zondag 11 december 2011

BEER ZONDER LIJF


......... Ooit maakte ik een speldenkussen beer klik ......... het patroon was van Marijke en stond in de Hobby Handig ............ mijn eerste keuze was deze stof ...... maar toen ik het hoofd en de armen geknipt had ...... kreeg ik zo mijn twijfels...... Ik vond het te dik en te grof ..... en koos ik toch voor een ander en dunner stofje ...... de speldenkussen beer staat in mijn Ateljee ...... voor het raam ...... ik ben er niet erg van gecharmeerd ...... maar ach ...... het ging erom ..... het beren maken te leren ...... niet waar ....... het hoofdje lag na al die jaren ....... nog steeds in de la ...... te wachten ...... om afgemaakt te worden ..... dus dat is nu gebeurd ....... spijt zat heb ik ervan .... dat ik deze stof toen niet gebruikt heb ....... want ik vind deze veel leuker geworden ...... of zou dat aan het oefenen liggen ...... ik wil het hoofdje nu voor wat anders gebruiken ...... op een ronde doos of zo bevestigen ...... het strikje op het hoofd zit nog niet naar mijn zin ...... te ver naar achteren ..... maar ook dat kan nog even aangepast worden ......

......... Einmal habe ich ein Nadelkissenbär klik Gemacht ....... das Muster ......war von Marijke und stand in der Hobby Handig ...... Meine erste Wahl war dieser Staub ...... aber wenn ich Kopf und Arme geschnitten hatte ...... bekam ich so meine Zweifel ...... und ich wählte einen anderen und dünner Stoff ...... Das Nadelkissen Bär befindet sich jetzt im meinen Ateljee ........ für dem Fenster ...... Ich bin nicht sehr begeistert von der dem ....... aber na ja ...... es war zum üben ..... Der Kopf lag noch immer in der Schublade ........ wartet auf den Abschluss ....... und jetzt ist er fertig ........... Ich möchte den Kopf noch auf eine box oder so machen ......

........... Once I made a pincushion bear click .......... the pattern was from Marijke ..... and stood in the Hobby Handig ......... My first choice was this dust . ...but when I cut head and arms ....... I had my doubts ...... and I chose it for a different and thinner fabric ...... The pincushion bear is in my studio ...... at the window ...... I'm not very fond of the idea ...... but oh well ...... it was a question of learning to make bears ..... The head was still always in the drawer ....... waiting to be completed ....... So now it has .....
I want the head still on a box or have confirmed ............

24 opmerkingen:

  1. Hoi Thea,

    wat schattig.Erg lief.

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een schattig beren kopje, maar ikzelf zou daar nooit mijn spelden inprikken !
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij ziet er wel erg schattig uit hoor!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Thea,

    nou ik vind hem prachtig geworden. Ik heb in mijn jonge jaren ook beren gemaakt. Leuk dat jij dat ook doet. En inderdaad oefening baart kunst.

    groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik zou toch nog lijf aanmaken,deze beer heeft zo mooi snuit,groet irena

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee Thea ik wilde je mailen maar zie niet hoe???

    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zijn allebei schatjes! Leuk idd om hem op een doos te doen, nu lijkt het een beetje beer op sterk water (knipoogpoppetje)
    Fijne dag vandaag!
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje.
    Ik zou hem ook niet als speldenkussen gebruiken.
    Hij is veel te leuk.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze is werkelijk schattig Thea.
    Heb je niet nog meer van deze stof om haar een lijfje met armen en beren te geven?
    Ze kijkt koddig uit haar oogjes.
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi wat een lief kopje maaaar geen spelden in prikken hoor liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aaaaa,wat lief
    Je brengt me wel op een idee om mijn beertjes eens voor de dag te halen

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat is die mooi Thea, dit zou ik ook nog willen leren zeg! Jammer dat Marijke haar workshops zover weg zijn! Ik zag ooit zo een berekopje op een lijfje van stof en op een voet (ik denk een oude kandelaar ofzo) Dan kan je het lijfje als prikveldje gebruiken. Misschien zag ik het wel bij Marijke zelf,ik weet het niet meer.
    Dit schatje van je is in elk geval te mooi om er niks mee te doen hoor!
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Liebe Thea.
    Der ist sooo süüüüüß wunderschön.
    Hab eine schöne Woche und ganz liebe Grüße.
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind dat beren hoofd heel leuk! Toevallig wilde ik ook een beer proberen te maken. Misschien heb je tips!
    Fijne week, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedankt voor je berichtje, altijd leuk zo aan het begin van de week!

    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schattig berenkoppie, zonde om daar spelden in te prikken. Maar ja daar maakte je hem waarschijnlijk voor erg leuk.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een liefje zeg, hartsitkke leuk zoals je zegt op een doosje of iets dergelijks.
    Erg mooi gemaakt hoor en dat voor de eerste keer, ik zie er in elk geval niets fouts aan.
    Ik merk al wel dat jij ook aardig kritisch op jezelf bent, hier zit er nog één hoor.
    Fijne avond.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Liebe Thea,
    herzlichen Dank für deinen Besuch bei mir, es freut mich sehr, dass dir mein Blog gefällt!
    Leider verstehe ich natürlich überhaupt kein Holländisch, und mein Englisch ist auch eher dürftig- aber ich denke, wir schaffen das auch in Deutsch! :oD
    Du bist ja eine wahnsinnig kreative Frau- der Teddykopf ist so süss, und das Teddynadelkissen einfach traumhaft! Ich hab natürlich gleich ein bisschen auf deinem Blog rumgescrollt, und ich habe ganz viel gesehen, was mir gefällt- ich werde dich wieder besuchen!
    Ganz herzliche Grüsse aus der Schweiz
    FrauHummel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een schatje zeg, maar ik mis toch wel het lijfje als ik eerlijk mag zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hoi hoi

    Zo zie je een beertje niet vaak wel erg apart.
    Ik wil je nog even bedanken voor je lieve bericht.
    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Thea, je ben inderdaad lekker druk en goed bezig ;-D wat een prachtig hart heb je bemost ;-D
    en die mosballen heb je leuk uitgelegd. Wat grappig om het beren hoofd zo op een glas te zetten, leuk idee,ik heb vandaag pech,mijn naaimachine is stuk,terwijl er een paar tilda poppen op mijn liggen te wachten, grrrrrr dan maar wat andere doen, is ook geen probleem. hih, stormt het ook zo bij jullie. Lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hij of zij kijkt wel heel lief. Mooi gemaakt en die Marijke, ja die kan er wat van. Ik ben mijn oude hobby bladen aan het opruimen en vind ook steeds artikels die over haar "schepsels" gaan.
    Je, die worden keurig bewaard.
    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Snoezig die beer van jou!
    Ook het maken van de mosbollen is een heel leuk idee. Al surfend op het internet kom ik elke keer weer op andere leuke creatieve sites.
    Ik heb nog maar pas een pagina gemaakt maar jammergenoeg komen er nog niet zoveel reacties. Misschien moet ik meer geduld hebben.
    Groetjes van Anna.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥