woensdag 19 oktober 2011

LIENTJE


......... Ik sta er zelf paf van ...... dat me dit is gelukt ...........
toen ik bezig was om het cupcake doosje te haken ..... zei ik tegen mijn lief .......
als me dit lukt ........ ga ik ook een poging wagen om dat beertje te haken .....
het patroon staat in Poppen & Teddy-Beer nr 92 ........... Het ontwerp is van
Berta Hesen-Minten ......... Zij woont ook in Limburg ....... is een kei in het haken van beren ....... en heeft al een boel prijzen hiermee gewonnen .......


........ Ik heb haar een maal ontmoet op een berenbeurs in Duitsland .......... Ze zei toen al maak er maar eens eentje ........maar ik wilde liever met een iets grotere beer van stof beginnen ....... die zie je hier en hier ...... dus tijd voor wat nieuws ..... Iets meer ervaring vond ik wel belangrijk ........ En die heb ik nu ....... het gezichtje lukte meteen goed ...... Ik heb de ogen er op de echte berenmakers manier in gezet.........schijfjes in het hoofd maakt dat het kan draaien ......... en de armen en benen kunnen bewegen .......

....... Ich bin selbst fassungslos ...... dass es funktioniert ...........
Als ich began mit der Cupcake Box ......... sagte Ich schon zu meinen Liebste ...
wenn das funktioniert ........... werde Ich auch versuchen
den Bären zu häkeln ..... das Muster habe ich in Puppen & Teddy Bear Nr. 92 gefunden ....... Es wurde von Berta Hesen-Minten entworfen .......... Sie lebt auch in Limburg ....... Einmal traf ich sie in einen Bären Börse in Deutschland ........ Sie sagte dann zu mir ...... mache doch auch mal einen ....... Aber ich zog es vor zu starten mit einen Bär aus stoff .....und etwas größer ....... der ist hier und hier zu sehen ...... So Zeit für etwas Neues ..... Ein wenig mehr Erfahrung hielt ich für wichtig ........ Und nun die habe ich ....... das Gesicht ist mir in ein mal gelungen ...... Ich habe die Augen auf den echten Bären macher Weise angesetzt........

..........'m stunned by my self ...... that it worked ........... wow ...... when I was at the cupcake box to hook ...... I said to my love ....... if this works ......... I will also try to hooks the bear ..... the pattern found in Dolls & Teddy Bear No. 92 ........ It was designed by Berta Hesen-Minten ........ She lives also in Limburg .......... I once met her in a bear stock market in Germany ....... She said even then only make one look ........ but I preferred to start ..... with a bear from fabric and a little bit larger ...... that you see here and here ...... So time for something new ..... A little bit more experience I thought its not important ........ And now that I have ....... I was able to make te face good ...... at the first try ..........



41 opmerkingen:

  1. Jij bent ook een oma die 'alles' kan. Super leuk beertje dat worden er vast meer.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh wat is dit leuk,zal ik even mijn adres doorgeven hahaha.Ik benijd je weleens een beetje hoor ,je bent zo handig en creatief.
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liebe Thea,

    danke fuer deine netten Worte.
    Worueber ich mich gefreut habe!!!

    Dein Baerchen ist ja wirklich ehrzlich.

    Sei lieb gegruesst von Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi wat een scheetje daar smelt ik van super ook in het room wit hahaha liefs rommy hel mooi gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OOoh wat ontzetten leuk!!
    Heb je daar een patroon van gekocht of zo?
    En volgens mij doe je er niet zo heel lang over, dat is ideaal voor mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schetig beertje Thea
    Priegelwerk lijkt me
    Maar het loont
    Hij/zij is enig
    Groetjes
    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. die is je erg goed gelukt,prachtig mooi,groetjes uit Brunssum irena

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een droppie zeg, je bent goed bezig geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk liefie zeg. grappig om te zien heb dat beertje ook al een keer gehaakt maar ziet er dan heel anders uit.
    Toppie en wat een lief kleurtje

    Groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik heb nog nooit wat gezien wat jij niet kunt, dit is weer zo typisch Theake, prachtig meid. Ik neem mijn hoed voor je af ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een skeetje, zeg.
    Willikook.
    En wie weet...misschien gaat me dat lukken.
    Vraag is: waar zet ik zoiets neer?
    Nou....dan zoek ik wel een plekje want tis veels te lief.
    Je hebt het prachtig gemaakt.
    Lieve groeten,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is een schattig beertje.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Der sieht ja richtig goldig aus...Ist das deine neue Leidenschaft.Sehr schön
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een schatje is Lientje!! heel mooi gemaakt!

    lieve groetjes Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. So lieb, allerliebst, den muss man doch einfach ans Herzji drücken.
    Liebs Grüessji...Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O, Thea wat knap gemaakt! Leuk dat je poging gelukt is! Ik vind het een schatje. Je foto's zijn ook weer zo leuk.
    Je bent een kunstenaar!!!!

    lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind het een schatje......kan ik een roze bestellen???? ...proesttttttt....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. volgens mij kan jij alles en wat een scheetje is het.
    leuke foto collage heb je er ook van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Thea,

    ik ben verliefd!

    Wat is ze schattigggg en het kleurtje is ook zo lief, knap gemaakt.

    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schatje zeg. Heel goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. och, wat is dat een schatje. Het heeft zo een lief vriendelijk gezichtje

    groet, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou en of is ze gelukt, zo mooi en dat snoetje, lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Thea,
    Wat een superschattig beertje! Knap hoor!!!!
    Dank je voor je reactie op de pompoenen.
    Ik heb de stukjes die ik mooi vind uit een servet geknipt. Toen heb ik het bovenste laagje losgepeuterd. Daarna het oppervlakte van het onderwerp dat ik wil beplakken ingesmeerd met Mod Podge (servettenlijm verkrijgbaar bij elke hobbywinkel) En de stukjes servet erop geplakt. Heel voorzichtig gladgewreven. Even laten drogen, en dan nog 2 x zo'n laagje van die lijm erop s,eren. Dan is het gelijk waterafstotend.
    Veel succes.
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Thea, wat leuk dat je op mijn blog langskwam. Dank je wel voor je reactie, altijd leuk. Wat een schattige beer zeg. Prachtig gehaakt en op de foto gezet. Ik mis ook veel blogs hoor. Ga binnenkort de tijd nemen om weer heerlijk overal bij te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. WHAUW wat een schattig beertje weet je wat ik nou zo leuk vind dat kleine strikje om haar oor dat maakt het echt een meisjes beer. Heel leuk Thea mooi gemaakt.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een lieverdje! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ben helemaal fan van Lientje! Wat een lieverd! Echt knap dat je dat voor elkaar hebt gekregen!

    Je uitdaging van oktober is ook leuk geworden Thea!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een lief beertje Thea, prachtig gemaakt, pas maar op dat Lara Lynn er niet mee vandoor gaat!!
    Groetjes, Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jij bent ook echt een alleskunner! Hoe schattig is dit beertje... leuk hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dit kun je ook, en hoe. Ik kijk er niet van op, want je bent een duizendpoot, ik vind dit een schattig beertje en je hebt er ook weer de juiste kleur voor uitgekozen, compimenten . Liefs, Marleen, dekakado.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wauuwwww Thea Prachtig wat een droppie, fijne dag en weekend lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh Thea wat kijkt ie lief. Ben helemala verliefd.
    hier gaat t weer beter, man wat een verschil.

    Ik moet altijd glimlachen als ik foto's van je zie. Je ziet er zo leuk uit en zo vriendelijk. Gewoon een schatje. Staat je goed deze haarkleur. dikke knuffel en fijn weekend. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lientje verdient een hele dikke 10.
    Nee, ik bedoel Thea, wat knap meid!!!
    Ik vind het echt een lieverd geworden, daar gaan er vast mee van volgen.
    Veel liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. OOOh wat een liefke zeg, ik vind nu ook wel dat hij broers of zusjes moet krijgen :-)

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat ziet dat er leuk uit... geweldig zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Super leuk is je beertje geworden!!! Ik weet hoe moeilijk het is... ik heb het zelf al meerdere maken geprobeerd.(Ik hou het wat beertjes maken betreft toch maar bij stof!) Maar wat zijn ze leuk, al die beertjes van Berta Hesen-Minten.
    En die van jou past er zo tussen!
    Fijne week!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Thea!
    Wat is je beertje geweldig geworden! Ik kan me voorstellen dat je daar trots op bent. Wauw!
    Ik vind haken erg leuk, maar knuffels haken ... daar heb ik net wat minder plezier aan.
    Maar daar geeft Zoë niks om! Dus ik zal binnenkort ook weer eens wat voor haar haken.
    Ik zag dat je het winkeltje gevonden had in Heinsberg! Ik kon het niet vinden op internet, en deze week gaan we toch weer even naar Heinsberg, dus had ik het adres voor je op willen schrijven. Maar je hebt het al gevonden!
    Het is een klein winkeltje he? Maar erg leuk om in te neuzen!

    Groetjes
    San

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥