dinsdag 29 maart 2016

RANONKELS en GYPSOPHILA



In de afgelopen week
kon ik eindelijk eens
een bos rose gypsophila kopen
Ik zie ze hier in de winkels
jammer genoeg nooit ergens

Kan ook aan mij liggen natuurlijk
misschien kom ik op het
verkeerde moment in de winkel
en zijn ze net op

Wie weet ......

Ook een paar bosjes ranonkels
mochten met me mee
dat zijn echt bloemen
waar ik superblij van kan worden

Deze bloemen staan juist perfect
in mijn oude kannen
van de vlooienmarkt

Ik voel me heel erg rijk
met zulke mooie bloemen in de vaas
Op deze manier zijn we de
Paasdagen heel goed doorgekomen

Het weer was dan wel niet geweldig

maar met een boek
op de bank was het prima te doen

In der vergangenen Woche
konnte Ich endlich mal
einen Bündel von rosa gypsophila kaufen
Ich sehe sie hier in den Läden
leider nirgendwo

vielleicht komme Ich
auf dem falschen Moment im Laden

kann ja auch sein natürlich

Wer weiß .....

Ein paar Strähnen ranunkel
oder sagt Mann Hahnenfuß
kaufte Ich mir auch

das sind nun echt Blumen
die mich sehr glücklich machen

Ich finde sie so schön


Diese Blumen stehen einfach perfekt
in meiner alten Känchen
vom Flohmarkt


Ich fühle mich Super reich
mit soviel schönen Blumen in der Vase


Auf diese Weise sind wir die beide
Oster tagen sehr gut durch gekommen


Das Wetter war leider nicht so toll

aber mit einem schönen Buch
auf der Coutch
habe Ich
mich gut amüsiert

15 opmerkingen:

  1. Het ziet er weer allemaal keurig netjes verzorgd en romantisch uit!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's weer, het ziet er zo fleurig uit daar moet je wel blij van worden.
    Hier waren zaterdag en zondag geweldig mooi om naar buiten te gaan maar maandag was er te veel wind, maar ik heb me niet verveeld.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het schiet er heel sfeervol uit. En lekker voorjaarsachtig. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me voorstellen dat je blij word van je bloemen .Ook hier weinig keren roze gipskruid te koop jammer genoeg .Ranonkels gelukkig wel ook ik ben er dol op dus die staan hier ook regelmatig nu En buiten een paar in potten .Foto's om van te genieten in elk geval .
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat ziet dat er weer lekker voorjaars uit
    ja ranonkels zijn geweldig mooie bloemen
    en ze staan best lang
    ook hier zie je weinig roze gipskruid, dus het ligt echt niet alleen aan jou
    alles bij mekaar staat het echt gezellig
    kan me ook wel voorstellen dat je hier vrolijk van wordt
    geniet er nog maar lekker van

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. klop hoor dat je nu weinig roze gipskruid ziet,ik denk ook dat het de tijd van het jaar en beetje is,
    nu het weer lente word komen de roze tinten en bloemen weer!
    Gezellig ziet het er allemaal uit!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een sfeervolle foto's Thea echt genieten met grote G. Ik ben dan ook gek op ranonkels, en in zulke leuke kannnen kan het niet meer stuk. En dan je krans wat weer een plaatje, echt helemaal te gek. Groet Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hoor ....ranonkels zijn. Mijn favoriete bloemen...en roze gips is ook heel leuk.....wij hebben het regelmatig.....liefs fijne week van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn zo mooi, ik vind het net pioenrozen. Je hebt ze ook zo mooi op de foto gezet. Zo kun je er nog lang van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och lieve Thea, wat een heerlijk foto's laat je zien,
    en ook al wil de lente buiten nog niet echt vlotten
    hier op je blog is het een en al sprankeling met
    fantastische bloemen. Hier word ik echt vrolijk en blij van!!!

    Prachtig het roze gipskruid, hier heb ik ze nog nooit gezien
    jammer genoeg,wel de ranonkels, wat een prachtige bloemen zijn het toch.

    Je hebt er geweldige compositie's van gemaakt, zo sfeervol allemaal.
    kan me voorstellen dat je zo wel de paasdagen bent door gekomen.
    Mooi de zelfgemaakte eieren die je erbij hebt gelegd, heerlijke
    tafereeltjes om van te genieten, en dat heb ik ook nu bij het zien
    van al dat moois.

    Wens je een fijne nieuwe week toe......

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi jou bloemetjes.......
    Ook jou paasdekoratie is zo mooi.......
    Veel liefs
    Jen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dankjewel voor je bezoekje op mijn blog ...dat was echt een verassing voor me
    ik bewonder je blog al heel lang , ook deze post is weer heel mooi met prachtige foto's
    je maakt altijd zo mooie sfeer foto's en je kransen zijn altijd prachtig ..ook deze is weer heel mooi
    ik vindt zelf de ranonkel ook een mooi bloem er zijn zo verschillende kleuren in ..

    heel veel groetjes Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je weer een paar schitterende en vooral ook romantische plaatjes gemaakt. Ranonkels zijn zo leuk. Zo echt voorjaar en ze doen het fantastisch met een takje roze gipskruid.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Thea,

    Bedankt voor je lieve reactie op mijn beren post.
    Ik kon geen e-mail adres vinden hier op je blog dus
    het antwoord op jou vraag heb ik gegeven op mijn blog
    onder je reactie.

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo liebe Thea,
    ich schreibe heute mal auf deutsch..
    Manchmal hat man solche Tage, wo man denkt...kann ich das
    nicht mehr und heute ist so ein Tag...da will
    das Niederländische nicht ;o)
    Du hast ein wunderschönes zuhause, liebe Thea...in deinem Reich
    ist es so schön...
    Alles ist so liebevoll und stimmig..und so fein.
    Blumen lassen einen wirklich reich sein und zaubern
    viele schöne Momente herbei und ein Lächeln auf den Lippen..

    Wünsche dir einen wundervollen Tag.
    Viele liebe Grüße
    Swaani

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥