zaterdag 5 november 2016

PAPAVERKRANS

Met stip zijn het de mooiste zomer bloemen die in onze tuin staan de papavers
de bijen en hommels zijn er dol op
en dan krijg je ook nog
eens van die prachtige zaaddozen
ze zaaien zich zelf uit
ik laat ze zo veel mogelijk staan
als de zaaddozen er af zijn haal ik de planten weg
ze drogen snel en staan leuk in een boeket of krans
ik bewaar ze altijd
onze kleinkinderen vinden het leuk
om de zaadjes er uit te schudden
daarna heb ik ze in een krans verwerkt
maar de kleur is niet zo geweldig
ik heb het geheel maar grijs gespoten
dat is wel mooi
geniet nog maar even van mijn zomerse foto's
want het duurt nog een hele tijd voor
er weer papavers in onze tuin in bloei staan


Bei weitem sind es die schönsten Sommerblumen im unsere Garten
die Mohnblumen

Die Bienen lieben sie sehr
und dann bekommen sie auch
diese wunderbaren Mohn Glühbirnen
sie säen sich selber aus
Ich lasse sie so viel wie möglich stehen
wenn die birnen abgeschnitten sind
nehme ich die ganze Pflanze aus

sie stehen auch schön
in einem Blumenstrauß
oder Kranz


Ich sammle sie immer ein
Unsere Enkelkinder lieben es
die Samen aus zu schütteln

Dann habe ich sie in einem Kranz verarbeitet
aber die Farbe ist nicht so schön

Ich habe alles grau lackiert
Ich finde das ist schön

genießen sie jetzt meinen Sommer Fotos
denn es dauert eine Weile biss
wieder Mohn blumen in unserem Garten in voller Blüte stehen

12 opmerkingen:

  1. Wat een mooie krans,leuk idee,ben zelf ook dol op papavers

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag mooie zomer.
    Ik vind je krans heel mooi. Het lijkt net of je er allemaal kleine bloemetjes op hebt geplakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. T'is weer voorbij die mooie zomer.....
    Maar we hebben de foto's nog😍
    Je krans is prachtig geworden!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Thea,

    Wowwww wat een schitterende papaver soorten heb
    jij ín de tuin staan. Die kleuren echt SUPER mooi!!!

    Zelf ben ik ook gek op papavers maar mijn lief minder
    jammer genoeg.
    De krans die je hebt gemaakt van de zaaddozen is goed
    geslaagd zeg en vooral omdat je hem grijs hebt gespoten.
    Daar zal je zeker heel lang plezier van hebben.

    Prachtige foto's laat je ons zien van de zomertuin, de winter
    moet nog beginnen maar als ik dit allemaal zie verlang ik
    alweer naar het voorjaar.

    Geniet van je prachtige papaverkrans en wens je een fijne week toe,

    Liefs,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wowwwww Thea wat mooi....liefs fijne week Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liebe Thea,
    danke für diese so herrlichen Bilder von dem Mohn! Der KRanz aus den Samenkapseln sit so schön geworden!
    Ich wünsche Dir einen guten Start in eine schöne, hoffentlich noch nicht zu kalte, neue Woche!
    ♥ Allerliebste Grüße , Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. So schön! Die Bilder und der Kranz gefallen mir sehr gut!
    Der Brautstrauß ist von Hand gemacht, aber nicht von mir. Ich habe den Strauss und die Hochzeit im Blog gezeigt. Im September ☺️
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een beauties zijn je papavers.
    De krans is echt bijzonder mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig tulpen om te zien. Krans is helemaal mooi gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi zo de zomer met de papaverfoto's nog even vast te houden prachtige krans heb je ervan gemaakt, zo te zien heb je wel heeeel veeeel bloemen gehad!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥