zondag 25 september 2011

CAN CAN SJAAL


.......... Mijn breinaaldenkoker heb ik weer eens opgezocht ............. volgens mij is het wel een kleine 30 jaar geleden .......... dat ik nog iets gebreid heb ........... maar op dit moment ......... zijn die Can Can sjaaltjes helemaal in .......... en ik vind ze zo leuk ...........
1 Bolletje garen ...... 6 steken ..... alleen maar rechts breien .......... een paar uurtjes breien ....... hij is 1,35 lang geworden ....... dat is zo gepiept ....... en dan heb je een leuke sjaal ......

.......... Jetzt habe Ich meine Stricknadeln wieder herausgezogen ........ Ich glaube ....... es war fast 30 Jahren das letstes mal ...... dass ich etwas gestrickt habe ........... aber jetzt sind die Can Can Schals sehr hot ......... 1Wollknäuel ..... 6 Stechen ..... und nur grade aus Stricken .......... es ist so fertig ......... uns dann hast du einen schönen Schal .........

......... have my knitting needles again pulled out ........ I think it was a 30 years ago ....... that I've knit something ........... but now this Can Can scarves are hot .......... One ball of yarn ..... 6 stabbing ..... just Knit ...... that's all ........ and then you have a nice scarf ..........


......... Oja .... het is wel een apart soort garen waar je dit mee kunt breien ......... een soort lintachtig garen ......

34 opmerkingen:

  1. Ze zijn ook super leuk.
    Moet het toch ook eens gaan proberen.
    Mooie kleur.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo heb ik er ook al een paar gemaakt, het is een verslavend werkje ;)
    Maar ze zijn inderdaad ook leuk!
    Fijne zondag van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk,ik ben ook dol op schaaltjes !
    Maar het klinkt heel makkelijk zoals jij het op schrijft.....
    6 steken opzetten ( dat lukt me nog) en ik kan een rechts en een afrechts....dan krijg je het v-tje ....Toch?? maar als ik alleen maar rechts brei dan krijg ik toch een rechte lap met golfjes ........

    Ik heb garen en naalden in huis ,ga zo gelijk even proberen.

    Romkje xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb eventjes gegoogeld en begrijp dat ik speciaal bol nodig heb....ik ga van de week eens op zoek.

    Bedankt voor deze leuke tip !!

    Romkje xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat materiaal is ZO leuk, heb vorig jaar een mooie witte gemaakt en er veel complimentjes over gekregen. Heb nu nog een bol grijs EN een bol roze liggen...ga er weer wat mee doen. Wist je dat je er ook een heel leuk hesje van kan maken, van één bol?? (JA wist je vast al hihi)

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja hij is echt superleuk geworden Thea! Ook een prachtige kleur.
    Mijn vriendin had er ook al 1 gemaakt, en zij zei al dat het heel makkelijk was.
    Wie weet....ik heb ook nog een paar breinaalden op zolder....
    Fijne zondag,
    liefs ESter

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja das geht sehr schnell und einfach.Das Endergebnis sieht sehr schön aus.Super und die kalte Zeit kommt bestimmt
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Awel dat is een heel erg mooie sjaal. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je sjaal is heel mooi geworden ik liep laatst over de markt en zag daar de wol in alle kleuren. Dus ik kende de wol en het breien ervan. Heel leuk hoor, fijne zondag

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is een leuke sjaal en vooral de kleur maakt hem net anders.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind hem helemaal leuk !! de kleur is ook helemaal goed!!...je weet mijn adres he??? hahahahhahahah!! geniet van deze heerlijke zonnige zondag !!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is het een leuke sjaal geworden Thea...de kleuren zijn prachtig...ook ik heb de wol nog niet gezien en ga ook eens kijken op het web...maar deze is prachtig geworden...lijkt hartstikke moeilijk maar volgens jouw uitleg zou zelfs ik het kunnen...groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zien er prachtig uit Thea heb er ook al eens bij gestaan, maar ben niet echt van het breien maar als ik het zo lees moet het niet zo moelijk zijn.
    Is het niet lastig om de steken op te zetten? Of hoe dat ook werkt bij dit .

    Maar hij is helemaal Toppie

    Fijne zondag

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldig resultaat Thea en de kleuren die in het garen zitten, om van te smullen.
    Zo heerlijk herfstachtig.
    Je hebt me enthousiast gemaakt, wie weet ga ik er ook 1 maken.
    Kan altijd leuk onder een jasje, niet waar!!!
    Dat heb je echt mooi gemaakt!!!
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij is mooi geworden met die herftskleurtjes!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke sjaal, ondanks dat het 30 jaar geleden is om te breien, ben je het nog niet verleerd!
    Liefs, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke sjaal. Grappig dat je met een eenvoudige techniek zoiets leuks kan maken.
    Je bent het breien nog niet verleerd, zie ik.
    Liefs, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oohh leuk doe ook wel graag breien[zo af en toe als ik tijd heb].maar snap niet echt hoe het moet!!
    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw, supergaaf sjaaltje zeg!
    Heerlijk karweitje voor een herfstachtige dag.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Liebe Thea,
    dein Schal ist so schön geworden.
    Ich wünsche dir viel Freude beim Tragen.
    Liebe Grüße
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat mooi zeg! De kleuren zijn ook helemaal goed!!
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zie overal sjaals en andere haaksels en breisels langskomen. Het is echt verslavend. Je sjaal is erg leuk, niet mijn ding. Maar je hebt wel hele mooie kleur uitgezocht

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hij ziet er heel mooi uit!!
    Ik heb hem al vaak voorbij zien komen, maar nog nooit zelf geprobeerd.
    ben benieuwd of je er nog meer gaat maken.. ik lees net tussen je comment dat je er ook een leuk vestje van an maken... daar zie ik je wel voor aan om uit te proberen...hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk om te doen hè, zo zie je maar weer, sommige dingen verleer je nooit, lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig en de kleurtjes vind ik helemaal leuk.

    Vraag mij af hoe je ze aan elkaar zet of draait.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo zie je maar weer...breien verleert niemand.

    Leuk sjaaltje in een schattig kleurtje

    groet, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hij is erg mooi!! dank je wel ook voor je lieve & leuke berichtjes! Fijne week! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ik zie ze steeds meer voorbij komen en vind ze zo gaaf! Mooie kleuren ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. geweldig effect,trouwens je maakt mooie dingen,groetjes irena

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuk kleurtje! Ik heb er ook 1 op de pennen, maar het schiet nog niet echt op, ik snap het op zich wel, maar de steken zijn vaak te strak. Maar we houden vol.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hahaa, wat leuk, ik heb dezelfde in het weekend gemaakt, maar dan in blauw, wil nog een bruine bol halen, super leuk om te doen en zo klaar. Met een pracht resultaat. Mooie dit groen Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooie kleuren, ziet er vrolijk uit. Ik probeer de techniek te begrijpen, hoe alles zo gaat krinkelen.
    Bestaat jouw sjaal uit meerdere sjaals?
    Heel erg leuk!
    Fijen dag!
    Jacoba

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Tolle Farben ... ich liebe einfach grün in allen Varianten! Da haben die Macher sich wirklich mal was Schönes einfallen lassen, mit diesen Garnen. Macht irre Spaß und ist ruck-zuck fertig :O)

    Liebe Grüße Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Liebe Thea, danke für deinen Besuch. Nun komme ich auch mal vorbei, um deinen tollen Schal zu bewundern. Eine super schöne Farbkombination hast du dir ausgesucht, einfach herrlich. Es liebs Grüessji von Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥