maandag 11 juli 2016

LANGE JURK

Voor onze vakantie had ik al graag een lange jurk gemaakt
maar helaas kon ik geen leuk stof vinden
en was ik het met mezelf niet eens
over welk model het zou worden

ik heb uiteindelijk gekozen voor resten stof (en dan
moet je roeien met de riemen die je hebt)
dan komt er vaak hier en daar een extra naad
maar dan krijg je meestal wel het aller leukste resultaat

een aangeknipte mouw was de bedoeling
zat er niet helemaal in ... net te weinig stof
dus heb ik middenvoor in het pasje
een naad gemaakt
ik heb de jurk eerst helemaal glad gemaakt
maar dat vond ik toch niet zo leuk staan
van hetzelfde stof lag nog een ongedragen rok met strook
die heb ik er aangenaaid .... daarna kant er op genaaid en klaar
nu is hij helemaal naar mijn zin
hij kreukt niet en zit heerlijk ..... niet te strak
dus lopen is ook geen probleem

ik heb de voering
in de naad van het pasje
vastgezet
Het bovenpand is uit de Ottobre
lente/zomer 2014
model Tenessee
ik heb het wel ingekort
het rokpatroon heb ik zelf ooit getekend
van een T-shirt gewoon
wat langer en wat ruimer gemaakt
zodat het als jurk te dragen is

bevor wir in den Urlaub gefaren Sind hatte ich schon gern ein langes Kleid gemacht
aber leider konnte ich keinen schönen Stoff finden
und ich wusste auch nicht so gut
welches Modell

weil ich wählte für rest stoffe
kommt oft hier und da eine zusätzliche Naht
aber mann bekomt in der Regel damit
die schönste Ergebnisse

so bekam ich in die Mitte vor eine Naht
Ich machte zunächst ein völlig glatt Kleid
aber ich fand es nicht so gut aus sehen

aus desselben Stoff war noch ein
ungetragene Rock mit Streifen den habe Ich an das kleid genäht
Spitze auf und fertig ..... Jetzt ist er ganz nach meinem Geschmack

nicht zu eng .... Gehen ist kein Problem ... das oberteil ist aus Ottobre
Frühjahr / Sommer 2014 Modell Tenessee
Ich habe es etwas verkürzt ...... der rok ist ein schnitt von mir

Mijn bijdrage voor Me made Mittwoch

14 opmerkingen:

  1. Mooi hoor.....staat je goed....geniet van de zomer....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat je goed! Origineel gedaan. wil hier ook nog een lange jurk, maar weet ook niet zo goed welk model

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gelukt je lange jurk!
    En goedkoop,want je hebt geen nieuwe stof gekocht! ha ha!
    Mooie tuin hebben jullie!gelijk foto sessie!!
    Mijn zoon maakt ook allemaal foto's van mij maar die waren niet zo leuk hoor!!
    kijk nog ff naar mijn blog hoe mijn jurk geworden is,maar ben niet zo ervaren als jou denk ik!
    Vind het wel leuk om jou blog te lezen ,we hebben dezelfde dingen bloemen en naaien....
    fijne vakantie!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Liebe Thea,
    das Kleid ist wudnerschön und genau richtig für einen herrlichen Sommerurlaub!
    Hab eine wunderschöne Woche!
    ♥ Allerliebste Grüße , Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi geworden. Leuke romantische print.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Thea,

    Deze lange jurk vind ik PRACHTIG geworden, zo mooi de
    bloemmotieven en ook de kleurcombinatie is erg fraai.
    Het geeft mij een beetje een oosters sfeertje.
    Ook de stroken aan de onderkant maken het tot een mooi geheel.

    Heerlijk die stofjes die nauwelijks kreuken, je kan het wassen,
    laten drogen en als je wil meteen weer aantrekken, ideaal!!!

    Wat zie ik een fantastisch mooie tuin met bijzondere objecten,
    en heerlijk nu in deze tijd van het jaar met zoveel bloeiende
    struiken. Heerlijk tuinhuis heb je, voor mij nog altijd een grote wens.

    Heb je gemist Thea bij mijn laatste post met de vakantiefoto's,
    misschien was de post wel niet zichtbaar in je leeslijst?

    Wens je een fijne week toe en hoop dat het weer wat meer op zomer
    gaat lijken.....

    Liefs,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Thea.
    Heel goed gelukt je lange jurk.
    En hij staat je mooi...
    Ik moet toch ook weer eens achter de naaimachine kruipen en iets brouwen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je jurk ziet er leuk en elegant uit.
    Vroeger maakte ik al mijn kleren zelf, nu ben ik meer aan het handwerken, maar als ik jou zo zie dan ben ik er jaloers op, zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi! Ik had 'm al op fb voorbij zien komen, staat je echt prachtig, mooie print...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je jurk is heel mooi en staat je ook goed.
    Fijn is dat he, om je eigen kleren te kunnen maken.
    Ik heb het veel gedaan, voor de kinderen maar ook voor mijzelf.
    Maar tegenwoordig naai ik alleen nog voor het interieur en de babykamer.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtige jurk, vast niet gemakkelijk om zelf te maken ?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Liebe Thea
    Du bist ein Genie!
    Herrlich solche Lieblingskleider!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nu kan de zomer ècht beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi geworden. leuk als er zo onder je handen vandaan een geheel eigen ontwerp komt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥