dinsdag 18 oktober 2016

KRUKJES BEKLEED


Na het renoveren van onze kamer
moesten er ook nieuwe kussens komen
voor op de banken
wat viel dat tegen

de kleuren die in de bank zitten
zijn niet echt makkelijk
en een stukje meenemen
om te kijken of het past lukt ook niet echt

Dus wat lappen gekocht op de stoffenmarkt
maar die waren ook niet echt bruikbaar

ik had ook nog een paar gordijnstalen liggen
die vond ik wel mooi
een beetje ecru met een zwarte flockprint
ook leuk om onze barkrukken te bekleden
dus heb ik dat maar eerst gedaan
daarna een bestaand krukje bekleed
en van de rest nog een kussentje gemaakt

op een rommelmarkt kochten we eens deze pootjes
mijn man heeft er een krukje van gemaakt
het stond al lang half af op zolder
het is meer een model voetenbankje
dat heb ik nu maar eens afgemaakt
alleen de pootjes denk ik
dat ik nog wit ga maken

Nach der Renovierung unserer Zimmer
hette ich gern neue Kissen für die Banken bekommen

aber die farben der Bank sind nicht wirklich einfach

So kaufte ein paar stücken auf dem Stoffmarkt
aber die waren nicht wirklich nützlich
Ich hatte im Atelier auch ein paar Stahl vorhang liege
Mir gefiel dass ....... es ist ein wenig Ecru mit
einem schwarzen Flockdruck
Auch schön für unsere Bar hockern

Also zuerst dass getan
danach eine bestehende Hocker
bekleided
und aus der Rest machte ein kissen
auf einem Flohmarkt haben wir diese Pfoten gekauft
mein Mann hat einen Hocker da aus gemacht
es stand schon sehr lang
Ich habe im jetzt auch fertig gemacht
nur die pote werde Ich weiß machen denke Ich

Schau mal bei DienstagsDinge


19 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er allemaal weer mooi uit Thea .Echt mooi de stof voor de krukjes ,ik zou de pootjes zeker Wit schilderen ,zal erg mooi staan bij de stof.
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sieht sehr schön aus! Und der Hocker gefällt mir, zeigst du ihn uns, wenn du ihn gestrichen hast?
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liebe Thea,
    das ist wunderschön , dieses Wappen paßt wundervoll zu den Stühlen, eine tolle Arbeit!
    Ich wünsche Dir noch einen zauberhaften Nachmittag!
    ♥ Allerliebste Grüße , Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie stof lieve Thea.....
    Heel mooi het krukje en natuuurlijk jou nieuwe kussen...
    Ik zou de pootjes ook wit maken.
    Ik verheug me al op jou logje....
    Veel liefs Jen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liebe Thea,
    ich mag so herrlich verschlungene, nostalgische und romantische Drucke, einfach wunderschön! Auf Kissen und Hocker sehen sie prachtvoll aus, genau wie die runden Kissen mit den Spitzendeckchen *schwärm*

    Ich wünsche Dir einen schönen Tag und schicke liebe Grüße mit
    Traudi aus dem Drosselgarten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi gedaan zeg,ik heb ook zulke stoelen gehad en verschillende keren veranderd,
    je haalt de zitting er zo makkelijk uit!
    Vaak moet je effen stof nemen.maar ja daar moet je van houden....
    Ik zoek ook vaak altijd gewerkt uit lachen is dat he?
    veel plezier met alles!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Netjes gedaan hoor en kleurt prima toch. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Thea,

    Niet te geloven je blijft mij verbazen, je bent echt van
    alle markten thuis, jij kan gewoon alles!!!

    Echt fantastisch wat je hier laat zien, de stofjes spreken mij
    bijzonder aan, en zo mooi symmetrisch heb je alles verwerkt,
    werkelijk SUPER mooi gedaan.

    Wat zal het totaal plaatje nu helemaal kloppen, alles lekker
    opgeknapt en gestyled. De meeste dames zeggen hier pootjes wit maken,
    dat ook zeker mooi zal staan, maar ik denk als je de rest van je
    meubels ziet waar hout en rietkleur in zit dat het dan zou opvallen
    als van 1 krukje de pootjes wit zouden zijn denk ik.

    WEns je een fijne week verder.....

    Liefs
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat knap gemaakt, het ziet er prachtig uit dat ecru met zwart.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een prachtige stof in barokstijl ...
    Alles is zo gezellig mooi tezamen ...
    Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi zeg, nu past alles heel goed bij elkaar. En nog veel leuker, dat je het zelf hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je dat weer netjes gedaan zeg! En volgens mij heb je ook een hele handige behulpzame man. Complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat heb je weer mooi gedaan, het is een gezellig printje.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi opgeknapt alle nieuwe zittingen!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Knap gedaan zeg!! Je bent ook van alle markten thuis

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow wat heb je heel mooi gemaakt. Mooi opgeknapt zo. Het staat ook heel gezellig in de kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Liebe Thea,
    sehr geschmackvoll und es sieht wunderschön aus!
    Herzensgrüassli
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk alles in dezelfde lijn. Knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥