zaterdag 26 november 2016

BEER JUUPKE en PROBEER



Deze leuke beer maakte ik van
een heel klein lapje matte viscose
ooit gekocht op een beren beurs
en het leuke is hij draagt een hoedje
dat is gemaakt van oude knopen
dat zie je er niet aan ..... toch?
Ik heb ze met een draadje garen
aan elkaar genaaid
alleen weet ik nog niet goed
hoe ik dat hoedje nu eens vast ga zetten
ik wil er geen lijm voor gebruiken
voor nu heb ik even een naald
in zijn hoofdje gestoken
auw auw

Tijdens ons laatste weekendje weg
in Duitsland zijn we naar de Firma Probeer geweest
wauw je kijkt je ogen uit
zoveel leuke beren en andere dieren zitten daar
helaas was het licht een beetje erg fel
niet zo geweldig om foto's te maken
ik heb natuurlijk eerst gevraagd of dat mocht
dat begrijp je wel

maar ze hebben natuurlijk goed licht nodig om te werken
en al onze bestellingen klaar te maken
Dieser nette Bär machte ich aus
ein winziges Stück matte Viskose
kaufte ich mal auf einen Teddybär Messe
aber die große Sache ist
er trägt einen hut aus alten Knöpfen
dass sieht mann nicht oder?
Ich habe sie mit einem Drahtfaden zusammengenäht
Ich weiß einfach nicht gut
wie ich den hut fest fest machen werde
Ich will es nicht Kleben
jetzt habe ich ihm eine Nadel
in den Kopf gestochen
auwa auwa

Bei unserem letzten Wochenende in Deutschland
machten wir einen stop bei die Firma Probär
wow so viele nette Bären aber auch andere Tiere sitzen dort
Leider war es Licht ein bisschen sehr hell
nicht so schön zum Fotos machen
Ich habe natürlich erst gefragt ob ich durfte ist ja klar
aber sie haben offensichtlich gutes Licht nötig
zum arbeiten und unsere Bestellungen fertig zu machen

10 opmerkingen:

  1. Lieve Thea,

    Ohhh wat is beer Juupke een schattig klein beren knulletje geworden,
    een ieniemienie beertje. Wat is het toch leuk hé dat je van een klein
    lapje zo'n iets schattigs kan maken.
    Hij heeft ook van die lieve oogjes en ontzettend leuk dat hoedje
    wat je hebt gemaakt van oude knoopjes, leuk idee!!!
    En het jasje is ook al zo leuk geworden.

    Geloof het meteen Thea, dat je je ogen hebt uitgekeken toen jullie
    op bezoek waren bij Probeer. Volgens mij voel je je als een kind
    in een snoepwinkkel, hihi. Zo leuk al die verschillende soorten
    beertjes nu eens bij elkaar te kunnen bewonderen. Het ziet er
    allemaal heel aantrekkelijk en kleurrijk uit.

    Heb je nog mooie lapjes gekocht??? Volgens mij kun je daar gewoon
    niet zonder iets moois te kopen weer huiswaarts gaan.
    Die groene kikker op één van de foto's vind ik ook heel leuk.
    Mooie reclame die je voor ze maakt, daar zullen ze best blij mee zijn denk ik.

    Wens je een fijne zondag en nieuwe week toe.....

    Liefs,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig klein beertje. Ontzettend leuk is die winkel, een keur van beren, heerlijk om daar eens rond te snuffelen.
    groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Piep oh schitterend !!
    Zo lang geleden dat ik er eentje maakte..

    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatje Thea...liefs fijne zondag van mij x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een dotje zeg. Kan me voorstellen dat je ze dasr allemaal wilt meenemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schattig...en wat een boel lieve beren bij elkaar daar in Duitsland.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige knuffelberen om verliefd op te worden!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Liebe Thea,
    so süß ist dein Bär!!!!!!!
    und deine Hut Idee finde ich ganz Klasse.
    Die Bärenbilder sind wunderschön, da werden ja wirklich Kindheitserinnerungen wach bei mir.
    Ich hab meinen Bären auch ganz besonders geliebt.....
    Eine gute Woche wünsche ich dir.
    Liebe Grüße
    Kerstin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's van je werk en van je bezoek aan de beren-winkel !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Liebe Thea,
    was für eine süße Bärenbande zeigst Du uns, der kleine Bär guckt ein wenig traurig, aber er hat ein lustiges Hütchen auf dem Kopf ;-))), sieht toll aus!
    Dankeschön für Deinen netten Kommentar zum weihnachtskleid, der Ausschnitt ist jetzt fertig und die Ärmel eingenäht, mehr zeige ich dann am 18.12.16 ;-)))
    Ich wasche auch alle Stoffe vorher, die ich vernähen werde, dann ist man immer auf der sicheren Seite.
    Dir einen gemütlichen Abend und liebe Grüße von Traudi

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥