vrijdag 2 september 2011

SCHELPENKRANS


...... Nu de vakanties ten einde lopen ......... heb je vast schelpen verzameld op het strand ....... laat ze niet in een zak of potje liggen ......... maar maak er eens een leuke krans van ...... als een blijvende herinerring .......

......Nun die Ferien zu Ende gehen ......... hast du wahrscheinlich Muscheln am Strand gesammelt ....... las Sie nicht in eine Tasche oder so liegen ........... aber lassen es so aussehen einen schönen Kranz ...... für ein dauerhaftes Souvenir ...... Now that the holidays come to an end ......... And You have probably collected shells on the beach ....... do not leave them in a bag or jar lying ....... but make it a nice wreath of it ...... as a permanent souvenir .......

.........strokrans.....lijmpistool...tillandsia en schelpen........ einen Strohhalm Kranz ..... leimpistool .... Tillandsia und natürlich die Muscheln ..... a straw wreath ... Glue .... Tillandsia and of course the shells .......

.........Met tillandsia volplakken ......... Bedecke zuerst der Kranz mit Tillandsia ...... First hold the wreath with tillandsia ........

........ Dan ga je hem helemaal volplakken met schelpen .......
voor een leuk effect draai je af en toe een schelp om ..........
...... de kleine sterretjes kocht ik in de winkel .......

.......... Dann der Kranz mit Muscheln voll kleben ....... für eine schöne Wirkung...ab und zu eine drehen ...... Die kleinen Sternchen habe ich im Laden gekauft .......

........... Then you glue the whole thing filled with shells ....... for a nice effect ....... turn a shell up side down .......... the little stars I bought at the store ..........

.........Veel plezier met het maken van de krans......Viel Spaß .........Lots of fun making the wreath ................

20 opmerkingen:

  1. ik moet dus nu naar de zee ☺ prachtig Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verplicht dagje naar de zee, helemaal niet erg hoor!

    Ik ga het zeker uitproberen zo'n mooie krans te maken.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit komt me ook zo bekend voor....
    Er hangt er hier nog een op het tuinhuis (deur)
    af en toe sneuvelt er 1tje.
    Maar dan plak ik weer wat erbij.
    Het is leuk werk en ook leuk om in de badkamer te hangen (daar heeft ie eerst gehangen)
    Staat echt leuk.

    Fijn weekend,
    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tussen alle nazomer blogjes is het bij jou nog echt zroetjes bepomer.

    g

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoiii wat een mooie krans, de mijne is al wat jaartjes oud,we gaan binnenkort nog met vakantie en waarschijnlijk naar het strand, dus opzoek naar nieuwe schelpen. Leuk dat je ook foto's laat zien hoe je z'n krans maakt. Fijn weekend lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja leuk hoor zo'n krans......geniet van een heerlijk weekend...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk je krans. Wil ik nog graag een keertje doen. Het is inderdaad zonde om de schelpen in een potje te laten liggen.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig!! Heb hier nog heel veel schelpen liggen. Zat al over een krans te denken, maar was er nog niet uit hoe ik dat het beste aan kon pakken. Dus dankjewel voor de beschrijving!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Blijft inderdaad altijd zo leuk om te doen. Ik heb er hier nog steeds 1 hangen van allerlei schelpen die ik in Zeeland had gevonden en ik blijf het het leukste souvenier vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kijk, de ideeën heb ik wel.... maar jij voert ze uit! Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dieser Kranz ist wiedermal soooooo toll geworden. Danke auch für den Tipp, wie du es gemacht hast. Eine gute Idee, mit dem Dschungel-gras als Grundlage. Ich muss morgen gleich mal schauen, ob ich noch ein paar Zutaten im Haus habe. Muscheln habe ich noch jede Menge.
    Herzliche Grüße Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. een prachtige krans is het geworden.
    Jammer dat hier geen schelpen zijn :))

    groetjes, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze schelpenkransen zijn ontzettend gaaf!
    En ze blijven ook voor altijd goed...zelf heb ik ze al jaren in mijn badkamer hangen.
    Ze vervelen ook niet die schelpenkransen.
    Leuk dat je het ook allemaal zo goed uitlegt hoe zo'n krans te maken.

    Wens je een goed week-end,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk he om zo met die krans de vakantie een beetje vast te houden.
    Maar jij hebt dus de vakantie nog voor de boeg liggen, bofkont, geniet maar lekker hoor.
    Leuk om te horen dat je me ook gemist hebt, doet je toch goed.
    Ik ga nu eens even er voor zitten om te kijken wat je allemaal voor moois hebt gemaakt die periode dat ik hier niet ben geweest.
    Fijn weekend/vakantie, geniet ervan.
    Lieve groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie krans. Leuk dat je laat zien hoe je hem gemaakt hebt. Lijkt me een leuk project samen met de kids. Het schelpen zoeken alleen is al leuk.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dit zijn van die dingen die je ooit nog wel eens wil ga maken, vind ze altijd erg leuk, is misschien wel een ideetje om inderdaad op mijn cluppie te maken volgende week, mooi geworen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige krans!!!
    Je hebt weer super erk geleverd!!!
    Je jurk van vorige post is ook super!!! leuk met dat vestje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo een leuk idee en je krans ziet er heel mooi uit, Thea.

    Een fijne zondag, regen buiten, gezelligheid binnen! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ziet er weer prachtig uit zo'n schelpen krans en wat een goede uitleg heb je gegeven.

    Groetjes en een fijne zondag

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Altijd leuk, een schelpenkrans....en je doet er ook nog een foto-workshopje bij...helemaal goed voor niet zo handige plakkers zoals ik....bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥