woensdag 26 februari 2014

GRANNY SQUARE PLAID gehaakt

........Het garen voor mijn Granny squares
kocht ik bij de grote winkel die begint met een A...
Zo rond 15 November denk ik

En omdat ik absoluut niet wist hoeveel ik nodig zou hebben wilde ik graag met niet al te duur garen werken
en ja ...zelf nou zelf....0,59 cent.....kun je niet echt duur noemen.
50 gram-257 mtr.....daar kom je een heel eind mee
De maat wist ik wel....zo ongeveer de maat van het fleece dekentje wat ik wel eens gebruik als ik me niet lekker voel en op de bank ga liggen
Mijn plan was om het geheel met wit aan elkaar te haken
Om later niet met tegenzin te hoeven werken
had ik me bedacht om het in etappes te doen
Nadat ik 100 granny's klaar had
heb ik eerst alle draadjes ingestopt
daarna ging ik de zaak aan elkaar haken

Maar dat viel me erg tegen
Ik vond het niet mooi uitzien
die donkere kleur met wit aan elkaar gehaakt
nee, je zag goed een linker en rechter zijde
en als de laatste rand van de granny in wit gehaakt was
viel dat niet op
Dus ....... al mijn granny's een witte rand gegeven
sommige heb ik weer uitgehaald ...... 2 randen wit dat zag ook niet uit
Och ja ...werk houden ...dat is ook een kunst ...... Mijn man had intussen al eens uitgeteld hoeveel Granny's ik zou moeten haken
zo'n 400 stuks...en dan eentje per dag ..... dat ging dan een jaar duren....

Maar goed ..... op deze manier werden de Granny's wel een stuk groter
en dat scheelde dan weer in aantallen ....... Uiteindelijk zijn het er 238 geworden
Nu nog een leuke rand erom heen haken .....

......... Das Garn für meine Granny squares
kaufte Ich in das große Geschäft, in dem wir alle hier in Holland unser Hobby Zeug kaufen
Rund 15 November Ich denke
Und weil ich definitiv keine ahnung hatte wieviel ich brauchen würde, auch nicht mit zu teuer Garn die probe machen wollte
und ja .... 0,59 Cent ..... geht doch....oder 50 Gramm - 257 mtr ....
Ich wusste nur die Größe soll so werden wie die Fleece-Decke,
die ich manchmal, benutze beim auf der Couch liegen
wenn ich mich nicht gut fühlte

Mein Plan war, das Ganze mit weiß zusammen zu Häklen
Nachdem ich 100 Granny's beendet hatte
habe Ich erst Mal in alle Drähten eingesteckt
Dann ging ich in den Laden zusammen Haken
Aber das fiel mir sehr gegen

Es hatte nicht hübsch aus gesehen
die dunkle Farbe mit weißen gehäkelten zusammen
und als der letzte Rand der Granny war weiß gehäkelt
sah es viel schöner aus..

So ....... haben alle meiner Granny's einen weißen Rand bekommen
Arbeit halten ist auch eine sache .... oder
Mein Mann hatte inzwischen bereits berechnet
wie viele Granny's ich häklen sollte
etwas 400 Stück ... und dann eine pro Tag .....
dann würde es ein Jahr dauern

Wie auch immer ..... auf diese Weise wurden meine Granny's viel größer
und das war wieder gut fur die Anzahl der granny's die Ich häklen solte
Schließlich wurden es 238
Nun noch einen schönen Rahmen..

21 opmerkingen:

  1. Liebe Thea
    Die Decke ist wunderschön geworden! Die Farben passen so gut zusammen.
    Wenn Du in jedem Granny 6 Fäden vernähen musstest, dann waren das 1428 Fäden, weisst Du das? ;o))
    Liebe Grüße
    ute

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig geworden Thea!
    Dikke kus van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!!!! Wat is het een klus hè?? Ik moet nog 8 granny's aan de sprei zetten voor jongste dochter en dan nog de rand. Planning is om de sprei nu wel binnen 2 weken af te krijgen... Of het lukt?? gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eer van je werk hoor. Jammer dat het niet gelijk goed ging, maar nu mag je heel tevreden zijn. Hij is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liebe Thea,
    Deine Granny-Decke ist wunderschön geworden! ach, ich bewundere Euch da immer für Eure Geduld!
    Ich wünsche Dir noch einen schönen Nachmittag!
    ♥ Allerliebste Grüße, Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geweldig,ook mooie kleuren combi,veel liefs irena

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kleuren heb je bij elkaar gezocht,
    echt een prachtige deken geworden!!!
    groetjes van Frederique
    http://frederiqueloveslife.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Liebe Thea,
    die Decke gefällt mir richtig gut. So schöne Farben. Da hattest du aber viel Geduld.

    Viele Grüße
    Margrit

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een plaatje!! Geniet ervan na deze mega klus. Gr.Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Liebe Thea, das ist eine wunderschöne Decke geworden,
    die viele Arbeit hat sich gelohnt!
    Lieben Gruß,Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg mooi geworden, Thea!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, dat zijn heeeel veeeel vierkantjes!!! maar het resultaat is prachtig.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hij is prachtig lieve Thea, met onze kleindochter gaat hef goed, maar wat een zooi er om heen, moeder blijft lastig doen en onze zoon wil zo graag voor zijn kleine meisje zorgen liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, wat is ie mooi geworden! Je hebt er goed aan gedaan om een witte rand eromheen te maken. Het ziet er fris uit! Maar wat een werk hé! Ik ben ook net klaar met mijn deken, moet alleen nog die vervelende uiteindes hier en daar wegstoppen (inderdaad vervelend werk!), maar dan is ie echt helemaal klaar. En de volgende knotten liggen al klaar...het is zo verslavend (maar leuk!).....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg mooi en mooie kleuren, en die wol is zalig om mee te haken vind ik ook:)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Voor zoveel Grannies vind ik wel dat je hem heel snel af hebt en wat is hij mooi geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wunderschön!! Und so viel Arbeit..... Fantastisch!
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heel erg mooi!!!!! Kompliement

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh Thea je deken is heel erg mooi...
    mooi...mooi...mooi
    Prachtig werk
    Wens je vell plezier
    Groetjes
    Swaani

    BeantwoordenVerwijderen
  20. MOOOOOOOOOOOOOI MOOOOOOOOOOOOOI MOOOOOOOOOI
    1000liefs
    silke♥

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥