... es passt wirklich gut zusammen

das Haar ist wieder ein ganz anderes Kapitel
die in der Regelgehäkelt werden und dan verknotet
als ich auf die Suche began im Internet kam ich zu einer gestrickten Perücke aus
Ich hatte wirklich nicht mehr gestrickt vielleicht 20 jahre
aber ich habe es sowieso getan und das ist ja super
nur ein kleines Dreieck mehr nicht
die Kleider habe ich fast vollständig ohne Muster gemacht
aber letztlich ist dass mein Beruf

verlinkt bei Freutag und Meertje

13 opmerkingen:

  1. Oeps wat een gepruts was dat, maar ik vind hem wel erg geslaagd! Complimenten voor het doorzetten! Smaakt het naar meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whow zomaar in je eentje aan begonnen? Hoe knap dat je dat kan en dan ook nog zo schattig gelukt! Gefeliciteerd hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die is wel echt schattig geworden! Die haartjes en dat jurkje, het plaatje klopt helemaal. Je hebt wel doorzettingsvermogen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dan denk je waar begin ik aan he?
    maar doorgezet en je hebt een prachtige pop gemaakt!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Thea,

    Wat een prachtig popje heb je gemaakt, zo leuk te lezen hoe het
    uiteindelijk is samengesteld, jij geeft nooit op en gaat net
    zolang door tot het helemaal naar je zin is. SUPER geslaagd
    kan ik wel zeggen. Geweldig ook te zien hoe zo'n pruikje gemaakt
    wordt en het staat werkelijk enig.

    Zo lief ook haar broekje en jurkje, en de mooie bijpassende strikjes,
    het is een plaatje geworden en dat voor de eerste.......SUPER geslaagd!!!

    Er zullen er zeker nog meer volgen daar ben ik van overtuigd, heel erg leuk.

    Geniet van een fijn weekend.....

    Liefs
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liebe Thea
    Du bist wirklich genial!
    Ich habe vor 25 Jahren mal Puppen in einem Kursus gemacht....
    3 Stück. Dann nie wieder. Wenn ich Deine kleine Schönheit jetzt so sehe, tut es mir leid, dass ich sie nicht mehr habe.
    Schönes Wochenende und weiter viel Spaß!
    ute

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En het is uiteindelijk een heel lief popje geworden, ok vind hem goed gelukt, ook al is het niet zonder 'slag of stoot' gegaan...De volhouder wint zie je wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Liebe Thea,
    ach....ist die Kleine goldig! Allerliebst ist sie geworden und es hat sich gelohnt, das du nicht aufgegeben hast! Die Mühe und das Suchen der einzelnen Muster war nicht umsonst! Nun, hast du ein richtiges Schätzchen in traumhaft schönen Kleidchen bei dir in der Stube sitzen!
    Herzensgrüassli
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Liebe Thea,
    das Püppchen ist herzallerliebst und so ein feines Kleidchen hast Du genäht :O)
    Hab noch ein wunderschönes Rest-Wochenende!
    ♥ Allerliebste Grüße,Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Thea,
    jou pop is prachtig geworden.....
    Heel lief....
    Veel liefs Jen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lief koppie met haar heeft je popje gekregen! Geef je haar ook een naam?
    Fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Proficiat met je eerst pop hoor, ze is super geslaagd !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Liebe Thea,
    da hast du ja ein süßes kleines Püppchen geschaffen.
    Ganz bezaubernd!!!
    Ich bewundere deine Geduld und Ausdauer, das könnte ich nicht. Respekt!!!
    Aber die Arbeit hat sich gelohnt, Toll.
    Ich wünsche dir einen schönen Abend.
    Liebe Grüße
    Kerstin

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥