maandag 23 januari 2012

PASPOPJE



........ Vrijdag zag ik bij Rein een leuk paspopje staan ...... echt iets voor mij ..... in het weekend ben ik er meteen aan begonnen ...... patroon uitgeprint en stofje uitgezocht ...... het zat zo in elkaar ..... ik heb haar stevig opgevuld ...... en toen kwam het leuke werk ....... ik maakte een ceintuur van een lakleren bandje ...... dat koop je per meter op de markt ...... een zakje met glitter gespen bracht ik al eerder mee ....ik dacht bij de Xenos ...... een stukje kant met een knoop .... dat werd een corsage voor de dame ..... ze kreeg ook nog een parelketting ......

....... Am Freitag sah Ich auf der blog von Rein eine schöne Schaufenster puppe stehen ..... das war etwas für mich ..... Ich habe mich im Wochenende sofort am printing und Stöfchen ausgesuchen gemacht ....... und dann alles zusammengenäht ...... Ich füllte sie ganz fest ..... und dann kam das beste Teil .... Ich machte einen Gürtel aus einen Leder band ..... eine Tüte mit Glitzer Verschlüsse brachte Ich mir bevor schon irgendwan mit ...... etwas Spitzen mit einem Knopf wurde eine Korsage für die Dame ...... Sie erhielt auch eine Perlenkette ....

.....On Friday I saw at Rein's blog a nice pincushion mannequin ..... just something for me .... at the weekend ...... I immediately began to printing .... and find out fabric materials to ...... and then sewn together ..... I filled her tight ..... and then came the best part of it ....... I made a belt of a leather strap .... a bag of glitter buckles I bought earlier .... a piece of lace with a knot .... that was a corsage for the lady ....... she also got a pearl necklace .......

....... Onderin zit aan de binnenkant een stukje stevig karton ...... de onderkant moest met vilt afgewerkt worden ..... ik nam een extra stukje karton ......
daar heb ik een stukje van dezelfde stof opgeplakt ..... en dat met een sierbandje afgewerkt ..... op de foto lijkt het wat hol te staan .... maar het zit perfect glad en stevig .... zodat je hem makkelijk ergens op kunt plakken ...... ik heb deze kandelaar er voor gesloopt ...... ik kocht hem voor 50 ct op de rommelmarkt .....
mooi ..... maar helaas zat het glas scheef ....... O ja en het knopje bovenop ...... de originele versie heeft daar een kerstballetje zitten ..... ik gebruikte een klein knopje voor kast of lade ......

........ im Unterseite befindet sich einem stabilen Stück Pappe ......... den Boden musste beendet werden mit Filz ..... Ich nahm ein extra Stück Pappe .....und klebte ein Stückchen aus dem gleichen Stoff .... und schloss mit einem Zierband ......
Auf das Bild ..... scheint es ein wenig hohl zu stehen .... aber es ist vollkommen glatt und fest .... so können Sie es einfach kleben .....
Ich habe diese Kerzenhalter dafür abgerissen ....... Ich kaufte es für 50 Cent auf dem Flohmarkt ..... schön ja ..... aber leider war es Glas schief .......
Ohja ..... die Taste oben ...... Die ursprüngliche Version hatte dort eine Weihnachtskugel ..... Da habe ich einen kleinen Knopf für Schrank oder eine Schublade genommen ......

......... At the bottom inside a strong piece of cardboard ......... felt had to be finished the bottom ..... I took an extra piece of cardboard ...... glued the same dust of it .... and finished with a decorative band ...... on the picture it seems stand a bit hollow .... but it is perfectly smooth and firm .... so you able to paste it somewhere on easily ..... I had this candle for pulled down ...... I bought it for 50 cents at the flea market ..... nice ..... but unfortunately it glass hung skew ....... Oh and the button on top ...... The original version hat a Christmas ball ..... I used a small button for cabinet or drawer ....

........ Ik hoef natuurlijk niet te vertellen .... dat ik haar niet als speldenkussen ga gebruiken ....... nicht nötig zu sagen .... das Ich sie nicht
als Nadelkissen verwende ...... Needless to say .... I dont use her as pincushion .....

36 opmerkingen:

  1. Hallo Thea,
    deine Schaufensterpuppe ist ein Traum,wundervoll gemacht;))
    Liebe Grüße Adelheid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk is deze.
    Ik ben speldenkussen fan, maar dit is een hele leuke en je het het mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk.
    Mooi gemaakt.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig Thea, een mooi stofje en een super voetstuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze is leuk gemaakt. Ziet er geweldig uit.
    Fijne week en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi.
    Wat een leuke is dit zeg.
    Ik heb haar al eerder gemaakt maar deze is veel leuker.
    Ik vond haar een beetje fors en wilde het nog een keer proberen met een wat kleiner patroon.
    Die kast knop aan de boven kant is een super idee.
    Net als het kantje onder op.
    En de sentuur geweldig.
    Echt super leuk.
    Moet haar toch echt nog eens maken.
    Thanks dat je haar liet zien.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou Thea iedere keer sta ik verstelt van je werkjes,perfect groet irena

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat heb je dat weer heerlijk gemaakt zeg, echt zo schattig! Vooral de details erop zijn mooi, het lakriempje vind ik super en inderdaad het gespje komt bij de xenos vandaan, leuk joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat geinig paspopje zeg.
    Mooi stofje voor de torso en die ceintuur, nee eigenlijk dat gespje maken het helemaal sjiek
    Daar heb je een waar kunststukje van weten te maken.
    Bedankt voor de leuke uitleg.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig meid, helemaal geweldig.Ini ismer ook al vo
    Op mee bezig, ik zag ze ookmstaan bij diol, maar ik heb nog zoveel te doen, dus dat laat ik lekker over aan die die er geweldig in zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi geworden!

    Het basisstofje met de bloemetjes is al zo mooi maar de details maken het helemaal af.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze is prachtig, ik heb er ooit 1 uit een tilda boek gemaakt, maar deze is Prachtig, wat een leuk idee die knop bovenop.
    De knoop komt me heel bekend voor ;- D bedankt voor de link er na lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dearest Cousin-Sis,

    Wow, you are so mighty talented and so fast in creating something new! This is a very lovely piece. Good for you to take a lob sided candle holder as its base. Very smart indeed. The pearls make it awesome!
    Love to you from a dark and rainy Georgia...

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt heel mooi is hij geworden en mooi aangekleed, ik kreeg hem vorige week cadeau van een hele creatieve dame. Ik was er ook zo blij mee.
    groetjes DAnielle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Das ist Dir wieder mal super gelungen
    Bravo,bravo ich klopfe Dir auf die Schulter:)))
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hallo Thea, je hebt mij weer doen watertanden met je mooie creatie hoe krijg je dat toch allemaal voor elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is je paspopje prachtig geworden en wat heb je het snel gemaakt. Stofjes en andere spulletjes, zo mooi bij elkaar gezocht. Enig!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi lieve Thea wat mooi weer.
    En wat die pop betreft; ik heb verlden jaar 2 poppen op de vlooienmarkt gekocht maar dat waren geen babies hoor. Met die twee poppen ben ik ook nog steeds heel blij en dan te bedenken dat ik als kind NOOIT met poppen speelde. fijne dag. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb dit patroon een tijdje terug al opgeslagen,hij staat nog op mijn to-do lijst,vind ze enig en de jouwe is een plaatje leuk stofje en mooi knopje bovenop,goed idee!!Groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb je dit paspopje leuk gemaakt, en wat vindingrijk door een kaarsenvoet en een kastknopje te gebruiken.
    Leuke speldenkussen om te gebruiken.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. IK had er vorige week ook 3 gemaakt,heel leuk om te doen.De paspop van jou is ook een snoepje Thea,echt a la Thea!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. liebe Thea
    ich glaube ich schreibe immer den gleichen Kommentar:
    Du hast einfach geniale Ideen!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een schatje thea!
    En wat vindingrijk allemaal met kaarsenstandaard als voet.
    En je hebt haar zo leuk opgetut.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik dacht dat je het paspopje gekocht had, maar nee.........zelf gemaakt. Ik vind haar echt super leuk. Ik ben gek op die paspopjes. Mijn complimenten. Groetjes, Ieke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk he, ik ken ze van de geweldige meiden van de Diy Dish, die filmpjes zijn zo leuk, dan wil je meteen wat maken.
    Erg leuk gelukt.

    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Thea,
    Bedankt voor je berichtje! Ik vind inderdaad dat je mooie creaties op dit blog hebt staan. Dus je hebt er weer een volger bij!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtige paspop is het geworden,je kunt het wel.

    fijne avond
    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hahahaa,ik zie dat ik 1 woordje ben vergeten in mijn reactie ( de 2-de van boven) en dat geeft een totaal andere zin.
    Ik ben nl ' geen ' speldenkussen fan, maar dit is een hele leuke !!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Da's een leukerdje Thea! Snel gemaakt!

    Fijne avond,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat mooi zeg!! Ik vind die paspopjes altijd zo leuk staan en had ook al is in mijn hoofd er een zelf te maken... dus een patroontje kun je gewoon op internet vinden!
    Erg mooi stofje heb je ook gebruikt! En de hele afwerking is gewoon prachtig! Je kunt haar wel gaan verkopen :-)
    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat leuk en mooi gemaakt. prachtige stof, heel apart en mooi afgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een schattig popje, super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een leuk speldenvrouwtje Thea. De 'grote dag' is 8 augustus...
    Fijne avond ☺
    Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een schattig paspopje! Dat heb je weer prachtig gemaakt, Thea! Ik vind het knopje bovenop zo mooi!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo Thea,
    Leuk hè, dat paspopje. Ben er ook mee bezig, maar is nog niet af. Die van jou ziet er in ieder geval schitterend uit. Grappig dat centuurtje en de ketting. Geweldig!
    Fijne avond en groetjes,
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥