donderdag 8 december 2011

MOSBOLLEN MAKEN tutorial



......... Maak van krantenpapier een stevige bol ..... doe er binddraad omheen ...... de uiteinden wel even vastmaken ....... anders trek je het draad steeds los ...... laat de rol draad er aan zitten ...... Erstellen Sie eine festen Kugel mit eine Zeitung ....... sichern Sie mit Bindedraht ........ Befestigen Sie die Enden ein wenig ....... Aber lass die rolle Draht hängen .......... Make a tight ball with the newspaper ....... secure it with tie wire ....... fixed the ends to each other .......... The role needs to hang .....


............. leg een lap mos over de bol ....... en wikkel het draad er overheen ....... ein Stück Moos auf den Ball legen ...... und wickeln Sie den Draht über sie ........ place a piece of moss on the ball ....... and wrap the wire over it ......

............ ga door tot het krantenpapier helemaal bedekt is ...... trek het draad stevig aan ...... want als straks het mos indroogt ..... moet alles ook nog vast blijven zitten ....... sicherstellen dass die Zeitung vollständig bedeckt ist ......
Ziehen Sie den Draht gut fest an ...... Sobald das Moos trocknet ........ sollte es auch fest bleiben ......... make sure the newspaper is completely covered ..... pull the wire tight ..... as soon as the moss dries ....... everything must tight to ........

30 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tutorial heb je gemaakt, Thea.
    Zou ik deze met een linkje naar je blog mogen vermelden op mijn blog http://zomooizoleuk.blogspot.com/ ?
    Ik verzamel daar leuke dingen om te maken en door te geven aan anderen...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal leuk Thea, nu maar decoreren.
    Wat een fantastisch idee.
    Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik denk dat de bollen in veel gezinnen gaan hangen dit jaar.
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hé die zijn vet! Bedankt voor de uitleg joh, ik ga op zoek naar mos!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jeetje wat een idee,ga echt doen groet irena

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk Thea, bedankt voor de tip!

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liebe Thea,
    danke für den tollen Workshop!
    LG
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn leuk he, ik heb ze ook gemaakt. Staat erg leuk zo op die vaas. Fijn weekend groetjes

    Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk deze tutorial. Ze zien er heel ingewikkeld te maken uit, maar als ik je tutorial zo lees is dat niet zo.
    Bedankt!

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldige tip......ik ga er morgen aan beginnen....dankjewel Thea..

    Fijn weekend..
    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je wel. Dat ga ik eens proberen.
    Fijn weekend, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. aha, met krantenpapaier een goed idee, bij mij zitten er isemo bollen in.
    De slofjes komen ook uit de ottobre 1/2009 daat zit het patroontje voor verschillende maten in.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een goede tip. Het bekleden van een krans kende ik wel. Maar om krant gebruiken voor bollen. Hele goede tip.

    Fijn weekend
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank je wel... ik wist helemaal niet dat je dat zo deed, ik dacht echt met piepschuimbal... heel hartelijk dank!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat wist ik niet Thea, dat je daar gewoon een krant voor kunt gebruiken. Mooi hoor je moscreaties! Fijn weekend gewenst, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb de mos net vandaag opgemaakt,voor bij de malusappeltjes,maar die mosbollen zijn leuk om te maken, dank je voor de uitleg.

    goed weekend

    gr stina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk Thea. Een decoratief idee. Een goed weekend gewenst.❤

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bedankt voor de goede uitleg! Als ik zondag nog even tijd heb..... ga ik dit proberen!
    Fijn weekend!
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo, daar was ik weer
    Leuk dat je me gevonden had
    Moet zo je url even opslaan, want ik heb ook een nieuwe pc, dus veel is toch verloren gegaan.
    Maar je mosbollen is wel een erg leuk idee, zelfs ik zou dat moeten kunnen :-0
    Dag en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi zijn deze mosbollen ook!

    Fijn weekend Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Thea,

    bedankt voor deze uitleg. Ik heb nog mos over van mijn tafelstuk. Dus ga vanmiddag gelijk eens proberen.

    groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. danke für die tolle Anleitung, liebe Thea, Du zauberst immer so etwas ganz Besonders!

    viele liebe Grüße zu Dir von Traudi

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mos heb ik nog in huis, laat nu net vandaag het oud papier opgehaald zijn, nog even wachten dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Liebe Thea,
    ich bin immer gern bei Dir und Deine wundervollen Ideen. Daher möchte ich gern, dass DU den Awardie annimmst:

    http://das-baerendorf.blogspot.com/2011/12/ich-hab-ihn-gesehen.html

    Alles Liebe und einen kreativen Sonntag!
    Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Herrlich diese Mosskugeln liebe Thea. Deine Kreativität ist einfach sagenhaft, da schaut man immer gerne und voller Spannung bei dir rein. Es liebs Grüessji von Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig gedaan hoor. Moet ook eens eventjes mijn tun inspecteren op mos.
    Leuk voor op de tuintafel.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig! Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Handige tutorial, op de camping groeit er onder de grote bomen tussen het gras hele goede mos om mee te decoreren. Regelmatig pluk ik daar, als we er zijn, een tas vol mos. De kale plekken zijn zo weer aangegroeid en kan ik weer oogsten. Leuk om er ook eens mosballen mee te maken, kun je wel ontzettend leuk mee decoreren. Gr. Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dank je wel voor de uitleg van de mosbol! Wat een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Danke für die tolle Anleitung, das werde ich mal ausprobieren!!

    Liebe Grüße ❤,
    Birgit

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥