zondag 27 januari 2013

LENTE BEELDEN






.......... Ik krijg zo langzamerhand best wel een beetje zin in het voorjaar .....
hoe is dat met jullie ........ ik heb alvast wat takken naar binnen gehaald ...... heerljk als de eerste bloemen te voorschijn komen ..... daar kan ik heel erg van genieten ......
Het kan immers nog heel lang duren voor het echt zo ver is ...... we hebben nog een paar maanden voor de boeg.......intussen genieten we binnen dan maar ....... van een mooi bloemetje ........ en dromen er een voorjaarszonnetje bij ........
Ich bekomme so langsam Sinn in Frühling .....
Wie ist es mit Ihnen .......
...... ich brachte bereits einige Zweige hinein ins Haus ...... Besonders schön, wenn die ersten Blüten erscheinen ....... Ich genieße es sehr ......
Tatsächlich kann es noch eine lange Zeit dauern
damit es wirklich so weit ist ...
... Wir haben noch ein paar Monate zu gehen ...... Inzwischen genießen wir innen ..
.. Von diesen schöne Blume ....... Und träumen von einen Frühlingssonne

19 opmerkingen:

  1. Ja na het weer van vandaag..... Heel graag lente, ik wil van de week ook eens wat bloeiends in huis halen ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja kan me voortellen dat je naar het voorjaar verlangt
    leuk dat je de tak van de magnolia naar binnen haalt
    komt die wel uit?
    ik ben altijd zo bang dat ze gaan indrogen in plaats van uitkomen
    maar het staat wel heel erg mooi

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De knoppen waren nog heel klein Anneke. Nu na een week in de warme kamer zien ze er zo uit!!

      Verwijderen
    2. oke dan ga ik het ook proberen
      ik vind het geweldig mooi staan
      en ach 1 tak kan wel van de magnolia af
      en het resultaat in de kamer is dan verbluffend
      ik vind dit echt een heeeeel leuk idee
      bedankt dat je dit met ons wilt delen.

      groetjes anneke

      Verwijderen
  3. ja nu die sneeuw wegsmelt, mag van mij het voorjaar wel komen :)

    Hier ook al een beetje lente in huis met een potje hyacinten. Ruikt ook zo lekker :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi die bloeiende tak, en ja ik verlang zo erg naar de lente

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaah, ik ook. Ben zo klaar met de kou en de sneeuw. En ja de magnolia, er staan er 3 in de tuin. eens kijken of ik ook ergens een tak vanaf kan smokkelen zonder dat manlief het merkt.
    Je hebt me op een idee gebracht.


    liefs Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi lieve Thea, ik ben t met je eens gewoon de lente naar binnen halen. Eindelijk de sneeuw weg hier en echt als je goed kijkt groeit er al van alles onder en de eksters zijn weer met hun nest bezig. dikke knuffel.
    ps; over facebook,omdat ik zo persoonlijk schrijf wil ik liever niet op facebook met dames van de blogs. Jij en een paar anderen zouden zo mijn woonplaats, oh die weet jij al, maar ook adres kunnen krijgen maar ik wil toch zoveel mogelijk anoniem blijven snap je?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Was het al maar zo ver he? Mooie knoppen!
    Groeten Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige kleur!
    Ook ik kijk uit naar het voorjaar...
    Nog niet buiten dan maar binnen ;-)
    Fijne week.
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Thea,
    Goed idee, tenminste als je boom voldoende takken heeft... De onze is niet zó goed voorzien na twee hele droge zomers in 2010 en 2011. Een van de twee magnolias had ook nog eens de pech dat een grote boom omviel en de helf afscheurde van 'm. Dus dan moet je weer opnieuw beginnen. Maar ze bloeien bijna elk jaar rond Moeke's verjaardag dus dat duurt niet meer zó lang tot 12 februari.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig zeg! Ik kan ook niet wachten hoor! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat een goed idee Thea, na die koude periode wordt je hier helemaal warm van! Je hebt me op een idee gebracht, ga ook een tak zetten in de lunchroom van mijn dochter, worden de klanten vrolijk van (en ik en mijn dochter ook!)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt wat we nodig hebben nu de sneeuw (gelukkig) aan het verdwijnen is. Hoop van harte dat het niet terugkomt maar daar heb ik toch wel een hard hoofd in. Maar dromen kan altijd en een paar takken binnen halen helpt ook.Mooi met die zachte kleur.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Thea,
    Bedankt voor je bericht op mijn blog. Ik heb geen idee hoe ik dit probleem kan oplossen. Kan je me hierbij helpen?
    veel liefs,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal eens even zoeken Ineke, misschien kan ik vinden wat de reden is.

      Verwijderen
  14. Mooi hoor. Eind van de week komen er hier ook narcissen in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk die magnoliatakken, ja zo komt het voorjaarsgevoel wel naar boven.
    Gave foto trouwens in je vorige blogpost.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En zo maak je de voorpret op het wachten totdat het lente wordt ook heel aangenaam.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥