donderdag 21 maart 2013

VINTAGE TAFELKLEEDJES






.......... Hoog mode in het vintage wereldje .......
.al die gehaakt kleedjes .......
uit de tijd van onze moeders

Ik was ze aan het verzamelen ...........
om er een kussen overtrek van te maken .......
maar opeens kreeg ik een ander idee ...........
.......... ik heb ze op het tafeltje ...
onder de glasplaat gelegd ..... gewoon los .........
 


als ik dan straks weer eens wat anders wil
kan ik ze zonder problemen verwijderen.
......... Ik heb er een paar .........
zoals deze .... die best bijzonder zijn ..........
ze zijn namelijk niet gehaak t.....
maar gebreid .... en wel door mijn moeder ......
ik heb het dus niet van een vreemde .......
En op die kleedjes ..... daar ben ik natuurlijk erg zuinig op .........

.......... Ganz modern ...... im Vintage-Welt ..... die alte Deckchen .......
aus der Zeit unserer Mütter ........

Ich sammelte sie ........ um einen Kissenbezug ...... aus zu machen .......
aber plötzlich bekam ich eine  ganz andere Idee .....
Ich legte sie auf den Tisch ......... unter die Glasplatte  ......
nicht zusammengenäht ........ Damit Ich sie später ..... wenn ich etwas anderes möchte ........
kann Ich sie schnell zu entfernen........


Ich habe ein paar stück...
so wie diese ...... die sind etwas ganz Besonderes .....
weil sie nicht gehäkelt .....
sonder gestrickt sind ........
von meine Mutter ......
.......
Auf diesen Kleidchen .....
bin Ich sehr stolz ..............



24 opmerkingen:

  1. Jouw kantjes zijn prachtig!
    Ik kan ze ook niet missen in mijn interieur.
    Geniet ook van een fijn weekend,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kleedjes.
    En voor jou helemaal byzonder.
    Erg leuk zo op het tafeltje.
    Groetjes Brigiyyr

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo liebe Thea, das ist eine ganz tolle Idee und sieht wunderschön aus. Praktisch ist es auch, da Du diese Tischdecke nach Lust und Laune umgestalten kannst. Der perfekte Tisch, um gemütlich einen Kaffee zu trinken. Deine Eier sind auch sehr hübsch geworden.
    Ich wünsche Dir ein schönes Wochenende.
    ♥liche Grüße
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Liebe Thea,
    die alten Deckchen sind wunderschön und eine schöne Erinnerung an Deine Mama! Da kannst Du wirklich stolz sein und unter der Glasplatte sind die Schätzchen auch gut geschützt!
    Ich wünsch Dir einen schönen Tag und einen guten Start ins Wochenende!
    ♥ Allerliebste Grüße Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thea, wat een leuk idee om ze samen onder een glasplaat te leggen. Die kunstbreiwerkjes zijn inderdaad prachtig en zeker om te koesteren. Heb er ook nog zo ééntje van mijn man zijn grootmoeder.
    Liefs,
    Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Thea.
    Wat staat het gezellig zo. Ik herinner me de kleedjes nog goed. Ik vond ze altijd heel knus.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liebe Thea
    das ist wirklich etwas ganz Besonderes! Es sieht soooo schön romantisch aus...Die weissen Kännchen und die Sauciere passen wunderbar dazu.
    Liebe Grüße
    ute

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kijk...van dit doort iedeetjes gaan wij hier uit ons dak! Ik vind het top! En wat zitten er mooie bij.

    Ik vind je eitjes ook heel fraai.

    fijne dag en liefs
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi!!! En helemaal geweldig dat je ze onder de glasplaat kunt leggen, zo blijven ze ook mooi. Je eieren vind ik ook heel mooi.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Liebe Thea,
    danke für deinen lieben Kommentar.
    Heute scheint mal die Sonne, aber es ist trotzdem sehr kalt. Meine Drillinge gehen übrigens dieses Jahr zur Kommunion...sie werden nächsten Monat er 9 Jahre alt :)
    Ich wünsche dir ein wunderwschönes Wochenende, Sonntag ist ja der Venloop...mal sehen, ob das Wetter mitspielt...letztes Jahr war es 23 Grad...
    LG
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee en wat zijn ze mooi. Lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Eerruuugg leuk idee, en die gebreide kleedjes zijn prachtig ik heb nog oude ariadnes waar soort gelijke patronen in staan zo gaaf. Gezellig weekend, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee Thea. Ik ben ook gek op die kanten kleedjes zodra ik er ook ergens een zie moet hij mee. En op de mooie kleedjes van je moeder is het toch vrij normaal dat je daar super zuinig op bent. Een heel fijn weekend!
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi!!!
    En een supergoed idee onder die glasplaat!!!
    Ik heb zelf ook nog gehaakte onderzettertjes van mijn moeder van minstens 25 jaar geleden :-D
    Die koester ik ook heel erg, vooral omdat ze 24 jaar geleden al jong overleden is.

    groetjes van Frederique
    http://frederiqueloveslife.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk om ze zo op een tafeltje te leggen.Goed van je....ik heb er wel een onder de glasplaat van het theekastje.Leuk om zo wat van je moeder te hebben he....net als ik trouwens. Een grote ronde van 1.40 doorsnee, die mijn moeder heeft gehaakt toen wij op vakantie waren...toen we thuis kwamen lag hij op de ronde tafel.Leuke dingen zijn dat.Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb net je blog ontdenkt en wat ziet het er gezellig uit zeg. Echt een aanrader hoor.
    Ik ga je volgen hoor en kom zeker vaker bij je langs.
    groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk idee Thea, en ziet ook nog eens heel trendy uit, je bent een trendsetter ;)) lg, janine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. prachtige kleedjes Thea, helemaal leuk dat je nog een paar van je moeder hebt,
    leuk ook om ze zo neer te leggen!

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een goed idee,en het maakt het extra bijzonder omdat ze door je mams zijn gemaakt! geniet ervan. gr.Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Liebe Thea,
    ja da hast du recht die gestrickten Deckchen sind wirklich schön ich habe selber sehr viele gestrickt......und auch noch einige davon aufgehoben. Garn um wieder welche zu stricken hätte ich noch genug.
    Die Idee mit dem Tisch und der Glasplatte ist toll.

    Schöne Grüße
    Herta

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ze zien ze er prachtig uit. Leuk dat je die zelfgemaakte kleedjes nog van je moeder hebt. Die moet je zeker in ere houden.
    Fijne avond,
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Liebe Thea,

    wie ich dich um diese Seckchen beneide. Sie sehen so schoen aus.

    groetjes CONNY

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig om zo die mooie kleedjes onder die glasplaat te leggen.
    Zo krijgt je tafel een bijzondere look.
    Fijne avond.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk gedaan die kleedjes onder die glas plaat. Ik haak zelf die kleedjes en zag dat je die mij ook bewonderd. Wat een sfeer vol blog heb jij, kom vaker even spieken hoor. Groetjes Marie Bartels

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥