donderdag 10 maart 2016

GROTE LIEFDE

Bloemschikken is en blijft toch ook een van mijn grote hobby's
een bloemetje in huis doet wonderen
daar word je meteen vrolijk van

Een krans die helemaal
ingedroogd was heb ik afgebroken
en er een nieuw klein kransje van gemaakt
ik heb er wat zelf gedroogde rozen aan toegevoegd
lastig werken met droog spul
het is allemaal zo breekbaar
geef mij maar verse bloemen ..... dat werkt toch een stuk makkelijker
Floristik ist und bleibt immer noch einer meiner großen Hobbys
eine Blume im Hause wirkt Wunderbar
macht mich freude

ein Kranz, der ganz eingetrocknet war
wurde von mir abgebrochen
und eine neue kleine davon gemacht
Ich habe einige getrockneten Rosen hinzugefügt
schwer mit trockenen Sachen zu arbeiten,
es ist alles so zerbrechlich
gib mir frische Blumen das ist viel einfacher

de eerste sneeuwklokjes heb ik maar even naar binnen gehaald het is buiten nog veel te koud
om er met een stoel langs te gaan zitten
om te genieten ..... hihihi ..

Die ersten Schneeglöckchen habe ich mir ins zimmer gebracht
es ist zu kalt draußen um mit einem Stuhl da neben zu sitzen um sie
genießen ..... hihihi ..



Na de Kerst was mijn kransje nog erg mooi
alleen de verse bloemen waren niet mooi meer
Ik heb er wat Helleborus bloemetjes tussen gestoken
en hij kon weer even mee
beetje Voorjaar .... niet?

Nach die Weihnachtsfeier war meinem Mini kranz noch sehr schön
ein par Lenz rosen machten im zum Frühlingskranz



In December stonden hier
de eerste Kerstrozen al weer in bloei

ze doen het goed in een klein vaasje

Im Dezember
waren die ersten Christrosen
schon in voller Blüte hier

Sie tun es immer gut in einer kleinen Vase



Eind November heb ik mijn laatste herfstkrans gemaakt
met kleine rode pepertjes er in

hij is zo mooi ingedroogd
dat ik hem maar heb laten hangen
tegen een witte achtergrond
doet hij het erg goed.

Kransen maken blijft toch wel mijn grote liefde

Ende November machte ich meinen letzten Herbst Kranz
mit ganz kleine roten Paprika
Er ist ganz schön eingetrocknet
Ich habe ihn hänge lassen

Kranzen machen bleibt immer noch meine große Liebe

16 opmerkingen:

  1. Ohhhh de grote krans met hortensia en zijn het pepertjes of misschien een klein soort paprika ? die vind ik prachtig, echt zo mooi daar word ik zo blij van. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh vergeten je schaal met helleborus bloemetjes is ook schitterend wat een mooie kleuren. Groet Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. af en toe probeer ik ook wat te bloemschikken, maar zal nooit van die prachtstukken kunnen maken zoals jij, vind je creaties dan ook super mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bloemenweelde, prachtig!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige kransen, ik ben wel een beetje jaloers, zo mooi krijg ik ze nooit.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een prachtige bloemstukken
    zelfs de kleine vaasjes zo mooi opgemaakt
    en die krans met rode pepertjes vind ik echt helemaal geweldig
    wat is die mooi ingedroogd
    heb je die op strokrans gemaakt of op oasekrans?

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Anneke,

      Ik heb de krans in een natte oasisring gemaakt.Ik heb hem eerst op een mooie schaal gehad liggen.En pas toen hij helemaal droog was, heb ik hem opgehangen.

      Groetjes Thea♥

      Verwijderen
    2. oke fijn dank je wel voor je snelle reactie

      groetjes anneke

      Verwijderen
  7. Wat een mooie foto's Thea .Ik ben het met je eens ,het is heerlijk om met bloemen bezig te zijn .Wat mooi die eerste foto en je krans is echt heel mooi ingedroogd.Ik heb zelf niet veel gedaan de laatste tijd maar straks als er weer meer groen in de tuin is ga ik ook zeker weer meer bloemstukjes maken.En wat mooi de schaal met Helleborus
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh Thea, wat een heerlijke fleurige hobby is dit zeg,
    en je hebt helemaal gelijk, een bloemetje hoort gewoon
    in huis. Jou creatie's zijn echt JUWELEN, echt prachtig
    zijn ze allemaal. Je kan heel goed zien dat je er veel
    plezier in hebt om alles te schikken.

    De kransen van al het gedroogde materiaal zijn ook schoonheden,
    en prachtig van kleur is het geworden.

    Leuk Thea om deze bloemcreatie allemaal te kunnen bekijken,
    mijn complimenten!!!

    Wens je alvast een heel fijn weekend toe,

    Lieve groetjes,
    Josephine ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige kransen Thea zo mooi allemaal....heerlijk bloemen toch?.....liefs van mij Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Liebe Thea,
    manm erkt,daß Du dieses Hobby mit sehr viel Liebe ausführst. Du hast eine wunderbare Art, die Blumen zu arrangieren, das gefällt mir sehr gut! Mir gefallen alle Blumen, Sträuße und Kränze hier sehr gut!
    Ich wünsche Dir einen schönen und glücklichen Tag und einen guten Start in ein wunderschönes Wochenende!
    ♥ Allerliebste Grüße, Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemiddag Thea!
    Hartstikke bedankt voor je bezoek op mijn blog. Wat fijn weer van je te horen! Hoe gaat het met je? Met mij gaat het prima! Ik ben nog steeds bezig om mijn Nederlands te verbeteren. Ik ben echt blij dat de winter nu bijna voorbij is en het voorjaar er aankomt. Ik verheug me al op mijn tuin en al die bloemen bollen!
    Je herfstkransen zien er geweldig uit! Wow, echt heel mooie. Wat fijn dat je je eigen kransen kunt maken!
    Ik wens je nog een prettige dag verder en een fijne weekend!
    Groetjes vanuit Duitsland
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Thea!

    Dat was snel hoor! Heel erg bedankt voor je berichtje en de lieve woorden! Je heb gelijk, in 2015 heb ik niet regelmatig geblogd. Ik probeer nu minstens een keer per maant iets te schrijven. Er zijn sinds 10 minuten nieuwe foto’s te zien op mijn blog!
    Je Duits is uitstekend! Oh nee, mijn Nederlands is helemaal nog niet perfect. Ik heb helaas niet genoeg vrije tijd om te oefenen. Maar ik luister regelmatig naar Nederlandse radio programma’s en kijk ook TV in het Nederlands. En ik heb een keer per week les.
    Echt jammer dat de grens niet vlakbij is om af en toe een uitje naar Nederland te maken. Voeger wonde ik ten oosten van Osnabrück en we zijn vaak naar Enschede gegaan om te winkelen. Nu moeten wij meer dan drie uur in de auto zitten!
    Tot de volgende keer dus!
    Groetjes
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk als je zo handig bent met bloemen. Een bloemetje in huis vind ik zo gezellig. Ik vind ze allemaal prachtig. Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw Thea, wat een moois allemaal. Ik vind kransen zo mooi maar ik kan er niks van. Bloemen in huis zijn er altijd. Zonder is zo kaal. Heerlijk dat je bijna weer van alles uit de tuin kunt gaan halen. Nu alleen nog sneeuwklokjes en Helleborus maar binnenkort......... Zo fijn. We zien dan vast nog meer van jouw mooie stukjes.
    Groetjes
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥