maandag 29 februari 2016

OUDE FRANSE DOZEN


Oude franse dozen .... ze zijn zo mooi
maar helaas onbetaalbaar
vandaar dat ik zelf maar aan de slag ben gegaan
ik gebruikte een paar dozen die ik nog had liggen
maar ook heeft mijn man er een paar voor me gesneden
uit stevige karton
Ook de extra onder en boven platen
heeft hij voor me op maat gemaakt

Ik heb de binnenkanten ook met het zelfde stofje beplakt
gedeeltelijk zijn dat Tilda stoffen
maar ook een paar lapjes die ik nog had liggen
en die er goed bij passen
erg leuk om te doen
een beetje verslavend
als je eenmaal bezig bent
is ophouden heel moeilijk
de randen heb ik met distress Ink
een beetje oud gemaakt
Alte Französisch Boxen .... sie sind so schön
aber leider unbezahlbar
deshalb habe Ich sie selbst gemacht
Ich habe ein paar alte boxen genommen
und mein Mann hat ein paar für mich
aus stabilem Karton geschnitten
Auch die zusätzlichen oberen und unteren teilen dazu

Ich habe die Innenseiten auch mit dem gleichen Stoff bedeckt
zum Teil ist dass Tilda Stoffe
aber auch ein paar Stoffe aus meinen regal

es macht sehr viel Spaß
man wird ein bisschen süchtig
die Ränder habe ich mit Distress Ink
ein wenig alt gemacht

17 opmerkingen:

  1. Wat leuk je doosjes, ze zijn net echt oud en Frans.
    Het past ook zo mooi bij elkaar.
    Ik heb een stukje verder gelezen en ik ga jou ook volgen, leuke blog heb je!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liebe Thea,
    eine gute IDee, alte Borten und Spitzen zu verwenden! Das Bärchen ist auch soooo süß!
    Ich wünsche Dir einen wundervollen Tag!
    ♥ Allerliebste Grüße ,Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zul jij een mooie opgeruimde kast hebben met die prachtige dozen...:-)!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Liebe Thea
    gibt es eigentlich etwas, das du nicht kannst??? ;o)
    Die Dosen sind wunderschön und deine Fotos auch! Liebe Grüße
    ute

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn prachtig, helemaal omdat er Tilda stofjes omheen zitten :) lieve groet Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die sind so wunderschön!!! Ich habe hier auch noch solche Kartonteile rumstehen. Ich muss das mal versuchen..!
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn prachtig in die oude vintage stijl ...
    Ik ben stiekem een beetje jaloers hoor ♥♥♥
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze mooi geworden Thea en ze lijken echt een beetje '' oud'' Heerlijk lijkt me dat om zo creatief te zijn .Je foto's zijn echt heel leuk ,zo' mooie styling .
    Lieve gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is dat je verhaal erbij staat maan anders zou je zonder meer geloven dat het " echte" oude dozen zijn. Heel mooi.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie dozen zijn het geworden, bij het zien van de foto's dacht ik ook dat het om oudjes ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind ze echt prachtig, zo leuk om daar spulletjes in op te ruimen. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn de dozen mooi geworden,net echt! Fijn een handige man. Thea bedankt voor je reactie,en de tule bol maak je iid gewoon met twee kartonnetjes. Je knipt hele lange stroken v/d tule en maar wikkelen,heel veel! Los knippen en klaar is je bol. De krans rook echt te sterk,kon er gewoon niet van slapen. Nu gaat het beter,en hangt hij mooi binnen. Groet uit Z-H

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, bijzonder hoor, knap dat je (jullie) dat zelf hebben gemaakt, mooi plaatje zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, het lijken net echte oudjes! Knap gedaan!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallöchen liebe Thea. Toll sehen deine Bosen aus gefällt mir auch sehr mit dem Blümchenstoff.
    Und da kann man sehr schöne Dinge aufbewahren.
    Schönes WE wünsche ich dir und liebe GRüße Jana.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Thea,

    Als eerste wil ik je bedanken voor je lieve
    reactie op mijn blog. Ook zocht ik of ik al volger
    ben van jou blog, kon het niet vinden dus heb me nu aangemeld.

    Wat een PRACHTIGE Vintage dozen heb je gemaakt, en erg mooie
    stofjes heb je er voor gebruikt. Het lijken echt dozen uit
    vervlogen tijden, ze zijn lief en romantisch.
    En ook heel erg handig om allerlei kleine snuisterijen
    in te bewaren.

    Lief ook de beertjes op de foto's die je denk ik ook
    zelf hebt gemaakt. Kom zeker vaker bij je langs en heb je
    in mijn favorieten lijst geplaatst.

    Wens je een fijne nieuwe week toe,

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥