donderdag 16 juni 2016

SNELLE JURKJES



Vlak voor onze vakantie
naar Lanzarote
maakte ik nog snel
een paar luchtige zomer jurkjes
een heel eenvoudig model
met aangeknipte mouw

maar wel zalig
om te dragen en ook nog eens
makkelijk om in je koffer te stoppen

de jurk met de veelkleurige bollen
is een super licht stofje
en zal niet snel kreuken
Nou ...
wat wil je nog meer

in het rok gedeelte is
ook nu weer met rekbare voering gewerkt
dan valt het toch wat beter
vindt ik altijd

Kurz Für unseren Urlaub
nach Lanzarote
machte ich mir
ein paar schnelle Sommerkleider

ein sehr einfaches Modell diesmal
ein luftiges ärmelloses kleidchen

aber herlich zu trage
und auch sehr wichtig
einfach in urlaubs Koffer

Das Kleid mit bunten Kugeln
ist superleicht zu tragen
und ....
es kommt noch besser
keine falten

was will man mehr

der Rock des Kleides ist auch diesmal
mit dehnbaren futter verstärkt


deze jurk heb ik van stof resten gemaakt
zwart wit en een
beetje rood als kleuraccent
dat ging natuurlijk niet zo snel
al dat passen en meten

het is een beetje dikker stof
voor nu te warm
maar in voorjaar en herfst
heel goed draagbaar
maar ook met een vest
te combineren

Dieses Kleid habe ich aus Resten
gemacht

Schwarz und Weiß und ein
wenig rot als Farbakzent

es ist ein bisschen dicker Stoff
Viel zu heiß jetzt
aber im Frühjahr und Herbst
sehr tragbar
aber auch als combi
mit einer Weste

15 opmerkingen:

  1. WOW Thea...
    Ich weiss gar nicht welches Kleid mir am besten gefällt.
    Die sind alle WUNDERBAR!
    Liebe Grüße
    ute

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ich würde jedes Kleid sofort anziehen!! Traumhaft!! Welches Schnittmuster hast Du genommen?

    Lieben Gruß

    Britta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk, en allemaal zo verschillend. Top gedaan! Ben ook wel benieuwd welk patroon dit is..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een beeldige jurkjes weer Thea en het lijkt me idd heerlijk te dragen in de zomer .De 3e is echt super en leuk te kunnen combineren in het najaar .Heerlijk om dat zelf te kunnen maken
    Fijn weekend,Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Was für tolle Kleider! Ich bin begeistert!
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk die vakantie jurkjes ,leuk geworden zeg!
    En die zwart witte met rood vind ik gewoon sjiek!
    Lijkt me wel een werk ja al die verschillende stoffen,maar het resultaat is prachtig!
    En nu van de vakantie genieten!
    liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! En vooral die laatste. Ik houd ervan om van kleine restjes toch nog iets moois te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuke jurkjes Thea. Leuke stofjes. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Thea,

    Wat ben jij toch handig, het zijn stuk voor stuk prachtige
    jurkjes geworden, je kan heel goed zien dat het een prettig
    dragend model is. En zo'n aangeknipt klein mouwtje vind ik
    altijd fijntjes staan.

    Ook het jurkje dat je hebt gemaakt van restjes stof is een
    waar kunstwerkje geworden, en zo mooi in stijl ook het sieraad erbij.

    Volgens mij heb jij een grote gaderobekast ;-))) groot gelijk,
    van dit soort jurkjes kan je er nooit genoeg hebben.
    Makkelijk wasbaar en neemt maar weinig ruimte in de koffer.

    Wens je een heel fijn weekend toe.....

    Liefs,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er weer prachtig uit, zitten ze ook goed? Heerlijk voor op vakantie,geniet ervan.Welk patroon heb je gebruikt als ik vragen mag. groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Thea,

    Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog, wil je
    hier even antwoord geven op je vraag over het popje.

    De mooie ronde vorm op de plek waar de benen komen
    daar heb ik een schijfje gebruikt waar normaal een
    splitpen doorheen moet wanneer je ledematen van beren
    of popjes beweegbaar wil maken. Dezelfde die jij
    gebruikt bij de beren die je gemaakt hebt.

    Om zo'n schijfje heb ik dezelfde stof genaaid als de
    het lijfje van het popje en dat met een klein steekje rondom vast genaaid.
    Door het gaatje van het schijfje heb ik de benen met draad vast gezet.

    Wens je een mooie week toe meis.....

    Liefs,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige jurkjes... mooi patroon en dat "kleedje" (ja Vlaams hé! ;-) ...) voor de herfst is helemaal mooi met die stoffencombinatie... verklap je ook nog waar je de patroontjes haalde?
    Geniet van een fijne vakantie... strooi je bij terugkeer een beetje zon uit... we hebben het nodig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat knap gemaakt die mooie jurkjes, ze zien er vrolijk uit.
    groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtig, is dat moeilijk om zelf te maken ?

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥