maandag 11 april 2016

KLEDING MAKEN


Tijdens de Glitz & Glam hier in het dorp
mocht onze kleindochter
Lara-Lynn mee lopen tijdens de modeshow

Ze mocht kleding showen van de H.....
erg leuk om dan als trotse
Omi en Opi tussen het publiek te staan

Opi met het fototoestel in de aanslag
dat snap je wel

Ze heeft al een paar keer eerder model mogen zijn


De kinderen werden aangekleed
en een echte kapper
verzorgde hun haren
ze heeft er van genoten
onze kleine meid
vorige week is ze 7 jaar geworden

Het afgelopen jaar hebben we ons huis opgeknapt.
en kwam er van bloggen weinig tot niets

Dat wil niet zeggen dat ik tussen
de bedrijven door niet achter de
naaimachine heb gezeten

Als je bijna al je kleding zelf maakt
dan moet je wel.

Ik maakte van sommige kledingstukken wel foto's
maar van andere ben ik dat helemaal vergeten

bij het opschonen van mijn foto's
kwam ik er een aantal tegen

Im vergangenen Jahr haben wir unser Haus renoviert
und kam wenig oder gar nichts zum bloggen

Das bedeutet nicht
dass ich nicht hinten die Nähmaschine zu finden war
Ik maakte een paar jurkjes met aangeknipte mouw
die bevallen me heel goed
ook om mee op vakantie te nemen
als je ouder wordt
ziet een zonnejurk met smalle schouderbandjes
er niet echt mooi meer uit

ik hou helemaal niet van foto's
waarop het hoofd niet te zien is
maar bij deze zagen mijn ogen er niet uit
toch wil ik even laten zien hoe ik een fout in de stof opgelost heb
middenvoor een naadje gemaakt
en dat met een dubbele naald doorgestikt
dan ziet het er uit alsof het zo hoort.

Een heel eenvoudig groen jurkje
lekker draagbaar
voor door de week

Hebben jullie dat ook
steeds al die resten stof
of gooien jullie de stukken
die over blijven meteen weg

ik ben nu bezig met rest verwerking
een jurk heb ik al af
nog even foto's maken
en ik kan hem laten zien

Habt ihr das auch
so viele rest stücke im Schrank liegen
oder werfen sie diese resten
direkt in den Müll

Ich arbeite jetzt an Restverarbeitung
Ich habe ein Kleid schon fertig
nog Fotos machen
und ich kann es ihnen zeigen
Deze grijze jurk had ik nog liggen ..... half af ...... voor Kerst heb ik hem snel afgemaakt
met zoveel vrije dagen is een extra jurkje altijd welkom

11 opmerkingen:

  1. Ohhh wat een mooi meisje is je kleindochter Lara-Lynn Thea,
    prachtige naam ook. Zo lief zoals ze aan het showen is,
    ze heeft er duidelijk erg veel plezier in en niet bang
    voor de camera. Haar haren zijn ook zo beeldig gekapt.
    Wat zullen jullie trots zijn op dat lieve meiske.

    Jij bent ook echt van alle markten thuis hé, zo knap
    dat je bijna al je kleding zelf maakt. Het ziet er
    allemaal erg mooi en comfortabel uit. En jij staat ook
    overal prachtig op, je bent echt fotogeniek Thea.

    Je maakt me wel razend nieuwsgierig naar je laatste creatie,
    de jurk die je hebt gemaakt van reststofjes. Inderdaad hou
    je vaak nog behoorlijke stukken over, en ik gooi die ook
    nooit weg, er is altijd wel iets van te maken.

    De laatste twee jurkjes de zwart/witte zijn heel mooi.
    het lijkt me zeker een heerlijk model om te dragen.

    Erg leuke post Thea.

    Wens je een fijne week toe.............

    Liefs
    Josephine♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liebe thea,
    wunderschöne Bekleidung hast Du genäht!
    Reste, oh ja, da hab ich auch reichlich im Schrank, ich hebe jedes noch so kleinen Stückchen auf, irgnedwann paßt es zu irgendeiner Näharbeit :O)
    Ich wünsche Dir einen wunderschönen Tag!
    ♥ Allerliebste Grüße, Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reste gibt es, viel zu viele. Aus Jersey mache ich ganz gerne Unterwäsche, und aus Webstoffen gibt es mal ein Täschchen, oder einen Futterstoff.....
    Du hast tolle Kleider genäht, und ein hübsches Enkelkind!
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie naam heeft je klein dochter en wat een prachtige foto's van haar !!!!
    Je eigen kleding maken ,dat is handig en je hebt altijd iets bezonders aan ..
    ( waar geen rekken van vol hangen ) ...een hele fijne avond
    lieve groetjes Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jou staat alles Thea..je bent gewoon een leuk mens.....hihihihihi...liefs fijne week Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Thea,

    Even als antwoord op jouw vraag op mijn blog:

    Het is een houten doosje, afgewerkt met ijzeren elementen aan de zijkant.
    Dus ja, het hout is gewoon te beplakken met papier. IJzer dus niet, dus vandaar dat ik dat ook 'vrij' heb gelaten.
    Het geeft wel een extra stoere uitstraling, vind je niet?

    Dank voor het langskomen!

    Enne...jullie (jij en je kleindochter) mogen er zijn, hoor!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Du hast ja viele schöne Sachen genäht und die Lütte ist ja niedlich. :D

    Viele Grüße
    Margrit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Thea,
    deine Enkeltochter ist ganz bezaubernd.
    Und schön sind deine neuen Kleider geworden. So gut möchte ich auch nähen können.
    Liebe Grüße,
    Anette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lieverd die kleindochter en zo lekker stoer. Eigen kleding maken is zo leuk. Ik maak lang niet alles (meer) zelf. Vind je jurken zo leuk maar jammer genoeg moet ik tegenwoordig dagelijks steunkousen dragen dus voor mij alleen nog maar lange broeken. Zo jammer. Jou staan ze enig die jurken.
    Fijn weekend
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Thea,
    bedankt voor je lieve woorden bij mij.....
    Wat een mooie jurk voor je kleindochter.....heel leuk...
    In ons "Gewächshaus" komt groente zoals komkommer, tomaat.....
    Veel liefs Jen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Halloliebe Thea,
    ich schaue immer wieder gerne bei dir rein.
    Du bist ein Wirbelwind..
    Soviel Schönes erlebst du, zauberst du..
    Deine Fotos sind alle zauberhaft.
    Deine kleine süsse Enkeltochter macht das ja großartig...wie
    ein richtiges Model !!
    Deine genähten Werke sind alle wunderschön!
    Bin begeistert was du alleskannst,liebe Thea.
    Wünsche dir einen schönen Tag und weiterhin viel Freude
    bei allem was du tust..
    Herzliche Grüße
    Swaani

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥