zondag 4 maart 2012

ANEMONEN en RANONKELS



Dat zijn voor mijn gevoel
de enige echte voorjaarsbloemen
de afgelopen weken
heb ik al verschillende bossen gekocht
in allerlei kleuren
de kneusjes komen in een klein vaasje terecht
laat ik die nou het allerleukste vinden
Sind nach mein Gefül
Die einzige wirkliche Frühlingsblumen
Ich habe mehrere Büsche gekauft
in allen Farben
Die Überreste gehen in einen kleinen Vase
Das finde ich jetzt am aller schönsten

......These are the only real spring flowers ....... I already have several ........
forests bought ...... in many colors ....... I put the leftovers in a small vase ...... and for me ...... that are the most beautiful .........



39 opmerkingen:

  1. Mooi, ik vind ranonkels en anemonen ook mooie bloemen. Echt voorjaar!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk al die kleurtjes, zulke mooie blommekes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liebe Thea ,du gibst uns einen Hauch von Frühling .Leider sieht es draußen nicht so aus .Um so mehr freue ich mich über deine Bilder .Ich wünsche dir eine schöne Woche .Liebe Grüße Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier word ik helemaal vrolijk van! Ik heb ze ook al gezien bij de bloemist; toch eens een bosje in huis halen!
    Fijne dag en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super sind die schönen Farben..Ich warte immer auf die Primel...
    Ich finde Du hast aber auch sehr schöne Blumen gekauft.
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Thea, je hebt het weer gezellig gemaakt in je huiskamer met deze schitterende bloemen.
    Zo leuk in vaasjes.
    Jij maakt dan ook meteen zo van die gezellige collage's erbij, daar wordt je zo vrolijk van.
    Laat het voorjaar maar komen he, ik ben der dol op, maar wie niet!!
    Knuffels Chrissie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, dit ziet er inderdaad heerlijk lenteachtig uit!
    Je hebt er ook weer zo een prachtige collage van gemaakt,
    ik denk dat ik straks maar even langs de bloemenwinkel ga:))
    Fijne week, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zijn ze. Ik ben ook al zo gek op ranonkeltjes. Terwijl ik niet zo snel een bos bloemen neer zou zetten, maar voor ranonkels maak ik een uitzondering.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal mee eens ,dit is zo echt voorjaar ,en je kleurtjes zijn ook heel mooi

    fijne dag
    groetjes bep

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Grappig hé, zo heeft ieder zijn eigen bloemen die symbool staan voor de Lente,
    voor mij is dat het speenkruid en het klein hoefblad, maar dat staat wel een beetje zielig in een vaas.
    Buiten dat ben ik helemaal verliefd op anemoontjes, het hele jaar door.
    lieve groet, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi Thea!!!...fijne week liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauww zijn ze er weer, ik vind het ook de mooiste voorjaars bloemen, fijne week lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heerlijke voorjaars bloemen en schattige kleurtjes .
    Lekker van genieten Gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Thea,
    Wat een gezelligheid bij jou mooie kleuren en al heerlijk voorjaar bij jou thuis,en wat zal het lekker ruiken
    Groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat staan ze schattig in die kleine vaasjes. Vind het ook altijd zo vrolijk staan. Zo verwachtingsvol op de lente.
    Fijne maandag,
    liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijke voorjaars bloemen.Ben zo blij met de nieuwe bloemist hier ,die heeft ze steeds en ik blijf ze kopen.Knakt er weer een af gaan ze bij mij ook in mini vaasjes .Prachtige collages .
    Lieve groet Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oh, was für ein lieber und farbenfroher frühlingsgruß.
    lg
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben zelf fan van kronkels.. zo leuk.. en altidj rond Pasen in wit en geel in de winkel...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijke post met al die bloemetjes, mooie collage!
    Groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ranonkels vind ik ook prachtig, alleen jammer dat je maar zo kort kunt krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Liebe Thea,
    Deine Frühingsblumen sind bezaubernd schön!
    Und so schöne zarte Farben!
    Ich wünsch Dir einen schönen Nachmittag!
    ♥ Liebste Grüße Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Thea, wat een gezellige kleurtje zo bij elkaar ziet er sfeervol uit hoor. En omdat ik er ff neit was heb ik ook ff terug gekeken je ziet er mooi uit in je carnavals pak . Jammer dat je de laatste dag niet zo lekker was. Fijne avond, groetjes

    Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja, ranonkels zijn prachtig. 1 van mijn lievelingsbloemen. Prachtige foto's Thea. Ik heb er van genoten. ♥ Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een mooie volle bloem he je blijft er naar kijken.

    liefs en een fijne week
    Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig Thea die ranonkels. Ja, ik vind het ook de ultieme voorjaarsbloem. En deze zijn geweldig van kleur. Echt zeer sfeervolle foto's.
    Groetjes,
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat mooi..de foto's en de bloemen! En de 'kneusje'hebben het goed bij je zeg,geniet ervan. Gr.Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Liebe Thea,
    traumhaft schön deine Frühlingssträusse, wunderschön arrangiert und in Szene gesetzt. Ein wundervoller Anblick, denn man einfach geniessen muss. Es liebs Grüessji von Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooie bloemen, geven je een heerlijk voorjaarsgevoel.
    Gr. Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ben het helemaal met je eens, prachtige foto's je ziet de lente!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh what absolutely gorgeous flowers!! Love them
    Much more colorful than ones I posted for you guys. =)
    blessings
    barbara jean

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Liebe Thea,
    gerade habe ich Dir meine Stimme bei Brigitte Kreativ-Blog Award abgegeben.
    Nur so wenige Stimmen? Das ist aber schade!!
    Vielleicht verstehen Deine Blogbesucher nicht, was dieser Blog Award ist?
    Deine Frühlingsblumen Collagen sind wunderschön!
    LG Gisela

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik ben dol op Ranonkels!! Je hebt er prachtige foto´s van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een super mooie foto's,kan ook niet anders met die fleurige lente bloemen. Hele mooie blog heb je, ik ga je volgen.Lieve groet.
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zo lief al die bloemetjes en al die mooie kleurtjes.
    Ja helaas knakken die ranonkeltjes soms ineens, gelukkig dat er ook kleine vaasjes bestaan.
    Weltrusten.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Liefste nicht,

    Ja, dat zijn inderdaad echte lentebloemen! Die had ik ook in mijn picture frame vases... Dat waren ook uitgezochte, afgeknipte ranonkeltjes. In Nederland zijn ze veel groter en mooier dan die wij hier kochten!
    Lieve groetjes,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Leuk zijn deze bloemen, het lijkt me dat ze veel voller zijn dan eerst? Ook lijkt het me leuk om deze eens van papier te maken, maar wel lastig!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  37. echte lente bloeiers en wat wordt je hier vrolijk van.

    Fijn weekend
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Om zo vrolijk van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥