donderdag 4 augustus 2016

HAMBURGER LIEBE jurk

Van een klein lapje van de markt maakte ik deze tuniek
het zat er maar net in maar meer hoeft ook niet
Al die resten ..... is ook niks
na een nacht op een kleerhanger was het al meteen uitgezakt
de hals te ver open en het bovenstuk te lang
ik heb er nog 1 cm meer afgenaaid middenvoor
nu zit de V hals netjes ook waar het pasje aan de rok zit
heb ik er nog wat afgehaald nu past het goed
afwachten of het zo blijft
Stof is van de markt .... eigen patroon

Aus ein kleines Stück von Markt habe ich diese Tunika gemacht
nach einer Nacht auf einem Kleiderbügel wurde es bereits etwas oversized
zu weit offen an der Hals
Ich habe vorn am mitte noch 1cm mehr af genäht
Nun ist die V Ausschnitt ordentlich
und auch, wo die passe am Rock sitzt habe Ich einige cm entfernt
Jetzt passt es gut ...... abwarten und sehen ob es bleibt

Stoff ist von Markt .... eigenes Muster
Op de Duitse blogs met kleding zie ik zulke leuke stoffen
Maar wat zijn ze duur .... ontzettend
Ik was al een paar keer online op zoek

Ik zag een paar leuke Hamburger Liebe stoffen op de site van Babarum
in Belgie en gelukkig niet zo duur ..... dus heb ik er meteen wat van besteld
deze zwarte is er een van

maar nu de jurk af is
valt hij me toch wat tegen
misschien dat ik er nog iets aan toe ga voegen
ik heb de stof ook nog in het rood besteld
dus kan ik de resten dan mooi samen verwerken
Ik ga er vandaag mee naar de linkparty RUMS
leuk om al die maaksels te bekijken

Stof: Hamburger Liebe Ringadingdong zwart
Patroon: is van mij

Auf den deutschen Kleidung Blogs sehe ich so viel schöne Stoffe
Aber was sind sie teuer ....

Ich sah ein paar schöne Stoffe in der online shop von Babarum
nicht so teuer....... so habe Ich einige bestellt
Dieser schwarze ist eine davon HamburgerLiebe heist der Stoff
aber jetzt ist das Kleid fertig und nah......

vielleicht soll Ich etwas hinzufügen oder so
Ich habe den Stoff auch in rot bestellt
so kann ich die Reststücke zusammen verarbeiten
Ich gehe heute bei RUMS entlang
schön, all diese kleidung und so zu sehen

Stoff : Hamburger Liebe Ringadingdong schwarz
Muster: ist von mir


12 opmerkingen:

  1. Wat mooi Thea, het staat je beide goed. Het Zwart-witte jurkje kun je nog met allerlei kleuren opleuken als je wilt. Bijna alle kleuren passen erbij. Jammer dat sommige stoffen zo duur zijn. Het lijkt me ook het leukste om van een goedkoop stofje iets moois te maken.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk je tuniek!
    En het jurkje vind ik ook mooi staan hoor,maar als je al die felle kleurtjes gewend bent dan moet je hier aan wennen,
    je kunt er ook een leuke gekleurde sjaal over doen of een jasje!
    als je wat duurder stof koopt blijft het vaak heel mooi,en vooral als je zo mooi kunt naaien!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo, ik vind ze beiden mooi staan, maar een v-hals slankt altijd mooi af vind ik.
    Leuk om je kleding zelf te maken, dan ben je zeker van de pasvorm.
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Thea,

    Wat heb je weer twee prachtige nieuwe aanwinsten gemaakt,
    zowel de tuniek als het jurkje zien er heel mooi uit.
    Het is echt maatwerk zoals je dit maakt, het zit je perfect!!!

    Het dessin van het zwart/wit jurkje vind ik heel erg mooi, en
    zie daar in gedachten een mooie decoratie bij in zwart en witte
    stofjes met wat accenten van sprekend rood. Zeg maar een
    bijzondere broche van stofjes en kralen. Eventueel nog
    een horlogebandje in bijpassende kleur, lijkt me helemaal TOP!!!

    Vreemd hé dat het stofje van de tuniek in 1 nacht op het hangertje
    meteen een maatje meer geeft, hahaha jij kan toveren Thea.
    Je hebt het weer heel mooi op maat gemaakt en hoop ook dat
    het zo blijft.

    Wat een geweldig assortiment stoffen hebben ze bij "Babarum",
    heb natuurlijk meteen even gekeken en ongelooflijk voor
    zulke vriendelijke prijsjes.

    Leuk ook dat je met het jurkje naar de linkpartij "Rums" bent gegaan,
    er is veel animo voor zag ik wel, en inderdaad zoals je al schrijft ook
    heel leuk om alles van anderen te bekijken.

    Liever, wens je alvast een heel fijn weekend toe.....

    Liefs
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig weer! Ze staan je altijd erg mooi al die jurken en tuniekjes die je maakt. En je hebt helemaal gelijk, restjes zijn ook niet altijd wat...leuk om een lapje helemaal op te kunnen naaien. Rums is idd leuk, ik kijk er ook graag. Fijn weekend alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die sehen beide toll aus!! Aus dem schwarzen Hamburger Liebe Jersey hab ich eine Velara-Hose, die ist auch sehr gemütlich! :-)
    GlG Claudi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat maak je toch mooie creaties Thea.
    Heel veel plezier met je nieuwe jurk en tuniek.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je tuniek is mooi, maar de zwart/witte jurk staat je geweldig!!!
    Groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schön deine Kleider! Der Schnitt ist selber entworfen? Hut ab, sieht gut aus!!
    Ach ja, ich staune immer, wie günstig Stoff in Deutschland ist.... Und du sagst, er ist da teuer??
    Wir haben hier andere Preise 😉
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig gedaan. Hoe kom je aan de naam hamburger in de titel ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel eenvoudig......deze stof heet HamburgerLiebe.

      Verwijderen
  11. Hallo Thea ,
    Ik heb jouw blog ook gevonden.
    En vermits ik altijd eerst naar naaiprojecten kijk....kwam ik deze blogpost tegen.
    Die zwart-witte jurk lijkt me de max : eigentijds ; en tegelijk : klassiek. Staat je goed.
    Ik heb al wel eens tricot van Hamburger Liebe verwerkt....herinner me niet of de kwaliteit OK was. Maar ik vermoed van wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥