donderdag 11 augustus 2016

WOLKEN BABY


Een half jaar geleden of zo
zag ik ergens op een blog
een foto van een heel lief poppetje
geen idee waar het vandaan kwam
misschien hebben ze ooit in een Tilda boek gestaan
ik heb nog even gezocht maar heb niks gevonden
het bleef wel in mijn hoofd spoken

dus vandaag maar eens even wat uitprobeerd
en dit is wat ik er van gemaakt heb
Ik heb Tilda stoffen genomen
een ronde lap geknipt van ongeveer 16 cm doorsnee
rondom gerimpeld en gevuld met vulwatten
dit goed dicht naaien
daarna van kant een rondje gerimpeld en dat er opgelijmd
ik heb een mutsje gehaakt voor een grote houten kraal
dit heb ik met wat vulwatten er opgelijmd
met een stift ogen en blosjes gemaakt
wat parels op het mutsje
en toen het hoofdje op het kant
en dat op het geheel vastgeplakt

Het is wat klein geworden
dus de volgende heb ik wat groter geknipt 20 cm
het mutsje heb ik midden op de kraal gelijmd
maar dat was niet zo slim
je kunt het beter iets naar achteren lijmen
dan zie je het snoetje beter
ik heb er eentje in een stolp gelegd
wel leuk ...... mijn wolken baby niet?

Vor einem halben Jahr oder so
sah Ich irgendwo auf einem Blog
ein Bild von einem süßen Puppe
keine Ahnung, woher es kam
vielleicht hat sie einmal in einem Tilda Buch gestanden
Ich habe bei google nachgefragt
aber habe nichts gefunden

aber es blieb in meinem Kopf stecken
Also heute mal etwas aus probiert
und das ist dan
was ich daraus gemacht habe
Ich habe Tilda Stoffe genommen
ein rundes Stück geschnitten
von etwa 16 cm Durchmesser
und mit Füllmaterial gefüllt gut fest Nähen

dann habe ich eine runde aus Seite gemacht und es dort verklebt
gehäkeld wurde eine kleine mutze
und auf einem großen Holzperle geklebt
etwas fulwatte als haare
Augen und wangerot met eine stift
einige Perlen auf der mutze kleben
und dan der Kopf auf der Seite kleben

das ganze ist etwas klein geworden
Also das nächste habe Ich etwas größer geschnitten
so um die 20 cm ...... die Kappe habe Ich
in der Mitte der Holzperle geklebt
aber das war nicht so klug
Ich hette Sie besser etwas nach hinten kleben kunnen
Sie sehen dann das kleine Gesicht besser
süß nicht ...... mein Wolke Baby

20 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, de wolkenbaby's zijn echt schattig om te zien
    Liefs,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh wat zijn ze schattig Thea .Heerlijk om zo creatief bezig te zijn
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Thea,

    Wat een schattige creatie's zijn deze wolken baby's.
    Het is eigenlijk betrekkelijk simpel om te maken
    maar met een GROOTS effect. Lief van je om de
    werkwijze te laten zien.

    Het staat heel leuk zo onder het glazen stopje.
    De witte roosjes krans op de achtergrond vind ik
    een JUWEEL, zo mooi!!!

    Heb je dat van witte stof gemaakt of is het van papier?
    Kan het op de foto niet zo goed zien, maar ik denk dat het stof is.

    Wens je alvast een heerlijk weekend toe,

    Liefs
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn idd rozen gemaakt van reepjes stof. Die daarna op en krans zijn gelijmd. Leuk om te doen en het geeft een heel mooi resultaat.
      Er zijn verschillende posten over gemaakt. Ook een tutorial.

      Verwijderen
  4. Liebe Thea,
    die kleinen Wolkenbabies sind allerliebst!
    Ich wüsnche Dir einen schönen Tag und einen guten Start in ein wunderschönes Wochenende!
    ♥ Allerliebste Grüße , Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leukerdjes!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk nagemaakt!
    En nog mooi geworden ook!
    geniet ervan!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liebe Thea,
    einfach allerliebst!......habe gerade in der selben Art Lavendelpüppchen gemacht!
    Herzensgrüassli
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als iets in het hoofd zit, dan moet het een keer gemaakt worden. Het is je goed gelukt.
    Wat een snoesje. Het klinkt allemaal zo simpel maar je moet toch maar op het idee zien te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk popje, staat schattig onder zo´n stolp.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh wat schattig zeg. Lief met die stofjes en betrekkelijk eenvoudig te maken. Leuk als kadootje.
    Maar zo onder zo'n glazen stolp is het helemaal leuk...lekker zelf houden dus.haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oooooo, liebe Thea, ist das Wolkenbaby süß, Du bist sehr kreativ.
    Ich habe auch so einen kleinen Schatz und habe es gewonnen, vielleicht hast Du es bei mir gesehen??
    Schau mal: http://imdrosselgarten.blogspot.de/search/label/Sch%C3%B6nes

    Ich wünsche Dir ein wunderschönes Wochenende mit tollen Momenten
    und schicke liebe Grüße aus dem Garten mit.
    Traudi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Traudi,

      Ja, das könnte es sein ..... aber wer hat es gemacht?
      Du hast es als das Geschenk bekommen, oder?
      Ich möchte gern wissen, wer es gemacht hat.

      Verwijderen
  12. Wat een schattige wolken baby's.
    Leuk gedaan.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Thea,

    Als eerste wil ik je even bedanken voor het sturen
    van de link over de tutorial van de prachtige roosjeskrans.
    Dat ga ik eens proberen.

    Maar ook wil ik je even antwoorden op je vraag over dat verven
    van het viscose stofje.

    Daarvoor gebruik ik crepe papier, het is in alle kleuren
    te koop. Je neemt een hoeveelheid crepe papier en doet
    dat in een bakje met lauw water. Je moet een beetje spelen
    met de hoeveelheden want dat hangt af van wat je wil,
    heel sterk gekleurd of heel lichter. Dan laat ik dat een
    poosje in het water liggen en roer er regelmatig in.
    Als het naar mijn idee de juist kleur heeft dan knijp ik
    het goed uit en laat het drogen. [NIET spoelen dus]
    En dat is alles, en zeker de moeite waard om eens uit te proberen.

    Wens je een fijne week verder,

    Liefs,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi lieve Thea, daar ben ik nog even, jij bent vast nu
    heerlijk aan het badderen, hihi.
    Inderdaad de doosjes heb ik ook zelf gemaakt net zoals jij
    het omschrijft, beplakken en me distress inkt wat verouderen,
    het is ook allemaal om leuk om te doen.

    Heb net ook nog even naar jou paper roses'gekeken, knap
    stukje werk, ze zien er fantastisch uit.
    Zelf heb ik ook verschillende posten op mijn blog staan
    van papieren rozen die ik ook al weer een tijdje terug heb gemaakt.

    Het is toch eigenlijk niet te geloven hé dat er nog mensen
    bestaan die zich vervelen, hihi gelukkig hebben wij daar geen last van.

    Slaap lekker......zzZZzZZzZZZZzzzzz

    Liefs
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥