dinsdag 25 oktober 2016

VELVET PUMPKINS

Pompoenen van stof
Helaas voor mij geen fluweel
maar een goedkoop alternatief
in zachte kleurtjes

Jammer genoeg had ik alleen maar witte stof
maar gelukkig kon ik de oud rose
vorige week nog op de markt kopen

de witte stof heb ik toen zelf
maar een beetje gekleurd
gewoon door middel van crepepapier en water

Hoe ze gemaakt worden
zie je op de foto's


Na het dicht maken lijm ik er een echt
pompoen steeltje op
dat is alles ...... super makkelijk dus

Leuk voor DienstagDinge

Kürbisse aus Stoff
Leider hatte Ich keinen Samt
aber eine günstige Alternative
in sanften Farben

Ich hatte nur weißer Stoff
und die alte Rose konnte ich
zum glück
letzte Woche kaufen auf dem Markt

die weiße Substanz habe ich
dann selbst ein wenig Farbe
gegeben einfach mit Wasser
und etwas Krepp-Papier

geht auch
Wie sie gemacht werden,
sehen Sie auf die Bilder

Nachdem ich sie ganz fest zu ge Näht habe
klebe ich einen echte
Kürbis Stengel auf

so einfach geht das
schön für DienstagsDinge

17 opmerkingen:

  1. Liebe Thea,
    ach, die Kürbis sind super schön! Danke für die Anleitung!
    Herzensgrüassli
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die sind ja wirklich zauberhaft! Danke fürs zeigen!
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Thea,

    PRACHTIG zijn jou Velvet Pumpkins geworden, en wat is het
    kleuren goed gelukt, zo mooi die zachte tinten.
    En ze staan super mooi bij jou zelfgemaakte Paper Roses!!!

    Wat heb jij veel pompoensteeltjes in voorraad, allemaal gespaard???
    Of pluk je ze stiekem, hahaha grapje hoor.

    Lief van je dat je precies laat zien hoe ze gemaakt worden,
    altijd handig voor mensen die zoiets niet weten en nu toch
    zelf van deze mooie pumpkins kunnen maken.

    Je hebt alles weer prachtig gefotografeerd.

    Wens je een fijne creatieve week toe.....

    Liefs,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik spaar ze idd al jaren!
      En nee, ik pluk ze niet stiekem. Ik zou niet durven.
      Ze gaan ook niet zo makkelijk los.
      Maar ik koop er wel vaker wat extra als er een leuk steeltje aan zit. Hier op het platteland zijn ze vaak niet duur, 10 of 20 cent per stuk!De kleur maakt dan niet uit, het gaat mij juist om het steeltje.

      Verwijderen
  4. Ik vind ze heel leuk. En ik maar moeilijk doen met mijn 2 helften op elkaar naaien en daarna
    nog met touw omwikkelen. Die van jou lijken net echt.
    Ik hoop het te onthouden want deze methode werkt super snel.
    Jammer dat het al weer zo ver in het seizoen wordt om ze nog te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn super Thea!
    Ik maakte hem van fluweel en wollen stof, maar die stof plooit niet zo mooi , de stof is wat dik!

    Leuk dat je zelf je stof kleurde.
    Lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke pompoenen heb je gemaakt, goed bedacht ook verven met crepepapier.
    Past goed bij je rozen.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liebe Thea,
    die Velvet Pumpkins sind wunderschön geworden!
    Hab einen wunderschönen und glücklichen Tag!
    ♥ Allerliebste Grüße , Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Das sieht ja klasse aus!! Ganz toll!
    GlG Claudi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtig romantisch brocante plaatje ...
    Origineel met de echte pompoensteeltjes ...
    Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat ziet het er weer mooi uit en wat een mooie foto's iedere keer. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve thea ....
    wat een prachtige pompoentjes en echt geweldig dat je uitlegd hoe je ze maakt !!! ( heel lief )
    ik gebruik de crepepapier voor het verven van de paaseieren ...de foto's zijn ook weer heel mooi
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Thea,
    daar zijn ze....en ze zijn zo mooi geworden....
    Heel leuk ook met die echte steel.....
    Veel liefs Jen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn leuk geworden. En je bent toch zo handig. Wie denkt er nu aan crêpe papier als de kleur niet juist is! Mooi gelukt, geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee! Ze zien erg leuk en mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Liebe Thea
    ich muss Dir unbedingt mal wieder schreiben, dass ich Deine genialen Ideen seeeeehr bewundere! Du bist eine Zauberin!
    Liebe Grüße
    ute

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je pompoentjes zijn schattig geworden, mooi gemaakt en fijne en duidelijke uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥