zaterdag 2 augustus 2014

FOTO OP CANVAS




.........Ergens op internet kwam ik het tegen...
een foto op canvas zetten

men gebruikte daar spullen voor die ik niet in huis heb
dus niets mee te doen .... jammer
toch liet het idee me niet los
Ik heb gewoon een poging gewaagd en ......... experiment gelukt

Ik heb een foto van onze kleindochter genomen
die een klein beetje wazig gemaakt
en er een rand omheen gemaakt die er niet echt netjes uit ziet
de foto wel spiegelen ivm met eventuele tekst
Op maat van de canvas uitgeprint en toen uitgeknipt
het canvas heb ik daarna ingesmeerd met een laagje chemage
en daar de foto opgelegd
OPLETTEN ....... met de print naar beneden leggen
ik heb het met een kaartje glad gestreken
zodat alle bellen eruit zijn
Niet te hard duwen .... het is niet de bedoeling
dat de Chemage er aan de zijkanten uit loopt
Daarna laten drogen ......... zeker een paar uur ...... of een nacht
daarna met de gele kant van de spons
de foto vochtig maken ......... niet kliedernat ........ daarna ga je rullen gewoon met je vingers
je haalt het papier er op die manier helemaal af
af en toe weer nat maken ..... door gaan tot al het papier verwijdert is
er zal heus wel hier en daar een stukje van de foto meekomen ...... maar dat heeft ook zijn charme
dat is ook de reden dat ik er een slordig kader omheen gemaakt heb
zo valt het al meteen minder op.
Wanneer is het goed vraag jij je af
als je het geheel laat drogen en er nog een grijze waas op ligt ...... dan dus nog niet!!
Gewoon even overnieuw nat maken en weer rullen

Als je tevreden bent kun je er een laagje chemage overheen strijken
zodat je het schilderij later ook nog eens af kunt vegen

Ik hang ze buiten onder het afdak neer
en dan is het handig om er met een vochtig doekje over heen te kunnen gaan
want je begrijpt ..... ik ga meteen foto's zoeken van mijn andere kleinkids

Oeps...vergeet ik te zeggen dat het alleen met een laser copy kan....

........ Irgendwo im Internet stieß ich auf sie ....... ein Foto auf canvas
mann verwendet dafür Sachen, die ich leider nicht in Hause hatte
Also nichts zu machen .... sorry
Aber die Idee,hat mich nicht locker gelassen ........ Ich habe gerade einen Versuch gemacht ....... dass Experiment war erfolgreich

..Ich habe ein Bild von unserer Enkelin genommen die ein wenig unscharf gemacht
und einen Rahmen um sie gemacht, die nicht wirklich sauber und ordentlich sind
das Foto umdrehen ...... sicher wenn es text gibt

Auf der richtigen Größe gedruckt und dann abgeschnitten
Dass canvas habe ich dann mit einer Schicht Chemage bedeckt ........ und das Foto dort auf gelegd
ACHTUNG ....... foto mit der bildseite nach unten legen

Ich habe eine karte genommen und damit geglättet
so dass alle Luftblasen aus sind
Nicht hart drücken .... es ist nicht die Absicht dass es Chemage an den Seiten aus läuft
Dann trocknen lassen ...... sicherlich ein paar Stunden ......... oder über Nacht.
dann mit der gelben Seiten des Schwamm das Bild feucht machen ....... nicht ganz nass
Nun kann das Papier vom Bild abgerubbelt werden ....... gelegentlich wieder nass machen

Weiter machen bis alle Papier entfernt ist

hier und da wird sicher ....... ein Stück von dass Bild mit kommen .......... aber dass hat auch seinen Reiz
das ist ja auch der Grund ........ dass ich ein schlampiges ..... Rahmen um gemacht habe ....
so ist es sofort weniger sichtbar

Wenn es gut fragen sie jetzt ....... wenn man es trocknen lasst und es gibt einen Grauschleier
Dan ist es also noch nicht gut!

Einfach wieder nass machen und weiter reiben

Wenn Sie zufrieden sind, eine Schicht Chemage über machen ........ so können Sie das Gemälde einmal abwischen

weil Ich sie draußen unter der Markise hängen möchte ist es praktisch ...... und kann Ich sie mit einem feuchten Tuch abnehmen

Ich bin gerade auf der Suche nach Fotos von meinen anderen 3 Enkelkinder

Geht nur mit eine lasercopy.....

18 opmerkingen:

  1. wat leuk is dit zeg, ik hou het in mijn achterhoofd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dit er mooi uit. Erg leuk ook om te doen. Het heeft wat weg van werken met thinner.
    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liebe Thea
    ich glaube ich habe schon einmal gefragt: Gibt es irgendetwas, was du NICHT kannst????
    Das Bild ist wunderbar geworden. Und richtig fröhlich.
    Liebe Grüße
    ute

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een spannende onderneming! Wel erg goed gelukt!! Nu de andere kleinkids ook nog? Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk is dat Thea. Ik kan mij herinneren dat ik in een heel ver verleden dit ook eens gedaan heb met chemage.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. It looks beautiful! You have done a great job!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Guten Morgen, liebe Thea,
    das ist eine super Idee und das Bild sieht wunderschön aus!
    Ich wünsch Dir einen guten Wochenstart!
    ♥ Allerliebste Grüße, Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat heb je heel mooi gemaakt Thea. Groetjes, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk Thea. Is toch prachtig geworden. Laatst dacht ik nog aan de tijd dat we zeepjes beplakten met plaatjes en chemage... lang geleden alweer.. Ik vond het inmiddels voor herhaling vatbaar. Maar dit is nog veel leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thea, wat een leuk idee, en wat mooi geworden!!! Wat een mooie dingen heb je verder allemaal gemaakt, de jeans-tas uit je vorige blogje, erg mooi!!! En je jurk, die had ik ook nog niet gezien, Prachtig geworden!!
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, wat bijzonder!

    Leuk om ook jou weer gevonden te hebben. Veel gebeurd inderdaad en ben mijn leven maar ook het bloggen weer aan het oppakken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Thea,
    wat een mooie foto.
    Een mooie herinnering heerlijk uitgeoefend. Het idee is erg leuk.
    Super gemaakt..

    Mooi groetjes
    Swaani

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Thea,

    jetje wat schattig!!!!

    De vierkantjes worden dierect an mee kaar gebreit. Het is echt leuk avondwerk. Alleen is het zo, dat je voor een klein vierkantje rond 25 minuten nodig hebt.

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Thea. Toll hast du das gemacht das Foto so herzustellen.
    Süß ist deine Enkelin und das Foto perfekt und schön.
    Schönen Sonntagabend und liebe GRÜße Jana.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik heb net gisteren modgepodge gekocht:) maar wist niet hoe en wat.....dus handig jouw tip!
    leuk , ik kom via, via op je blog terecht;-)
    groetjes, Inge
    (sfeer in landelijke stijl nummer 2)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk idee.
    Zo ziet het er alsnog net echt uit.
    Ga het zelf ook eens proberen.
    Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Thea,

    Doordat ik op zoek was naar mos ballen maken kwam ik net terecht op jouw blog. Ben zelf ook nogal crea. Dat hebben we van huis uit meegekregen. Ik heb zelf ook foto's op canvas en steigerhout gemaakt. Zowel met gesso van de Action als modgepodge wat ik nog had staan uit de tijd van servetten op dakpannen. Mislukte bij mij. Op internet had ik ook gelezen het met houtlijm te doen. Dat dus gedaan, weer een witte waas bleef over op het steigerhout. De foto was een trouwfoto van 25 jaar geleden die afgedrukt was op de uitnodiging voor een 25 jarig huwelijksfeest. De foto op de uitnodiging was een afdruk van een foto van 25 jaar geleden op Kreta of Rhodos. Het bruidspaar is daar geweest met nog 99 bruidsparen op uitnodiging van fotograven. Dus die kleuren op de foto waren zo prachtig bij de kleding van het Bruidspaar.

    Die witte waas ging niet weg na het drogen . Moest toen denken aan mijn moeder. Die had van haar zwager ooit kerkramen getekend op papier. Die kon je inkleuren als glas en lood ramen. Daarna insmeren met slaolie en op het raam plakken en wanneer de zon dan scheen leek het net echt glas en lood. Ik dus de foto ingesmeerd met een beetje olijfolie op een prop keukenrol.

    Super geworden. Zelfs de fotograaf die 25 jaar geleden de trouwreportage van het Bruidspaar heeft gemaakt, en ook aanwezig was, vond het helemaal super.

    Wat ik nog steeds niet weet: wat is een laserkopie ? Laserprinter ken ik wel, maar er schijnt ook een laser kopieermachine te bestaan. Maar waar ?

    Graag hoor ik dat van je. Ik heb zelf geen blog of facebook omdat ik die kennis niet heb.

    Maar ik zet je nu wel onder mijn favorieten.

    Met vriendelijke knutselgroet,

    Ellen van den Broek

    Garderen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ellen,

      Wat fijn dat het op die manier toch gelukt is.

      Ik denk dat ze met een laserkopie bedoelen: bij bedrijven oa winkels en bieb of zo waar je een kopie kunt laten maken. Meestal zijn dat laserprinters. De meeste mensen hebben thuis een inktjet printer.Wij hebben wel een laserprinter,en de kopietjes die daar uitrollen zijn dus laserkopietjes. En dat werkt heel anders als een inktjet kopie.Je kunt ook alleen met een verse kopie werken, anders lukt het niet.

      En als ik jou was zou ik toch maar Facebook aanmaken. Je komt er zoveel leuke dingen tegen. En pc kennis heb je daar echt niet voor nodig.

      Ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoord.
      Groetjes Thea
      Er bestaat ook een pen om afbeeldingen over te zetten, ze heten transfermarkers. Ik heb er wel een gekocht, maar nog niet gebruikt.

      Verwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥