zondag 13 maart 2016

EIEREN VERSIEREN

Dit blijft zo leuk om te doen
ieder jaar maak ik er wel weer
een paar nieuwe bij

eitjes van tempex(styropor) zijn de basis
je beplakt ze met mooi dun papier
of stukjes krantenpapier
heb je geen vergeelde kranten
dan gebruik je gewoon sterke koffie

de stukken papier altijd scheuren
en eventueel inknippen ... zodat je geen dikke vouwen krijgt
glad er omheen ... dan krijg je het mooiste resultaat
ik lijm ze met behangerslijm
dat heb ik altijd in een glazen potje klaarstaan
goed laten drogen
daarna een kun je ze hier en daar een likje verf geven
dat hoeft natuurlijk niet
het is maar net wat je leuk vind
Bij mij krijgen ze dan nog een laagje
chemage zodat ze lang mooi blijven
dat is een lijm/lak
Ook heb ik er enkele eerst beplakt
met een enkel laagje van een papieren zakdoekje of servet
daar laat ik juist wel de vouwen inzitten
dat ziet er juist leuk uit
Heel goed laten drogen en dan
even helemaal verven
daar heb ik ook eerst weer een laagje chemage op aangebracht

En dan kan het grote versieren beginnen
alles is bruikbaar ... pareltjes
leuke afbeeldingen .... losse bloemetjes ... lint en touw
veertjes of bedeltjes maar ook oude knopen
daar knip ik het oogje er af
zodat ze plat zijn
je kunt het zo gek niet verzinnen
maar bijna alles is bruikbaar

Es macht mir soviel Spaß zu tun
Jedes Jahr mache ich wieder ein paar neue
Eier aus Styropor sind die Basis
kleben mit netten dünnes Papier
oder Stücke von eine alte Zeitung
Keine alte vergilbte Zeitungen da?
verwenden Sie starken Kaffee

Die Stücke Papier am besten reißen
das funktioniert am besten
Ich klebe sie mit Tapetenkleister
gut trocken lassen

und dann kann es beginnen
die große Dekoration
alles ist nützlich
kleine Edelsteine oder spitze
schöne vintage Bilder
blumen und Seil
Federn oder alte Knöpfe
fast alles ist nützlich

Ich wünsche Ihnen viel Spaß

16 opmerkingen:

  1. Erg leuk gedaan je eieren, echt shabby chic pasen!
    Misschien ga ik er wel wat namaken.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha lieve Thea,

    Wat ben je toch heerlijk creatief, je hebt al een prachtige
    verzameling zelfgemaakte paaseieren als ik het zo bekijk.
    Zelf heb ik ook jaren achter elkaar steeds een paar nieuwe gemaakt,
    maar dit jaar is het er nog niet van gekomen.
    Wie weet maak ik er nog een paar.

    Die van jou zien er allemaal erg mooi uit en inderdaad zoals je al beschrijft,
    je kan eigenlijk alles er wel voor gebruiken. Het allerbelangrijkste is
    fantasie hebben en dat heb jij zeker, dan ontstaan er de mooiste dingen.
    Het is zo heerlijk rustgevend om zo creatief bezig te zijn.

    Heb genieten van je post.

    Wens je een fijne nieuwe week toe,

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Genieten moet natuurlijk Genoten zijn, sorry

      Verwijderen
  3. Liebe Thea,
    Deine verzierten Ostereier gefallen mir sehr gut!
    Ich wünsche Dir einen guten Start in eine wunderschöne neue Woche!
    ♥ Allerliebste Grüße, Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig ... helemaal in mijn favoriete vintage stijl ...
    Heb er toevallig ook versierd dit weekend ...
    Fijne zonnige week ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend, zo zie je ze niet in de winkel...:-)!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt VET LEUK de laatste foto vind ik net een eieren taartje misschien ga ik ook ff lekker frëubelen. Super leuk gedaan, eerst eens kijken of ik aan zulke eieren kan komen. Bedankt voor het delen eruug leuk. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee. Ik heb dit nog nooit eerder gezien. Weer eens iets anders dan schilderen. Fijne Paas. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze mooi, zo heerlijk brocant. Ik zag je bij mij toen je een reactie achter liet. Gelijk maar volger geworden bij je.
    Ik zie nl. nog veel meer mooie dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent altijd zo lekker crea....liefs van mij fijne week Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw !!! Super mooi gedaan !!!!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Liebe Thea,
    so hübsch sind deine Ostereier geworden!!!
    Richtig nostalgisch und romantisch sehen sie aus.
    Toll.
    Auch die kleine Blütenschale aus dem Notenpapier gefällt mir unheimlich gut.
    Ich wünsche dir eine schöne Woche.
    Liebe Grüße
    Kerstin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn ze weer prachtig je eieren. Zo romantisch. liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi!Je hebt gouden handjes hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Thea,
    Wat je de eieren prachtig versiert, zo mooi.
    Leuk dat je erbij heb geschreven hoe je ze maakt, zo kunnen we allemaal aan de slag.

    Wens je een fijn weekend.

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥