dinsdag 28 juni 2016

KLOSJES

Lang geleden kocht ik
al eens van deze
mini klosjes garen
want dan had ik erg veel kleuren
omdat ik nogal
eens reparatiewerk aannam
om een centje bij te verdienen
na mijn scheiding
kon ik ieder centje gebruiken
geen zorgen hoor
we hebben het niet echt
slecht gehad
zeker als je de bootvluchtelingen
van nu bekijkt
Mijn beide dochters zeggen altijd dat ze er als kind
niets van gemerkt hebben dat we weinig geld hadden
maar goed we hadden het over klosjes garen
toen ik ze laatst in een winkel zag liggen
heb ik die van mij eens opgezocht
de kwaliteit van het
garen was niet al te best
dus ze werden niet meer gebruikt
ik dacht laat ik er een
krans van maken
het waren er wat te weinig
dus snel wat bijgekocht

eerst heb ik de krans omwikkeld
en dan de klosjes er
met het lijmpistool
kris kras opgelijmd
nu hangt de krans in mijn ateljee

Vor langer Zeit kaufte ich mir diese
Mini Garnrollen

weil ich dan eine Menge von Farben hatte
Ich machte damals oft Reparaturarbeiten
um damit etwas Geld zu verdienen

nach meiner Scheidung
konnte Ich jeden Cent gebrauchen

keine Sorgen ... ist schon sehr lange her
wir hatten es nicht wirklich schlecht
vor allem wenn ich die
Bootsflüchtlinge sehe
bricht mir das Herz

Meine beide Töchter sagen immer
dass sie als Kind
nicht bemerkt haben
Wir hatten wenig Geld
aber wir sprachen ober garn
wenn ich sie sah in einen Laden
die Qualität der
Garn war nicht so gut

so sie wurden nicht mehr verwendet
Ich dachte ... mach Ich mir ein Kranz davon
es gab einige ... aber leider zu wenig

Zuerst wickelte ich den stroh Kranz
und dann habe ich die Spulen
mit der Klebepistole
auf geklebt

Nun hängt der Kranz in meinem Ateljee

12 opmerkingen:

  1. Keitof idee... die goedkopere klosjes hebben inderdaad garen van slechte kwaliteit. Ik liet me ook al eens een keertje verleiden door zo'n kleurrijke doos in de Aldi... ik gebruik ze nu alleen voor kleine knutselwerkjes. Maar dit is natuurlijk ook een heel mooie oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een heerlijke vrolijke krans, en zo'n leuk idee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liebe Thea,
    ein wunderbare Kranz, der dazu noch eine besondere Geschichte erzählt ... eine ganz bezaubernde Idee!
    Ich wünsch Dir noch einen wunderbaren Nachmittag!
    ♥ Allerliebste Grüße , Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee, het staat erg vrolijk Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een kleurrijke krans ...super !!!
    echt heel leuk ...
    heel veel groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was für eine schöne Idee! Und das Leben ist nicht immer einfach - aber meist doch schön! (Wenigstens für alle die, die daheim bleiben können...)
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele originele kranz......
    Heel grappig....en zeer creatief...
    Veel liefs Jen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige krans heb je gemaakt, een waar kunstwerk. Ik heb trouwens even op je blog zitten kijken naar de andere kransen en ik vind ze stuk voor stuk schitterend en zeer inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Liebe Thea,
    was für eine tolle Idee!!!!!
    Wunderschön ist dein Kranz geworden, der gefällt mir richtig gut.
    Dazu hat er auch noch eine Geschichte, wie schön.
    Ja das Leben läuft nicht immer so einfach, oder genau so, wie man es sich vorstellt.
    Doch die Kunst besteht ja darin, es trotzdem zu meistern und deine Töchter zeigen dir,
    dass du es geschafft hast!!!
    Wie schön!
    Ich wünsche dir ein schönes Wochenende.
    Liebe Grüße
    Kerstin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Thea. So eine tolle Idee dein Kranz mit den Garnrollen passt bestimmt perfekt in dein Nähzimmer. Ja das Leben ist nicht immer schön aber man muss das beste daraus machen. Dafür geht es dir jetzt gut und das ist schön. Schönen Sonntag und eine schöne Zeit. Liebe GRÜße Jana.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Thea,

    Wat een ontzettend leuk idee is dit, je bent echt vindingrijk,
    en deze krans zal zeker heel mooi staan in je ateljee.
    Het zijn ook allemaal van die mooie sprankelende kleurtjes.
    Hoeveel klosjes heb je daar nu in verwerkt?

    Ik loop een beetje achter met mijn reactie's want we waren
    op vakantie, heerlijk in warm en zonnig Italië.
    Moet weer even bijkomen nu in kil en nat Nederland, hihi.

    Wens je een fijne week toe,

    Veel liefs,
    Josephine
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥