dinsdag 10 januari 2012

BLIJ met mijn AKEBIA



Een paar weken geleden heb ik de Akebia gesnoeid
dat is echt nodig zo om de paar jaar
Het snoeimateriaal heb ik een poosje buiten laten liggen in de regen
Daarna heb ik er kransen van gedraaid vijf stuks in totaal ze hebben al bijna allemaal een plaatsje gekregen Ik ben er heel tevreden mee met de kransen en met mijn Akebia

....... Es ist nun ein paar Wochen her dass Ich unsere Akebia zurückgeschnitten habe
Dass zurückgeschnitten Material habe Ich
Einen Weile im regen liegen lassen
Dann habe ich Kränze von gedreht fünf Stück insgesamt

Sie haben fast alle einen Platz gefunden
Ich bin sehr zufrieden mit
die Kränze
und mit meinen Akebia


......... A few weeks ago I trimmed the Akebia
I left the cutting material
out in the rain for a while

Then I have twisted some wreaths of it
five pieces in total
They have nearly all found a place

I am very pleased with
the wreaths and with the Akebia



....... Ik hoop wel dat hij weer mooie bloemen geeft dit jaar
....... deze foto is van April vorig jaar .....
Ich hoffe wir werden wieder schöne Blumen bekommen ......
später im Frühjahr .......
Dieses Bild ist von April letzten Jahres
.......I hope we having again beautiful flowers
...... later in the spring
....... This picture is from April last year .....


31 opmerkingen:

  1. Prachtig die heb je heel mooi gemaakt....ben dol op kransen..
    Wat heb je ze op een leuk plekje neergezet...gezellig meid!!

    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super zeg!!Heerlijk omzelf kransen te draaien.Groetjes Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je mooie kransen gemaakt en je hebt er zo een mooie foto's van gemaakt Thea.
    Lieve groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je weer mooi gemaakt, zo heb je een optimaal genot van je beplantingen in de tuin.
    Ik vind zulke dingen het hele jaar door een gezellige sfeer brengen.
    Groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi dat heb je leuk gedaan een dan ook nog uit je eigen tuin super leuk geniet er maar lekker van liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi die kransen in een mooie natuurtint.
    Geniet ervan ,ze staan /hangen erg leuk.

    groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kransen Thea!!
    Wat geweldig dat je je nichtje weer gevonden hebt, en dan nog wel via het bloggen...
    Fijne avond, liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zal ik nog maar niet doen met mijn stekje van jouw. Dan heb ik gelijk niks meer over. En ben juist zo blij met de zachte winter. Hij doet het namelijk nog steeds.

    Lieve Groetjes,
    Natasja
    PS gefeliciteerd met het terug vinden van je nicht. Waar blogger allemaal niet goede voor is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. tja die akebia.... die had ik eerder ook.... mmm zou die tegen natte voetjes kunnen in de winter?
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke kransen! Ik blijf ze leuk vinden ook met andere materialen!
    Groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ga zo eerst eens opzoeken wat een akebia precies is. Zo ben ik altijd blij met de wilgentenen en heb daar al heel wat kransen mee gemaakt.
    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super leuk je kransen van snoeimateriaal! Lijkt me wel een heel werkje om te maken!
    Trouwens wat geweldig om via blogger je nichtje te vinden!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ho thea ,

    Bedankt voor je lieve berichtje. Wat een mooie kransen heb je gemaakt van je snoei afval en wat geeft hij trouwens prachtige bloemen. Je kan er nu lekker dubbel van genieten

    lieve groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. geweldige arrangement,mooi krans groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kan me voorstellen dat je blij bent met je Akebia. Prachtige bloemen en prachtige kransen en ik heb ook weer iets bijgeleerd :-) Hele fijne week gewenst, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zucht, de mijne is nog steeds niets geworre, ik zal we de verkeerde wel gepland hebbe, je kransen zijn weer mooi meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nog nooit van die naam gehoord Thea, maar dat zullen velen zeggen.
    Jammer eigenlijk, want hij is werkelijk heel mooi en nuttig.De bloemen zijn super en als jij er weer een stel mooie kransen van weet te maken, hebben haar kale takken ook een perfect doel.
    Heel erg leuk.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat heb je leuk gedaan!!! Ik geloof wel dat je daar mooie kransen van kan draaien, want de takken zijn al zo mooi kronkelig..
    Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem te snoeien...maar is eigenlijk wel eens nodig..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is leuk spul! Mooi die natuurlijke materialen, zo kun je ze nog gebruiken!

    groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Nicht,

    Wàt een pracht kransen heb je daarvan gemaakt. Ik moet eens kijken hoe onze Akebia erbij staat. Zeker niet zo mooi gegroeid als de jouwe, vanwege het droge en hete klimaat de afgelopen zomer. Je bent een handig dúveltje!
    We waren vandaag naar Atlanta op en neer dus niet kunnen lezen overdag.

    Liefs,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Liebe Thea ,schön sind deine Kränze geworden !!!Akebia ????Ist das eine Weide???Ich hatte letztes Jahe eine Kopfweide gepflanzt, ist aber noch ganz winzig .Die stehen in Holland ja auf allen Wiesen .Ich glaube man muss sie jetzt bald zurück schneiden .Dann werde ich auch mal so schöne Kränze probieren .LG Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw wat zijn die mooi.. daar kunnen die van 20 euro uit de winkel niet tegen op

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Enn het is ook zo leuk om te maken!!!!

    ik doe het zelf ook van de blauweregen die moet ik ook nodig snoeien .
    groetjes yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geweldig mooie kransen heb je gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldig zeg die eigengemaakte kransen! Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  26. geen idee wat een akebia is, maar hij geeft wel mooie blommen en takken, gaaf je kransen joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ken de Akebia niet. Zal eens googlen. Maar je kunt er mooie kransen van draaien. Het bloemetje ziet er ook aardig uit. Je foto's zijn ook weer plaatjes. Schitterend. Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Grappig zo die kransen, meestal gooi ik het snoeimateriaal direct weg, maar je brengt me op ideeën.
    creatieve groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Thea, wat een prachtige Krans, ik heb die plant ook in de tuin, ik ben helemaal verlieft op, ik kan er uren naar kijken, ik vind de bloempje zo bijzonder, Ben heeeeeeellll benieuwd wat je met het boek heb gedaan. Toch niet in de prullebak gedaan;- D Lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥