zondag 8 januari 2012

IK VOND MIJN NICHTJE.......


....... Via internet ......... sterker nog ..... via blogger zelfs ......... We hadden al een paar keer een reactie bij elkaar achtergelaten ......... Ze vroeg zelfs al eens of ik in Panningen woonde ........ want daar had ze ook ooit gewoond ......... waarop ik grapte ..... zeker ook nog in dezelfde straat ......... nou nee ....... het was niet dezelfde straat maar wel in dezelfde wijk ...... om de hoek zogezegd ......... Toen Mariette een foto plaatste van haar jarige Papa ...... dacht ik meteen ..... die meneer ken ik toch ........ en toen viel bij mij het kwartje ........ Ik had gehoopt dat ze op deze foto stond ...... die gemaakt is tijdens het 50 jarig Huwelijksfeest van mijn en haar Grootouders ........ maar helaas ...... ik sta er wel op evenals haar ouders ........ Ik zit op de 1ste rij ..... vierde van links ........ haar ouders staan achter de gouden bruid ...... als je goed kijkt zie je Mariette in haar Moeder ......onmiskenbaar .....

..... Durch Internet ..... nein ...... sogar durch Blogger .........fand Ich meine Nichte ........ Wir hatten schon ein paar comments bei einander hinterlassen ......... sie hat sogar einmal gefragt ob ich in Panningen lebe ........ denn sie hatte auch einmal dort gelebt ......... Ich scherzte ...... sicherlich auch noch in der gleichen Straße ........ Nun nein ...... es war nicht in der gleichen Straße...... aber fast ....... um die Ecke ...... so zu sagen ........ wenn Mariette ein Bild von ihrem Vater zeigte ...... wusste Ich es ....... und ist er gefallen ..... der Groschen ........ ich hatte gehofft sie ist auf diesen Bild .......gemacht während der 50ste Hochzeitstag meiner und ihrer Großeltern ........ aber leider .... Ich stehe darauf so wie ihre Eltern ........ ich bin in der ersten Reihe .... vierter von links ....... ihre Eltern sind hinter dem goldenen Hochzeit braut ...... wenn man genau hinschaut ..... kann man in ihre Mutter Mariette sehen .......

....... Through internet ...... indeed .... even through blogger .....I found my cousin ....... We had a couple of times a comment left behind ....... She even asked if I live in Panningen ........ because she had also once lived there ......... I even joked that .... certainly still in the same street ........... Well no it was not the same street ..... but in the same neighborhood ..... around the corner ...... When Mariette ....... recently showed a picture of her Dad ...... I immediately know it ...... and then the penny dropped with me ........ I was hoping she was on this picture ..... taken during the 50th wedding anniversary of our grandparents ........ but Unfortunately no ..... I insist on it as well her parents ........ I'm in the first row fourth from left ....... her parents are behind the golden wedding girl ...... if you look closely you can see Mariette in her mother ...... unmistakable .....


25 opmerkingen:

  1. Wat leuk Thea. Lang leve het internet.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk Thea, de wereld is klein! Fijne week, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I have reconnected through the internet with some of my Dutch cousins who moved to Australia. Great stuff Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super toch en dan ook nog via blogger.
    Fijne week.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, Thea! Bijzonder als je elkaar op zo'n manier weer tegenkomt!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh wat leuk zeg, zo zie je maar: lang leven het internet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. waar blogger al niet goed voor is, geweldig toch!! Benne weer toes??

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat ontzettend leuk Thea!!

    fijne week en een lieve
    groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hoor!!...enne ze is met haar man bij ons in de winkel geweest afgelopen zomer !!..dat was zo leuk !!....liefs van mij....fijne week !...xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ontzettend leuk !!

    Gezllige dag ,groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat grappig Thea, ja zo zie maar weer.
    Heerlijk dat je je nichtje hebt gevonden, wie weet wat een leuke vriendschap er nu kan ontstaan.
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, ik heb net even gekeken, en ze lijkt inderdaad heel erg op haar moeder, dezelfde lach, en haar vader lijkt nu op 91 jarige leeftijd nog hetzelfde als toen hij jong was..
    Jammer dat ze er niet bij op staat..
    Wat een toeval eigenlijk toch hé...dat je elkaar via blogger weer 'tegenkomt' na heel veel jaartjes denk ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goh, wat een toevalligheid. Maar wel een ontzettend leuke!!
    Fijne week, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is toch leuk op deze manier elkaar weer te vinden.
    Drie jaar geleden kreeg ik via het internet een berichtje van twee nichten uit Amerika, het waren de kinderen van mijn vaders broer.
    Het jaar erop hebben we elkaar voor het eerst gezien en dat was heel raar want ik lijk heel veel op één nicht, het leek wel of in in de spiegel keek...

    Fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Nicht,

    Wat ontzettend lief zo'n post! Was gisteren niet aan bloggen toegekomen zelf, anders had ik dit eerder kunnen lezen... Maar het voelt goed, héél vertrouwd en ik heb er weer een lieve cousin-sis bijgekregen. Ook bedankt voor deze mooie foto die ik ook niet had. Laten we hopen dat we nèt zo sterk zijn als onze Opa & Oma. Genetisch zegt men moet je meer naar de 3rde generatie kijken...

    Een fijne week nog en heel veel liefs,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke manier dat je elkaar zo weer hebt gevonden

    Groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Liebe Thea,
    Bloggen ist eine wunderbare Sache, man trifft auf so viele liebe Menschen! Und wenn ich das jetzt alles richtig verstanden habe, dann bist du auf eine Verwandte von dir durch's Bloggen gestossen? Das ist ja echt toll! Ich hab hier im Blogland zwar noch keine Verwandten wiedergefunden, dafür sind aber ein paar echte Freundschaften entstanden! Und die möchte ich alle nicht missen...... Hachja, Bloggen ist zwar eine Zeitvernichtungsmaschiene, aber irgendwie kann ich trotzdem nicht mehr ohne!
    Ich wünsche dir eine herrliche Woche,
    herzlichst
    FrauHummel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig zeg en dat via blogger, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat apart om elkaar via blogger terug te vinden .Zo zie je maar !!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Thea wat een verhaal en wat geweldig!
    Geniet hier maar van..

    Meis ik kan even wat minder vaak berichtjes bij je achter laten, omdat ik druk doende ben met mijn aankomende boek en tal van andere dingen.
    Als ik het weer rustiger heb, dan kom ik weer graag bij je buurten hoor...

    Dag meis..fijne week,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een prachtig verhaal thea, en wat geweldig.
    geniet er maar van en ik wens je dan ook nog een fijn en gezond 2012.
    groetjes van an

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat speciaal om iemand via deze weg terug te vinden, leuk hè. Ze lijkt inderdaad op haar moeder.
    Fijne week, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Erg leuk dat we er een "NIEUW"achternicht bij hebben ;-)

    helaas lukt me het zelf nog niet om bij haar te kijken en reageren hans heeft de pc zo ingesteld maar straks als het iets rustiger is heb ik hopelijk tijd om me daar eens goed in teverdiepen.
    Maar leuk vinden we het zeker.

    Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥