woensdag 5 oktober 2016

ARRIVEDERCI ZOMER

Deze foto's maakte ik tijdens de heen reis naar Baveno
Diese Bilder habe ich während der Hinfahrt nach Baveno gemacht
Lago Maggiore Italy



Ruim een week zijn we terug uit Italie
intussen gaat alles weer zijn gewone gangetje
de koffers zijn uitgepakt en de was is weggewerkt

ik geloof dat ik ook meteen de zomer kleding kan opbergen
het is al echt Herfst

op internet zag ik ergens een taartje voorbij komen
dat past uitstekend bij dit jaargetijde
er stond niet bij hoe het gemaakt was
maar zo heb ik het gedaan

de kaneel stokjes heb ik rond een paar oasis rondjes gelijmd
gewoon met het lijmpistool
ik had er eentje voor droogbloemen liggen
de andere was een gewone groene


daarna heb ik ze geverfd met Gesso
niet al te netjes
dat is juist mooi

ik heb de bovenkant opgevuld met
allerlei droge materialen
zoals anijs sterretjes .... papaverbollen ..... kleine den appeltjes enz

dat het ik ook nog een
beetje bewerkt met Gesso

daarna een touwtje er
omheen gebonden en klaar

het ruikt heerlijk

Über eine Woche sind wir aus Italien zurückgekehrt
jetzt geht alles wieder wie gewohnt
Die Koffer sind ausgepackt und
die Wäsche wieder beseitigt



Ich glaube, ich kann sofort auch unsere Sommerkleidung speichern
es ist wirklich Herbst jetzt
im Internet sah ich irgendwo einen Kuchen vorbei kommen
das passt perfekt zu dieser Jahreszeit
wie es gemacht wurde weis Ich nicht
aber so habe ich es getan
Zimtstangen klebte Ich Rundum Oase
mit der Klebepistole
Dann habe ich sie mit Gesso gemalt
nicht zu ordentlich
das ist gut so
Ich füllte dan die Oberseite auf mit trockenen Materialien
Anis sternchen .... Mohn Zwiebeln und kleinen tannen usw.
dass habe ich auch ein wenig mit Gesso bemalt
dann ein Stück Schnur um es ganze gebunden ..... fertig ......und .....

es riecht köstlich

Ich mache mit bei...... freutag

11 opmerkingen:

  1. Je taartjes zijn echt heel mooi ...dankjewel voor je uit leg ..
    de foto's zijn ook weer heel mooi ...kortom prachtig ..
    heel veel liefs ..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er leuk uit. Juist door de gesso een mooi resultaat.
    Hier kan je nog lang van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Thea,

    Heerlijk zeg dat jullie nog lekker op vakantie zijn gegaan,
    en Baveno is voor mij ook heel bekend. Vind die omgeving daar
    echt super mooi altijd, veel te bezichtigen leuke plaatsjes
    en heerlijk eten natuurlijk.

    Wel even een tegenvaller nu in Nederland, want ondanks we
    de laatste tijd beslist niets te mopperen hebben is het nu
    toch even wennen de koelte, heb vanavond zelf mij kachel even
    aan gedaan.

    Wat heb je twee ontzettend mooie taarten gemaakt, de geuren
    kan ik bijna ruiken als ik ze zo zie staan op de mooie
    glazen plateaus. Echt sfeervolle Herfstcreatie's.
    En de gesso behandeling is SUPER!!!

    Geniet van een fijne week verder.....

    Liefs,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Das ist eine sehr hübsche Idee!
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liebe Thea,
    ich kann den feinen Duft der Gewürze bis hierher riechen! Herrlich.....
    Eine zauberhafte Idee hattest du da und so weiss bemalt sieht es einfach himmlisch aus!
    Herzensgrüassli
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je taartjes erg leuk geworden, als ik tijd heb ga ik er morgen nog een maken voor in de bungalow.
    Staat wel gezellig voor de laatste huurders dit jaar!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk blog heb je Thea en mooie dingen maak je!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jullie hebben vast genoten! En mooie taart heb je weer gemaakt.Staat ook zo gezellig in huis. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat creatief, het ziet er prachtig uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Der Kuchen ist ja wunderschön geworden. Ein richtiger herbstlicher Hingucker.
    Und ja, der Herbst ist da, heute leider ohne Sonne.
    Dir einen schönen Tag und liebe Grüße
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind hem schitterend. Je bent erg creatief.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥