woensdag 18 september 2013

EIKENBLADKRANS en een paar tuinfoto's


............ Eigenlijk had ik de hoop al opgegeven .......
het eikenblad aan alle bomen die ik zag .... zat zo vol met rare vlekken en bobbels
daar was echt geen krans van te maken .....
Maar waar ik het niet verwacht had
daar vond ik er er nog een
hij hangt nu op een donker plekje om te drogen ......
en dan gaan de bladeren zo mooi omkrullen.....

Het appelkransje maakt ik al een aantal weken geleden
ziet leuk uit zo ... niet
gewoon appeltjes aan een draad rijgen
en er dan een kransje van vormen ......

...... Eigentlich hatte ich die Hoffnung schon aufgegeben .......
das Eichenlaub an den Bäumen die ich sah ....
war so voll von seltsamen Flecken und Beulen .......
nein ....es gab keine Kranz zu machen davon...

aber ..... doch noch eine gefunden .....
Er hängt jetzt an einem dunklen Ort zu trocknen
und dann gehen die Blätter so schön kräuseln .....

Der kleine Apfel Kranz habe Ich schon vor ein paar Wochen gemacht
sieht nett aus ... oder .....
einfach die Zieräpfel an eine Faden ziehen
und eine Kranz Formen .....


16 opmerkingen:

  1. Door zijn eenvoud een mooie krans geworden.
    Kan binnen en buiten hangen, gezellig!
    Het appelkransje is zo thuis in de herfstsfeer!
    Nog een fijne dag, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wunderschöne Herbstbilder, liebe Thea!
    Die Kränze gefallen mir sehr gut!
    Ich wünsch Dir einen schönen und glücklichen Tag!
    ♥ Allerliebste Güße,Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig,je appel krans wat een leuk idee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Thea,

    Je heb een prachtige eikenbladkrans gemaakt en de appelkrans vind ik erg lief staan.
    Je hebt mij op een idee gebracht!

    Fijne dag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De krans van eikenblad is prachtig.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's van je tuin, je hebt al mooie kransen gemaakt, dit is een teken dat de zomer ver op zijn einde loopt....dat is het spijtige eraan.
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie plaatjes weer,een feest om naar te kijken! En wat een sfeertje krijg je met het zelf gemaakte kransje van appeltjes,heel mooi. Net als de krans van eikenblad. groet Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuke kransen. En die eikenblaadjes droog je in het donker?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi die krans !!...ik kan zo moeilijk reageren bij jou...hoop dat het nu lukt...fijne avond liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kransen heb je gemaakt Thea!
    Zelf wilde ik ook nog even het bos in duiken om eikenblad te gaan halen maar heb jij het blad gewoon op een strokrans gebonden of doe je dat op ijzerdraad?
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie herfsttaferelen Thea, je kransen zijn altijd een streling voor het oog!
    Lieve groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alweer een mooie krans of liever twee mooie kransen. En wat een mooie tuinfoto's. Vandaag schijnt de zon. Zo heerlijk. Nog een beetje nazomeren.
    Fijne dag
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een schitterende herfstkrans heb je gemaakt
    ik ben ook helemaal weg van kransen maken
    maar een krans met eikenblad heb ik nog nooit gemaakt
    wel ooit eens een guirlande van eikenblad, dat was al jaren terug,
    helaas heb ik daar geen foto meer van,
    ook het kleine kransje met de kleine appeltjes is schitterend
    ja dit ziet er echt geweldig uit,
    wat kun je toch prachtige dingen maken nu met de herfst
    er is zoveel uit je tuin te halen, ja daar kan ik van genieten

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie krans en mooie romantische tuinfoto's.
    Nog even nagenieten van de nazomer!

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zucht .... wat een mooie dingen maak je steeds!
    Vanaf nu ga ik je hier ook volgen en mee genieten van al die schitterende creaties!!

    Lieve groeten,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig die mooie kransen die je hebt gemaakt.
    Wat is dat genieten he om mooie dingen te maken van wat de natuur ons geeft, nou ja geeft we pakken het:)
    En is je eikenblad krans mooi ingedroogd?
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥