zaterdag 8 oktober 2011

AFSCHEID VAN DE ZOMER


.......... We moeten nu afscheid nemen van de zomer ..... buiten waait en regent het ...... binnen met de verwarming aan en een gezellig kaarsje op tafel ...... is het goed vol te houden .........

.......... nog snel de laatste roos en nog wat verse hortensias afgeknipt ...... met wat klimop en nog een bosje rozen uit de winkel ..... kon ik er 2 kannen mee vullen ....... mooi ...... nog even de zomer vasthouden .......

........... Wir müssen jetzt Abschied nehmen vom Sommer ..... Es war ziemlich windig draußen .......... und es regnete ..... im Haus mit dem Ofen und eine Kerze auf dem Tisch ...... ist es gemütlich ......

........ Die letzte Rose und einige frische Hortensien habe ich schnell abgeschnitten ...... suzammen mit einigen Efeu und einem Strauß Rosen aus dem Geschäft..... füllen ich zwei Krüge füllen ....... schön ...... damit halten wir dem Sommer etwas länger fest ........

........... We must now say goodbye to the summer ...... it was quite windy outside ...... and raining ...... in the house with the stove ........ a cozy candle on the table ........... it is wonderful ............

............ The last rose and some fresh hortensias I have quickly cut ...... with some vines and a bunch of roses from the store ..... I could fill two jars with it ....... so nice ....... Summer we hold you a moment longer .......

28 opmerkingen:

  1. Ja heerlijk dat we in de herfst en winter toch bloemen neer kunnen zetten binnen, mooie boeketten heb je gemaakt!Nu hier ook fris!

    Fijn weekend,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja maar wel zomer met een vleugje herfst ,prachtige boeketten

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig weer Thea,
    wat een heerlijke stukken.
    Ja meid, Het is weer voorbij die mooie zomer!!!
    Maar dit weertype heeft ook weer wat moois.
    Kijk naar die kleuren die de bladeren alweer gaan vertonen.
    Dat gefluit van de wind en het gezellige getik van de regen tegen de ramen.
    Goh, valt je op dat ik Rob de Nijs goed ken hahaha.
    Ik houd er helemaal niet van, maar vond het wel grappig dat ik 2 van zijn liedjes in de tekst verwerkt had.
    Meid, geniet lekker van je kaarsje en kacheltje en vooral van je mooie bloemstukken.
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, jij houdt zo de zomer nog lekker even vast, maar de herfst heeft ook wel wat toch/ Als het niet regent tenminste.
    En ja, we moeten weer buiten gaan werken, het begint weer dus...hoop ik wel op een droger najaar en géén winter, die hebben we de laatste jaren nu weer wel even genoeg gehad...
    Heb net voor het eerst de verwarming aangezet...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige fotos van prachtige bloemen... ook mooi zoals je het hebt weergegeven. Jammer dat de zomer voorbij is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie foto's! En zeker de zomer proberen vast te houden met twee handen want de winter kan vrij lang duren! Maar ja de zomer is voorbij en de lange avonden gaan er weer aankomen.
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja ja de Herfst is nu echt begonnen,hoorde net op de radio dat we hier vannacht kans op nachtvorst hebben BRRRRR, je KAN met bloemen is prachtig. Fijn weekend verder lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Thea.
    Mooie foto's heb je er van gemaakt.
    En met dit weer is het inderdaad herfst.
    Fijn weekend.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja het is nu echt gedaan met de Zomer ,we zijn nog even verwent in elk geval.Nu genieten van de mooie knusse en warme tijd die er nu is .Prachtige foto's ,dus nog even genieten van een beetje Zomer in huis.Fijn weekend.
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beetje weemoed lees ik daar???
    Mooi afscheid van de zomer met deze mooie bloemen.....de herfst doet zijn entree ik hou er van.
    Geniet van je mooie boeketje Thea en een fijne Zondag..

    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik vergeet steeds mijn hortensia's af te knippen en heb het idee dat ze nu verregent zijn, toch maar eens doen als er nog ooit een droog moment komt hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach ja, de herfst heeft ook zo zijn charmes, mooie kleur heeft je hortensia in dat boeketje.
    Goed weekend Thea.
    Groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja de zomer in nu echt voorbij !
    Mijn witte broeken zijn inmiddels naar de zolder hahaha.
    Tijd voor gezelligheid in huis.

    fijne dag ,Romkje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je weet overal wat prachtigs van te maken en eer te zetten, super mooie creatie. de herfst heeft ook wat, al was het leuker geweest als we een zomer ervoor hadden gehad ☺ Fijne zondag meid,
    Liefs van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Thea.
    Schön sind deine Hortensienfotos.Toll geknipst.
    Schönen Sonntag und liebe GRüße Jana

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hele mooie stukjes! Alle seizoenen op zijn tijd zeg ik altijd. Ik vind de herfst toch ook altijd fijn hoor. Maar inderdaad, het moet niet altijd regenen. Lekker uitwaaien, lekkere geurtjes. De herfst heeft ook wat.

    Ik ga zo nog maar even wat planten afknippen, het weer is hier helaas niet zo best!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De bloemen zien er prachtig uit. Je brengt me op een idee, ik ga zo ook maar even goed in de tuin kijken of er iets bruikbaars in staat ;-)
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Eine wundervolle Zusammenstellung liebe Thea - hab noch einen schönen Sonntag und herzliche Grüße Gaby ;O)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Aha hier zit je dus haha,wat een prachtige tuin boeketjes,vooral de 2e vind ik erg mooi!! ik ga eerdaags de tuin wat leeg halen voor een nieuw plan,was het al maar zo ver dat het af was en weer lente,nee hoor dit is ook een gezellige tijd,fijne avond,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die bloemen staan nog wel een poosje, mooi hoor.
    Morgen ga ik de tuinstoelkussens maar naar zolder doen. Ze zullen wel niet meer nodig zijn. Maar... gelukkig kan ik enorm van de herfst genieten!

    Hartelijke groetjes,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een geweldige boeketten! Lekker he om binnen weer alles gezellig te maken! Ik geniet daar erg van.
    Fijne dag,
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Eerlijk? Ik vind het best gezellig.. maar geef mij toch die sfeervolle herfst maar hoor! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Schitterend Thea!
    Jouw hortensias zijn nog mooier dan die van mij! Ik heb nog wel 2 mooie witte, die zal k gauw nog afknippen.
    Jij hebt in elk geval nog wat zomers in huis! Heerlijk! Hoewel ik het met bovenstaande schrijver ook eens ben, de herfst heeft ook wel weer wat nu ;-) Kaarsjes, warme tinten... :-)
    Fijne week!
    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Na het bekijken van deze mooie foto`s, ga ik morgen ook de laatste hortensia`s plukken. Want zo ziet het er toch wel heel mooi uit. Blijven ze bij jullie ook maar doorbloeien? Nu is het hier nog steeds zomerweer, maar de avonden worden killer. Ik blijf wat in gebreke de laatste tijd, maar ik ben aan het verhuizen. We gaan kleiner wonen, het is effe slikken maar het werd echt te groot allemaal. Tja, zo gaat dat. Hoewel het voor Hollandse begrippen niet echt klein is, moet ik wel heel veel wegdoen. Dus, is het ruimen geblazen. Prettige avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Thea, prachtige bloemen heb je nog op de vaas gezet! Mooie foto's! En natuurlijk nog Van harte gefeliciteerd met je kleinzoon Tristan die afgelopen vrijdag jarig was!
    Fijne week!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. De zomer is dus echt voorbij, hier ook. maar zoals je zegt met de verwarming aan en een gezellig bloemstukje kunnen we het gezellig maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wie Du auf meinem Blog siehst, ich liebe ebenfalls Hortensien:)
    Herrliche Aufnahmen.
    Vielen Dank für Deinen Besuch und Kommentar.
    LG Gisela - Toronto Canada

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥