maandag 13 februari 2012

CATALPA POTLODEN tutorial


....... Catalpa potloden maak je makkelijk zelf .... hoe .... ik zal het je laten zien .... Catalpa Bleistifte machen ist einfach ..... ich werde es zeigen ........
Catalpa pencils you make it easy ..... how .... I'll show you ......

....... Het is alleen mogelijk van verse takken ..... die zijn nog zacht .... Es ist nur aus frischen Zweigen möglich .... weil sie noch weich sind ..... It is only possible from fresh twigs ..... because they are still soft ......

..... knip stukken van de takken ..... zolang als je potloden moeten worden ...... Stücke schneiden von der Zweige ..... solange die Bleistifte werden müssen ...... cut pieces of the twigs ..... as long as your pencils must be ......

... dan maak je er met een scherp mes een punt aan ..... Mache nun mit einem scharfen Messer ein Punkt an jedes Stück ...... create now with a sharp knife a point ....

..... de puntjes maak je zwart met verf of een stift ...... Mache jetzt die Punkte mit Farbe oder einem Textmarker ....... the point you make now ..... with paint or a marker ........

....... bij elkaar binden met touw of raffia ....... zusammen binden mit Seil oder Raffiabast ........ tie it together with rope or raffia ......

......... en klaar ... ze zijn leuk voor binnen en buiten ........ ze kleuren nog wat bij als ze drogen ...... und fertig .... sie sind schön für drinnen und draußen ........ and ready .... they are nice for indoor and outdoor ......

35 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch een duizendpoot met kei leuke ideeën. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een geweldig leuk idee en je hebt het ook zo mooi uitgevoerd. Ga even googlen wat voor een takken het zijn.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gute Idee und Anweisung!!
    Liebe Grüße
    aus Toronto, Canada
    Gisela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een kanjer van een idee Thea.
    Helemaal leuk en daar wordt je vrolijk van.
    Ik zeker en vast deze leuke potloden eens maken, maar dan moet ik eerst ergens van die takken vandaan scoren.
    Nogmaals dank voor je super hulp bij mijn nieuwe weblog.
    Ik ben er reuze blij mee.
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liebe Thea.
    Tolle Idee, und super umgesetzt.
    Schick Dir ganz liebe Grüße und hab eine schöne Woche.
    BArbara

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh, das ist ja eine tolle idee für schöne wohndeko.
    lg
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend leuk idee weer ,ik ga het zeker onthouden.

    fijne dag
    groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig...alleen heb ik geen catalpa, eens bij de buurvrouw gaan vragen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waaaaauuuw Thea wat een super leuk idee, wat ben jij toch creatief. Fijne week lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel erg leuk!! Ik snoei ze niet, wil ze wild laten, maar eens kijken of hetlukt van een andere boom ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  11. woh wat een leuk idee
    en duidelijk utgelegd
    moet het echt van catalpa hout
    of kan het ook van andere takken hout
    ik wil er best wel mee aan de gang
    ik vind ze zooooooooo leuk

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een ontzettend leuk idee.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wooow super leuk idee van je.Erg dekoartiev
    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een ontzettend leuk idee is
    dit; het ziet er heel gezellig
    uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een super leuk idee, Thea! Ziet er kei leuk uit!
    groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een enorm leuk idee, ik ga dat zeker uitproberen. Dank je wel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een supoer idee thea, ik ga het ook uitproberen


    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wij zagen dit soort potloden zaterdag in de wereldwinkel. M'n dochter vond ze ook zo leuk. 't Komt goed uit dat we nu van jou de beschrijving krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat weer een mega super idee heb je toch weer.

    Lieve groet
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Thea wat ben je fantastische kunstenaar

    BeantwoordenVerwijderen
  21. natuurlijker kan niet, prachtig!!
    volgens mij kan jij alles, super!!

    lieve groetjes van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Stel, ik neem stevige takken van ong. 2 meter, en bouw straks een potloden-groeipiramide voor mijn boontjes op de moestuin. Hoe leuk wordt dat...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. vindt ze super Thea!!

    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dank je voor de uitleg Thea!
    Ja ze blijven leuk en je kunt er zo mooi mee stylen.
    Ik dacht alleen dat je net zoals die van mij echte potloden had gemaakt, die ook echt kunnen schrijven.
    Die worden waarschijnlijk op soortgelijke manier gemaakt maar daarna wordt er een gaatje in geboort waar vervolgens een potloodstift in komt.
    Effin die van jou zijn een stuk gemakkelijker om te maken.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Deze potloden zijn geweldig Thea!
    vind je het goed als ik een link plaats op deze is ook leuk?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Thea,

    Oh, wat een super idee! Voorwaarde is natuurlijk dat je Catalpa boom gezond is met véél schot. De onze is nauwelijks nog in leven na de erg hete en droge zomer. Dus géén potloodjes helaas. Dit kan denk ik alleen maar in het groeizame Nederland.
    Zeg, een Happy Valentine's Day en eentje die het hele jaar, alle 365 dagen duurt en nóg.
    Liefs,

    Mariette je cousin/sis

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik was hier gisteren al geweest maar ik wilde je ook nog even een fijne valentijnsdag toe wensen.
    Bedankt voor al je lieve berichtjes die je altijd bij mij achterlaat.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat ontzettend leuk zeg. Zo decoratief.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hei Thea,

    Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog! Nieuwsgierig als ik ben heb ik jou blog ook bezocht. Wat een leuke en gezellige blog. Ik heb hem aan mijn leser toegevoegd.

    Groetjes van een Limburgse die in Noorwegen woont,
    Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oooo je creativiteit kent geen grens. Heel erg leuk Thea! En ja we gaan inderdaad weg met de Carnaval. 25 mtr van een café vandaan... Ze bouwen nu een tent op die het hele parkeerterrein beslaat. Vanaf vrijdagavond treden daar elke avond band op. Dus herrie van 's morgens tot diep in de nacht gedurende vijf dagen. Dat is wel wat erg veel van het goede. Wij gaan dus de stilte opzoeken. Heerlijk aan de kust. Zus en zwager komen op het huis en de kipjes passen. Jij een hele fijne Carnaval gewenst. Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat ben je toch super creatief zeg.
    Heel leuk.Groetjes, Ieke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik zag je idee op de blog van deze is ook leuk......en ik moet zeggen deze is heel leuk :-)
    Nu even naar de rest van je blogje kijken. Groetjes Sinikka

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥