donderdag 15 september 2016

ZONNEJURK

Vandaag heb ik mijn zonnejurk
veranderd in een zomerse jurk
met een aangeknipt mouwtje
Deze jurk maakte ik enkele jaren
geleden al van een coupon
maar blote armen gaan
me (nu ik ouder wordt)
steeds meer tegen staan
gelukkig had ik nog een restje stof liggen
mijn plan was eerst
om daar een soort vestje van te maken
maar een boven pand
met aangeknipte mouw
leek me eigenlijk veel leuker
zo gezegd ...... zo gedaan
het ziet er meteen wat gekleder uit
ik ben blij dat ik het gedaan heb

linkparty Rums
De foto's zijn wel erg fel van kleur
maar wat wil je ook met zoveel zon

Heute habe ich mein Sonne Kleid
in einem Sommerlichen kleid geanderd
mit angeschnittenen Ärmel
Dieses Kleid habe ich vor ein paar Jahren
von einem coupon gemacht
aber nackten Arme finde Ich
gar nicht gut
Zum Glück hatte ich noch etwas übrig gebliebenen Stoff
Mein Plan war zuerst
irgend eine Art von Cardigan zu machen
aber so als kleid mit überschnittenen Schultern
schien mir noch schöner

Ich bin sehr froh da mit

zo zag de jurk er eerst uit

das Kleid sah erst so aus
verlinkt bei Rums

12 opmerkingen:

  1. Een zeer geslaagd model ende kleur staat jou prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie jurk, het ziet er nu ook nog zomers uit.
    Fijn dat je het zo kunt aanpassen (een lapje achter de hand is echt handig).
    groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan zeg,maar is je stof niet verkleurd na het wassen?!
    Goed dat je het restje nog hebt bewaard,
    nu kan je er nog ff van genieten!
    Fijne dag Esther (hier is het vandaag aardig afgekoeld)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk vrolijk zomer jurkje Thea en het staat je echt heel leuk .Goed dat je nog stof overhad en het zelf weer aan kon passen .Zelf draag ik al veel jaren geen mouwloze dingen meer omdat ik me daar niet prettig in voel ,behalve thuis en als ik in de tuin ben natuurlijk .
    Ik wens je een fijn weekend,lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hoor daar staat onze lieve Thea weer als een volleerd model. Jij staat altijd zo leuk op foto's. Mooie jurk en mooie tuin en dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ein wudnerhübsches Sommerkleid, liebe Thea! ICh mag diesen fröhlichen Stoff !
    Ich wünsche Dir ein wundervolles Wochenende!
    ♥ Allerliebste Grüße , Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mit den Ätmeln macht das Kleidchen gleich viel mehr her! Gut gemacht ☺️
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Thea,

    Wat goed dat je nog een lapje van dezelfde stof had liggen,
    deze metamorfose is zeer geslaagd. Het jurkje is inderdaad
    een stuk gekleder geworden, veel charmanter om te zien.
    Heerlijk dat je zo handig bent.

    Wat heb hje trouwens een prachtige fleurige tuin, ik
    zie ook de Verbena Bonariensis veelvuldig staan bij je.
    Zelf heb ik die ook en vind ze heel erg mooi.
    Alleen moet ik elk jaar nieuwe kopen want ze zaaien bij
    mij jammer genoeg niet vanzelf uit.

    Even over dat linnen stofje dat moeilijk te verwerken is,
    ik lijm de randen niet maar knip waar ik het later moet sluiten
    heel ruim uit zodat ik wat speelruimte heb en het mooier kan afwerken.
    Nu denk ik wel dat mijn lapje ook een percentage kunststof bevat,
    zeg maar half linnen en nog iets anders want deze keer viel het wel mee.

    Geniet van een heerlijk weekend,

    Liefs
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Thea, dit was een goed idee en het is supermooi geworden. Het staat je goed zo.
    Vele groetjes Chrisje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thea, ik sluit me bij de voorgaande reacties aan hoor, het jurkje staat je beeldig met deze aanpassingen.
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Liebe Thea,
    mir gefällt Dein Sommerkleid mit Ärmeln, gut, dass Du sie angenäht hast, so kannst Du das Kleid noch etwas länger tragen. Eurer Garten ist schön und es blüht noch so viel.

    Ich schicke Dir liebe Grüße
    Traudi

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥