zaterdag 31 december 2016

UITDAGING 2


Vorig jaar had ik al plannen om een poncho van stof te maken
maar nergens een patroon te vinden
wat mij een beetje aan stond
allemaal met col
en ik heb zulke korte hals
bovendien wil ik hem een beetje makkelijk over mijn kapsel kunnen doen
het bleef dus bij een proefmodel
dit jaar heb ik er toch maar eens serieus werk van gemaakt
geen patroon gevonden
maar van een lap stof maar wat gebrouwen
met een split aan de voorkant
en aan de achterzijde mijn eigen label


ik hield nog een strook stof over
van de zijkant te kort voor een sjaal
maar met kwastjes aan beide zijden
is hij net lang genoeg
dus is die lap ook weer helemaal verwerkt
er liggen nog een paar stukjes
misschien dat ik daar nog een paar bloemen van kan maken
een soort corsage achtig iets

Letztes Jahr hatte ich bereits Pläne einen Poncho aus Stoff zu machen
aber leider kein Muster zu finden
alle mit col und ich habe so einen kurzen Hals
Außerdem möchte ich es ein wenig einfach auf meinen Kopf tun
es blieb also bei einem Testmodell

Dieses Jahr habe ich auf jeden Fall eine ernsthafte Arbeit davon gemacht
aber Ich fand wieder kein Muster
aus ein Stück Stoff habe ich selber was gebraut
mit einem Split an der Front
und auf der Rückseite mein eigenes Label
es war noch ein Stoffstreifen über
zu kurz für einen Schal
aber mit Quasten auf beiden Seiten
geht es und er ist gerade lang genug
Also wieder einen lappen vollständig verarbeitet
es gibt nun noch ein paar Stücke
vielleicht kann ich da noch ein paar Blumen aus machen
eine Art Corsage oder so etwas

mag ik voorstellen
beer Punkie
hij is 14 cm groot
en van langharige zachte mohair
zijn kleding kwam
in het vorige logje al voor bij


Bär Punkie
er ist grade 14 cm groß
gemacht aus einem langhaarigen weichen Mohair

die kleidung von Bär Punkie
zeigte Ich bereits das letzte Mal

Ich habe mehrere Bären gemacht
die letzten zeit
nur die kleidung muss ich mir
noch ausdenken und machen

want ja ook beren stof is een lap stof
of ik daar uit een jurk voor mezelf maak
of voor een beer
dat maakt uiteindelijk niet uit
hij telt wel mee voor de uitdaging
al zie ik mezelf nog niet zo snel
in een jurk gemaakt van berenstof rond lopen

dit is beer Lieselotje
gemaakt uit Steiff Schulte mohair
ze is 30 cm groot

Dies ist Bär Lieselotje
aus Steiff Schulte Mohair gemacht
Sie ist 30 cm groß

Zijn naam is Sir Jo
maar als het toevallig meisjes kleding gaat worden
die ik ga maken

tjaa dan kan dat zomaar veranderen in Lady Jo
beren doen niet zo moeilijk
meestal krijg ik zo maar een idee
wat kleding betreft

Sein Name ist Sir Jo
aber wenn es Mädchen Kleidung wird
die Ich machen werde

tjaa dann heist sie Lady Jo
Bären machen keine grose sache da aus
deze kleine man
heeft nog geen naam
hij is 17cm groot
ook uit Steiff mohair gemaakt

der kleine Mann hat
noch keine Name
er ist 17 cm groß
und gemacht aus
Steiff Schulte mohair

In September heb ik een paar onderbroekjes gemaakt
gewoon om het eens uit te proberen
dat zijn de broekjes die opgevouwen liggen
de andere 3 heb ik nu gemaakt
ik zag er op allerlei blogs voorbij komen
ze worden meestal gemaakt uit de laatste restjes van een lap stof

na 2 pogingen begon het al ergens op te lijken
ik ben toen begonnen om de resten die ik tegen kwam apart te houden
en nu was mijn doos met resten vol
het patroon weer opgezocht en aangepast en een paar broekjes gemaakt
ik kom hier binnenkort op terug
ik zag ergens een leuke video met tips voor het maken van onder broekjes
die zal ik met jullie delen
En dat brengt mijn totaal voor de uitdaging op 17 stuks
Im September habe ich ein Paar Slips genäht sie sind in der Regel aus den letzten reste gemacht
nach ein paar Versuchen begann es wie ein slip aus zu sehen
Ich begann dann die Reste separat zu halten und jetzt war meine Box mit stoff gefüllt
Das Muster wieder aufgesucht und angepasst und ich machte ein paar unterhosen
Ich sah irgendwo einen schöne Video mit Tipps Ich werde ihn mit Ihnen teilen

Und das macht 17 stück .... nicht slecht oder

12 opmerkingen:

  1. Wauw, wat maak je een lieve beren!
    En die poncho, ik zou m ook wel willen hebben, super.
    Ik wens je een creatief 2017 toe, maar dat gaat vast lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er allemaal prachtig uit Thea.
    Van je poncho en sjaal ga je nog vaak gebruik maken denk ik, heerlijk warm is dat.
    Van mij ook een gelukkig, gezond en creatief 2017!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een creatief 2017 gewenst en wat een gave beren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Thea,

    Meis wat ben je toch een duizendpoot, ik blijf het herhalen hoor, hihi
    De poncho en bijpassende sjaal, wowww geweldig geslaagd is dat geworden.
    Ziet er fantastisch uit,en nog een corsage van dezelfde stof kan het
    helemaal compleet maken.

    En dan al je schattige berenkindjes, stuk voor stuk erg mooi gemaakt,
    mooie stoffen heb je ook gebruikt.

    En dan de onderbroekjes, zelfs die kan jij nog bijpassend je kleding
    maken, in 1 woord GEWELDIG!!!

    Wens je een mooie start van 2017, waar we zeker weer veel mooie
    creatie's van jou hand mogen bewonderen.

    Veel liefs,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liebe Thea,
    Ich wünsche Dir ein frohes , glückliches, kreatives und vor allem gesundes neues Jahr 2017!
    Dein Poncho mit dem Schal ist wunderschön, und auch die Slips sehen toll aus, da würde ich mich gar nicht rantrauen ;O)
    Das neue Bärchen ist allerliebst, acuh ich habe mir vorgenommen, in diesem Jahr wieder mal mehr neue Knuffelbären zu machen :O)
    Nun wünsche ich Dir einen guten Start in die erste neue Woche!
    ♥ Allerliebste Grüße,Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een arbeid. Complimenten. Ik ben benieuwd naar je berenfamilie in kleding. Dat is ook nog een hele uitdaging. Goed 2017 en dat er maar vele creatieve ideeën op mogen borrelen. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie poncho. Ik ga je leuke blog volgen zie zoveel leuke ideen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Thea de beste wensen voor komend jaar, dat er nog veel creatiefs onder jou handen uit mag komen.
    Je poncho is erg mooi en met de sjaal helemaal compleet.

    lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Thea, wat leuk dat je even langs kwam.Bedankt voor je kompliement! Je naaiwerk is ook erg mooi. Prachtig dat je so its doent. Ik wens nog een fijn een vooraal gezond 2017.Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker zo'n poncho en met die sjaal helemaal af.
    Schatige beren, ben benieuwd hoe ze er aangekleed uitzien maar dat komt vast wel goed.
    Jij zit echt niet stil zeg, wat een bezige bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh jou poncho is zo mooi geworden.......
    Heel leuk.
    Veel liefs
    Jen

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥