dinsdag 13 maart 2012

HELLEBORUS




........ Intussen is de Lente
losgebarsten in onze tuin
geniet maar even mee
van dit klein boeketje
prachtige Helleborus ......

Een van mijn lievelingsbloemen


...... In Zwischen brach der
Frühling aus
in unserem Garten
einfach genießen
von ein paar Zweige Helleborus
in einer kleinen Vase ....

Einer meiner Lieblings-Blumen



...... Meanwhile
the Spring erupted
in our garden
just enjoy
a few sprigs of Helleborus
in a small vase .....

One of my favorite flowers


37 opmerkingen:

  1. Liebe Thea,
    auch bei uns streckt der Helleborus so langsam seine Köpfe hervor.
    Es ist so schön, wenn alles wieder zu blühen beginnt.
    Liebe Grüße
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ojé, jij hebt ze binnen staan ? Ik denk dat ik dan ruzie krijg met mijn DH .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze staan prachtig en wat een mooie kleur!

    Heb je deze van buiten naar binnen gehaald?

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel mooie kleur en wat staat het leuk in het kannetje.Ik heb ze vandaag bij de bloemist meegenomen ,nog nooit in huis gehad dus even afwachten
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Was für eine wunderschöne Farbe! Die Vase/Kanne und der Glasteller gefallen mir aber auch seeehr gut! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hej Thea, één van mijn lievelingsplanten, prachtig!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Nichtje,

    Je maakt me bijna jalours met zo'n grote en práchtige Helleborus bloemen. Dat kan alleen in Nederland zo. Hier doen ze het niet; jammer genoeg... vanwege de té hete zomer.
    Geniet ook voor mij mee!
    Liefs,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi plantje met prachtige bloemen.
    Erg leuk kleurtje.
    Groetjes en een fijne dag Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig bij mij zijn het witte groet irena

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sehr schön sind die Blumen...und das aus deinem Garten.das ist super
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Das niet gek dat ie 1 van je lievelingsbloemen is.
    Wat een prachtig exemplaar.
    Wat is de natuur toch fantastisch.
    Genieten Thea, dikke knuf Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed idee om ze in een vaasje te zetten...
    Dan heb je mooi zicht op de bloem.
    Ik ga er ook een stel afknippen.
    Je hebt me op een idee gebracht.
    Groetjes.
    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig.
    Bij mij staan ze ook op open gaan in de tuin.

    Groet, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou van deze foto's wordt ik wel heel vrolijk, wat een mooie kleur en dat zomaar in je tuin.
    Ik heb in mijn ver weg tuin een groenig witte, ook mooi hoor, maar deze kleur zou er ook mooi bij passen. Ik ga op zoek.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Naamgenoot,
    Wat prachtige foto's. Ik geniet ervan.
    We hebben alleen maar witte in de tuin.
    Fijne dag nog en groetjes, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je foto's zijn prachtig. Alleen die al zou ik zo in mijn huis ophangen.
    Groetjes, Ieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zo'n mooie diepe kleur heeft ie.

    groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Eine ganz bezaubernd schöne Blume, in einer ganz speziell schönen Farbe. LG Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. helleborus is prachtig, deze heeft een mooie
    diepe kleur!

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige kleur Helleborus zou heel mooi bij mijn barok theekopjes staan, het is bijna de zelfde kleur. En ja wat een drukte in de tuin he met het groeien van de voorjaars bloemen, heerlijk laat maar komen hoor. Genieten, en morgen nog eens prachtig weer zalig lekker voorjaar.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Liebe Thea,
    das sind wundervolle Blüten...daran erkannt man, dass endlich der Frühling kommt. *freu*
    LG
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie compositie heb je er van gemaakt. Echt iets om te aquarelleren. ♥Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hee, je hebt de boel veranderd, leuk hoor hoe je het verhaal over jezelf schildert, en prachtig die helleborys, de mijne is wit, geel zo mooi! Liefs van mig

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Thea wat een prachtige kleur heeft dit boeketje..
    En wat heb je een schattig speldenkussentje gemaakt
    in je vorige post.Leuk idee en een schattige kleurtjes...

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben dol op deze bloemen, sinds ik ze in de tuin heb gehad in het vorige huis. Nu wil ik ook weer zo'n plant kopen, maar moet er nog naar op zoek. (mooie kleur vinden, zoals jij hebt of iets lichter...) Deze van jou is zooó mooi. Echt sprookjesachtig. Deze kleur heb ik nog niet gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja ik ben ook zo dol op dit bloemetje.
    Vooral deze kleur is zo ontzettend mooi.
    Die mooie adertjes die je in de bloemetjes ziet, geweldig gewoon.
    Geniet maar lekker, nu kan het nog.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heerlijke lente. Jij kunt weer gaan genieten van je Helleborus! Wat een zalig weer hè! Liefs en een fijne zonnige week gewenst. Leonie
    www.tanteloe.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Liebe Thea,
    ich mag Christrosen auch so gerne...diese Farbe ist wunderschön.
    Übrigens...tolles Nadelkissen!!

    Wir besuchen demnächst wieder Holland...ich freue mich schon so sehr.
    Liebe Grüße und viel Sonne,
    Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Liebe Thea,
    die Christrosen sind wunderschön, eine ganz tolle Farbe! Und sie wirken zauberhaft in der Vase, schön kombiniert.
    hab eine schöne Woche mit viel Sonnenschein
    liebe Grüße
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Is helemaal niet erg hoor dat je even geen zin had in bloggen, dat hebben we allenmaal wel eens.
    Bedankt voor de beterschap wens voor mijn man, jij knap al aardig op hoor en we hebben het gezellig samen dus wat willen we meer?
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hi Thea, even een blogpauze? Ik miste je post!Als ik het verhaaltje hier boven lees dan denk ik van wel!
    Geniet van de tuin, (of lekker bij de verwarming! bij ons is het in iedergeval veeel te koud buiten om buiten te zitten, dat was vorige week wel anders!)
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wunderschöne Blüten, und die Farbe gefällt mir besonders gut. Toll!
    Ich wünsche dir ein schönes Osterfest
    Liebe Grüße Kerstin

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥