dinsdag 15 juli 2014

TAS van oude spijkerbroeken....

..... Mijn eerste jeans tas
is gemaakt van een paar
oude spijkerbroeken van mijn man
het patroon komt uit een quiltboekje
van mijn vriendin

maar dat is niet meer te zien
ik heb de tas vele maten kleiner gemaakt
en er zoveel aan veranderd

maar nu is hij helemaal naar mijn zin

ik heb de zakken er af getornd
en er op een andere manier weer opgestikt

de tweede zak is een paar maten kleiner
en komt van een spijkerbroek van mijn kleinzoon

De sluiting bestaat uit een lus
en een knoop
natuurlijk kon ik
in mijn knopendoos
geen bijpassende knoop
vinden ... dus heb ik er zelf maar een gemaakt

....Een van mijn nieuwe labels er op
en wat gordijnkant
zo is het een unieke tas geworden

de tashanger maakte ik van een paar
kant en klaar gekochte leren kwastjes

de tas heeft op deze manier 2 voorkanten ...
hij is gevoerd met een lief dapper stofje

aan een kant vakken voor telefoon en dergelijke
aan de andere kant een groot vak met rits

korte hengsels .... en een lange
zodat hij over de schouder gedragen kan worden
de lange riem kan er makkelijk afgehaakt worden
Zo kan hij eventueel
ook nog voor een andere tas gebruikt worden
....... Meine erste Jeans Tasche ist gemacht
aus ein alte Jeans von meinen Mann

Das Muster stammt eigentlich aus einem Quilt Buch
von meinen freundin

aber das ist nicht mehr sichtbar
Ich habe die Tasche viel kleiner gemacht
und so fiel geändert

aber jetzt ist sie ganz nach meinem gesmack

Ich habe die Beutel komplett entfernt

und bestickten sie wieder auf eine ganz anderen Weise

Die zweite Tasche ist ein paar Nummern kleiner
und kommt von einem Jeans von meinem Enkel

einer meiner letzte neuen Etiketten
und altes Spitzenvorhang
so habe Ich eine einzigartige Tasche bekommen
......... Der Verschluss besteht aus einer Schleife
und einen Knopf

Natürlich war in meiner Knöpfen Box

keine passenden Knopf
zu finden ... grrrrr
so dass ich mir selbst einen gebasteld habe

Die Tasche hat auf diese Weise zwei Fronten ...
Das Innenfutter ist ein Dapper Stöffchen

ganz süß

an einem seide sind taschen für das Telefon und dergleichen

auf der anderen Seite ein großer Reißverschluss
kurzen Henkeln und einem langen ....
so dass er über die Schulter getragen werden kann,
Der lange Gurt kann leicht abgeheben werden

So Kann es möglicherweise
Auch für andere Tasche verwendet werden

Die Tasche Aufhänger
Habe Ich aus Ein Paar Lederquasten gemacht

14 opmerkingen:

  1. Guten Morgen liebe Thea,
    das sind tolle Jeans-Taschen, ein sehr schönes Recycling :O)
    Ich wünsch Dir einen schönen und sonnigen Tag!
    ♥ Allerliebste Grüße, Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liebe Thea
    ich staune immer wieder was Du für wundervolle Sachen machst.... die Kombination aus Jeans und weisser Spitze gefällt mir sehr gut! Und auch die Form der Taschen ist toll.
    Ich lieben Deine Kreationen.
    Liebe Grüße
    ute

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een ontzettend prachtige handtas ...
    Gemaakt van oude spijkerbroeken ... tof!
    Leuke kleurencombinaties ...
    Geniet van deze stralende woensdag ...
    Lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig, wat ben je toch goed in alles wat je doet,compliment , veel liefs irena

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Thea,

    wat leuk dat je even een berichtje achter gelaten hebt!!
    Grappig dat je ook wijn hebt.
    In het nieuw huis hebben wij een groete tuin een dat geniet ik.Volgend jaar doen wij de tuin.Nu eerst het huis.

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe Thea,

    als je me je mailadres schrijfst kan ik je info sturen. Dat wil ik nit vai Blogger ov FB.

    Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is erg mooi Thea .....liefs geniet van de mooie dagen die pgaan komen....zit nog steeds lekker buiten bijna half een....heerlijk liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is ie mooi geworden Thea! Prachtig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe krijg je het toch voor mekaar, prachtig!
    Moest ik ze in de winkel zien, zou ze direct kopen.
    Bloggroetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Thea. Herrlich sieht dein Jeanstäschchen aus hast du wunderbar genäht. Ganz toll.Schöne angenehme Woche und liebe GRÜße Jana.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is een hele mooie tas.
    leuke blog !
    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke tas! En dan die gepatchte binnenkant, echt een verrassing.
    In het Centraal Museum in Utrecht werd over het hergebruik van jeans een workshop gehouden, tassen maken was één van de onderwerpen.
    Ik ga wat 'oudjes' bewaren en het ook proberen. Heel inspirerend om je tas te zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥