zondag 27 november 2011

PONCHO gehaakt





.......... Voor kleindochter Lara-Lynn
heb ik deze poncho gehaakt
Een beetje zelf in elkaar geknutseld
want alle patronen die ik vond waren eigenlijk veel
te groot voor een kind van twee.
Omdat ik er vroeger
toen mijn dochters klein waren
ook al een paar van zulke gehaakt had
wist ik nog wel ongeveer hoe het moest
het aantal opzet lossen
is zo ongeveer hetzelfde geworden als bij het gehaakte bovenstukje van de jurkjes die ik eerder al haakte .........

.......... Omdat er toch een koordje doorheen moest ....... kon daar nooit zo erg veel aan mis gaan ....... ik maakt dat koordje door middel van in elkaar draaien ........ geen idee of dat tegenwoordig ook nog zo gedaan word ........ ik leerde dat van mijn moeder ......... Maar het was zo lang geleden dat ik zoiets nog eens deed ........ ik moest er heel hard bij denken ....... maar schijnbaar verleer je dat niet ......... Lara-Lynn heeft de kleuren zelf uitgekozen ....... ze komen op de foto een beetje raar over ......... maar op de paspop ....... die lijken aardig goed ..........

.......... für Enkelin Lara-Lynn ........ häkelte Ich diesem Poncho ........
Ein wenig zusammen gepflastert ....... alle Muster die ich fand waren nun einmal viel zu größ ........ Weil ich frücher ....... wenn meine Töchter klein waren .......... auch schon mal ein paar solche gemacht habe ....... wusste Ich noch so ungefähr....... noch wie es war ......... Die Anzahl der stechen war so etwa die gleichen ....... wie die gehäkelten Oberteil der Kleider ............ die ich vorher gehäkelt habe ......... und Weil da eine Schnur durch Muste ........ könte Da nicht wircklich viel Schief gehen .......... Ich machte dass Schnur durch mittel von suzammen drehen ....... keine Ahnung .......... ob das auch heute noch so Gemacht wird ........ Ich lernte dass von meiner Mutter ........ Aber es ist so lange her ....... Ich so etwas gemacht habe ......... Ich hatte zu denken...... sehr schwer .......... aber mann sieht ....... Vergessen tut man es nicht ....... Lara Lynn hat die Farben selbst entschieden ......

....... for granddaughter Lara-Lynn ....... I crocheted this poncho ....... A little cobbled together myself .......... all the patterns I found were much larger .......... si I crocheted a little bit like the dresses that I had previously hooked for her ......... because a rope had to go through ......... it could not really go wrong .........I made the cord by turning ......... a old way ......... no idea if that even today still get used ......... I learned that from my mother ...... Lara Lynn has chosen the colors themselves ..........

30 opmerkingen:

  1. Erg leuk.
    Vind het gedraaide koord helemaal tof.
    Knap dat je nog wist hoe het moest.
    De kleine meid zocht mooie kleuren uit.

    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk. Zo eentje had ik zelf vroeger ook. Wat leuk hé dat dat allemaal weer terug komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh wat een nostalgie, deze poncho's waren in de 70-er jaren ook 'in'
    Leuke kleurtjes heb je gebruikt.
    Zitten er bij julie nog wolwinkels? Hier zijn ze zo',n 15 jaar geleden allemaal verdwenen, niemand breide of haakte mer, dusw dan was er geen droog brood meer in te verdoenen ..

    Wat betreft de Ariadne's, de 'originele' die van het handwerken waar ze ooit mee begonnen zijn, daar was ik als tiener op geabonneerd, en heb ze allemaal nog, een jaargang of 7 denk ik, toen werd het meer en meer 'wonen' en heb ik het lidmaatschap opgezegt, maar de oudjes...die liggen nog steeds in mijn museum, zoooo leuk om er af en toe eens in te kijken..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die kleine meid heeft wel oog voor kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk warm voor je kleindochter, mooi gemaakt.
    Fijne week en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn zusje en ik hadden ze vroeger ook, in rood wit en groen dacht ik. Deze kleurtjes zijn natuurlijk veel leuker.
    Fijne week, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat heb je echt heel mooi gemaakt Thea.
    Die kleuren zijn zo lief bij elkaar, Lara Lynn had het niet beter kunnen doen.
    Dat kleine meissie heeft wel smaak zeg.
    Dikke knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super...gemacht
    Das sind im Moment meine Lieblingsstücke Ponchos..
    zum tragen genial,für mich...
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo wat zal zij trots rondhuppen met deze poncho, leuk joh, lekker warm ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hallo thea

    heel mooi !
    dit doet me denken aan mijn eigen jeugdjaren !
    mijn lieve moeder zaliger haakte en breide er ook op los voor ons .
    zelfs een bikini die ik dan met een beetje tegenzin aantrok .
    op www.garnstudio.com vind je allerlei moois om te haken en breien .voor groot en klein , zelfs knuffels...
    echt de moeite waard om eens te bezoeken.
    groetjes uit belgie
    caroline

    wees vrij ook mijn blog eens te bezoeken .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een prachtige en kleurrijke poncho.
    daar zit heel wat werk in , maar het resultaat mag er dan ook zijn.
    je kleindochter zal er heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hartstikke leuk die poncho ik zou er voor mezelf ook wel een willen zag vanmorgen ook iemand met een poncho stond erg leuk .......

    Fijne maandag ... groetss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een plaatje!Ze heeft een goede smaak hoor,de kleuren zijn erg mooi zo bij elkaar.Heel mooi aangepast en gehaakt Thea,complimenten.Groet Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi gemaakt, je kleindochter zal er veel plezier aan hebben.
    Groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een schattige poncho heb je gehaakt. En zo vrolijke kleurtjes.
    Je bent een echt allround talent

    groet, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Thea

    Ik vind de poncho geweldig mooi.
    Zeker een idee voor mijn petekindje van een.
    Ik zie ze er al in rondhuppelen.

    groetjes Daan

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heel erg mooi geworden en ik ben wel eenbeeetje gek op de kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk!! Wij hadden ze vroeger ook.
    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die zal ze vast met trots en plezier dragen.
    Heerlijk zo´n lekkere poncho, mooie kleurtjes ook.
    Top met zo´n crea oma.
    Lieve groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een ontzettend leuke poncho! Echt superleuk. Je kleindochter heeft mooie kleurtjes uitgekozen! Hopelijk heeft ze er veel plezier van!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat heb je er weer een mooie creatie van gemaakt. Je kleindochter is maar een bofferd met alle dingen die je voor haar maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi gemaakt! Daar zal ze zeker heel blij mee zijn.

    Groetjes Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ow, wat een lieve poncho zeg. Mooi met die kleurtjes.

    Ik vind je blog erg gezellig en ben gelijk volger geworden.

    Groetjes
    Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Thea, die poncho vindt ik supergaaf!
    Die kleurtjes...leuk...
    Ohhh...wat zou ik dit toch graag kunnen maken...ik hoop het ooit eens te leren.

    Wens je liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie kleurige poncho, daar is je kleindochter vast erg blij mee!

    Groetjes Maris

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuke poncho , hij komt me iets wat vaag voor.
    Hi hi

    groeties
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Thea,
    Zag nu pas deze geweldige poncho.
    Kun je vertellen hoe je deze gemaakt hebt?
    Wil hem ook graag haken voor ons dochtertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Thea,
    Wil je mijn bovenstaande vraag van 14 oktober beantwoorden.
    Bedankt!!
    Groetjes,
    Mathilda

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥