woensdag 24 oktober 2012

HORTENSIA SOEP

......... Hortensias overal ........ zelfs in de soepterrine ...... staat goed ..... dacht ik zo ...... Het is nu eenmaal mijn lievelingsbloem .........
...... Hortensien überall ........ auch in der Suppen Schüssel ...... naja geht doch ...... oder ......
....... Ook in de oude soep kop ... nog maar een bloemstukje gemaakt .......... mijn man had ze vroeger ..... ......... ..... die soepkommen ..... ............ ...... voor ons trouwen .... wel in gebruik ...... maar ik vond dat niks ..... ........ maar de laatste tijd .......... doen ze weer veelvuldig dienst ......... maar dan niet voor de soep ..... ..... maar wel als schaaltje voor bloemen .....
.......... En daarna nog even in de blauwe schaaltjes voor dochter Wendy ...... och als je toch bezig bent ...... gaat dat in een moeite door ........ ....... und schließlich ....... in diesem 2 blauen Schüsseln für Tochter Wendy ...... Sie liebt Blau ..... oh ja .......... einmal angefangen ....... geht das schnell .......

20 opmerkingen:

  1. Het ziet er schitterend uit, je hebt mooie stukjes gemaakt. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Thea, heerlijke soepjes heb je gemaakt, hortensia is echt een prachtbloem hé?
    Gisteravond zag ik tot mijn grote schrik dat één van de beneden tuintjes van de flat waar mijn dochter woont geheel ontdaan was van alle hortensia bloemen pracht, alle struiken waren afgeknipt en een bult bloemen lag naast de container, hoe dom kun je zijn?
    Je hebt mensen die het echt niet snappen ...
    Maar jij wel!!!
    Groetjes Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MOOI..die hortensia's in de soepkommen.
    Nee, het is eigenlijk niks, die grote soepkommen, maar toch gebruiken wij ze nog steeds als we een maaltijdsoep eten, staat net iets 'feestelijker' en volledige maaltijd- iger dan.
    Heb jij nog kogeldistels???

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor en ja de hortensia is voor veel doeleinde geschikt ik vind het ook een super plant/bloem en zulke mooie kleuren. En het is omdat jij zegt dat het een soepkom is maar ik had het er niet aan gezien, geniet van je dag, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke soep, Thea! ;-) prachtig gemaakt.....ik ben dol op hortensia met al z'n verschillende kleuren!
    Fijne dag verder en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Thea

    Dat zijn leuke soepies
    Die wil ik ook wel voorgeschoteld krijgen
    Ik ga morgen bij mij in de tuin knippen.
    Er staan er nog genoeg
    :-)))
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige soepjes heb je gemaakt, die twee kleintjes in de blauwe schaaltjes vind ik helemaal geweldig!
    groetjes,Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve nicht,

    Ja, je hebt prachtige hortensias voor dat doel. Ook mooi toch in de bewaarde oude soepkop.
    Geniet ervan meid en heel veel liefs met zon,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat heb je de soepterrine mooi gevuld met hortensia,s
    en ik zag dat je ook kogeldistels erin hebt gedaan
    dat die bij jou nog zo mooi zijn
    bij mij is er niet veel meer van over
    ik heb eens gehoord dat je ze direct na de bloei af moet knippen want dan komen er weer nieuwe aan
    of het zo is weet ik niet
    heb het nog niet geprobeerd
    geniet maar van die mooie bloemstukjes
    staat altijd erg gezellig

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Thea...

    Je hortensia's zijn prachtig zeg....heb je leuk gedaan in de soepterrine en de kommen...staat zo gezellig!!!!
    Vind de onderstaande foto's heel leuk van je.....je staat er heel leuk op met het mooie jurkje!!!

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi zo in de soep terrine. Ja, wie is er nu niet dol op Hortensia's. Dit jaar heb ik er niet zoveel want in het voorjaar zijn ze tot de grond toe afgeknipt i.v.m. het stucken van de buitenmuur.
    Maar nu kan ik nog even van jou Hortensia's genieten.

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat heb je dat mooi gedaan, ziet er prachtig uit!

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wunderschön Thea.
    Ich mag die auch total gern, die sind so dankbar und lange dekorativ.
    Liebe Grüße aus Deutschland ;O))
    Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beeldschoon Thea! Hortensia's ben ik ook dol op, heb er massa's in de tuin, in verschillende kleuren. Ik stek ze ook, hier in New Zealand groeit alles als kool, dus dat is heel dankbaar werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hortensia's horen bij mijn favoriete bloemen. Leuk met die kleine appeltjes er tussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hortensia's vind ik ook prachtige bloemen en zo in de soepkommen doen ze het goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat is toch mooi, hortensia,en heb je ook zo lang plezier van,echt dankbaar plantje,veel liefs irena

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk hortensias ze zijn echt mooi en wat heb je er weer pronkstukken van gemaakt.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow, Thea, die soepterrines zien er prachtig uit. Mooie combinatie met die distels en dat groene blad. Maar die 2 blauwe vaasjes vind ik toch wel heel schattig. Vind hortensia's ook schitterende bloemen en kan er nooit genoeg van krijgen.
    Heel veel groetjes van
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen
  20. das ist ein wunderschönes gesteck, ich liebe hortensien sehr.
    lg
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥