vrijdag 28 augustus 2015

VAN WIJNKRAT NAAR VINTAGE BOX


Een dood gewoon blank houten
wijnkistje met deksel
gebruikte ik hier voor

van de deksel heeft mijn man
een vak verdeler gemaakt

ik heb het geheel eerst in de Gesso gezet
en daarna met home deco verf afgelakt

muurverf werkt in dit geval ook prima
het is maar net wat je in huis hebt
de afbeelding van mijn geboortehuis
heb ik er met behulp van een
transfermarker opgezet

Op deze manier is het een uniek stuk

het was een gewone foto
die ik met een fotoprogramma
omgezet heb naar een tekening

ook mijn geboortejaar op de zijkant
heb ik op die manier gedaan

de cijfers maken het dan weer een beetje stoer
als laatste ben ik met een nat sponsje
en wat Distress Ink langs de randjes gegaan

Het kratje was net voor Pasen af
dus heb ik het gevuld met Paasspullen

maar je kunt er indoen wat je zelf
leuk vind ..... dat snap je wel

dit kun je steeds weer wisselen
dat is juist het leuke er van

Ein ganz gewöhnlicher Weinkiste aus Holz
habe Ich hier fur benutzt

mein Mann hat mir von der
Deckel ein regal gemacht

Ich habe es ganze zuerst mit Gesso gestriechen
und dann mit weissen Lack lackiert

Wandfarbe funktioniert in diesen fal auch super
genau das, was Sie grade in Haus haben


das Bild von meinem Geburts haus
habe Ich mit einer transfermarker
auf die kiste gemacht

so wird es sehr persönlich
und auch einzigartig

etwas Distress Ink macht es alt

es ganze wurde kurz vor Ostern fertig
so habe ich es mit Ostern Zeug gefüllt

aber Ich ändere es ständig
das macht mir sehr viel Spaß

Ich liebe meine Sammelbox

9 opmerkingen:

  1. Helemaal leuk toch, en steeds iets anders erin doet vermoeden dat je aldoor wat nieuws heb. Ik vind het een heel tof kistje geworden, maar dat soort metamorfoses zijn jou wel toe vertrouwd. Gezellig weekend groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leukerd en zo veelzijdig! Heerlijk een handige man! Heb je ooit al eens wat van het oilily stofje gemaakt? Vroeg ik me laatst af. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liebe Thea,
    die kleine Sammelbox gefällt mir sehr gut! Ein shcöner Hingucker :O)
    Ich wünsche Dir einen schönen und fröhlichen Wochenstart !
    ♥ Allerliebste Grüße , Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is die mooi geworden zeg!!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie box is dat!

    Groeten Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee! Erg mooi gemaakt. Ik bedacht me dat dit natuurlijk straks ook leuk is om je mooiste kerstballen in te etaleren...
    Om nog op mijn ballonvaart- post terug te komen: nee, ik zou niet 'hop' in de mand springen, vééls te bang voor, haha. Ik denk dat het 'gewoon' daarboven hangen niet zo erg is (het schijnt heerlijk rustig te zijn) maar dat stijgen en vooral daarna dat landen...brrrr. Ik genoot van de glunderende oogjes van onze mannen, ben ik al blij...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk idee! Erg mooi gemaakt. Ik bedacht me dat dit natuurlijk straks ook leuk is om je mooiste kerstballen in te etaleren...
    Om nog op mijn ballonvaart- post terug te komen: nee, ik zou niet 'hop' in de mand springen, vééls te bang voor, haha. Ik denk dat het 'gewoon' daarboven hangen niet zo erg is (het schijnt heerlijk rustig te zijn) maar dat stijgen en vooral daarna dat landen...brrrr. Ik genoot van de glunderende oogjes van onze mannen, ben ik al blij...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi gemaakt Thea! Erg leuk, nu met herfst spullen en straks weer voor de kerst.
    ik heb ook wijnkistjes gebruikt maar dan voor lades en een kast eromheen gemaakt.

    Fijn weekend,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat voor mooie dingen maak je toch! Echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥