vrijdag 5 augustus 2011

NIEUWE HUISDIEREN


....... Het zijn er wel een heleboel ....... gelukkig zijn ze vrij rustig ....... Dit zijn de vruchtjes van de ASCLEPIAS SYRIACA.......de zogeheten papegaaiplant ..... Ik heb er vast een paar afgeknipt ....... en in een glas op tafel gezet ........ leuk toch ......


......... Es gibt eine Menge davon ....... ein Glück ...... sie sind ziemlich ruhig ...... Es sind die Früchte von Asclepias syriaca ....... Auch bekant als Papagei Pflanze ...... Ich habe ein paar abgeschnitten auf ein Glas gelegt ....... und stellte sie auf einem Tisch ........


............. And there are a lot of them ....... lucky me ...... they are pretty quiet ...... these birds are the fruits of Asclepias syriaca ....... Milkweed ........ in Holland we called him papegaaiplant ...... I've cut a couple and put in a glass down on a table .......nice I think ..........


........ Het lijkt alsof ze met z'n allen rond een voederbakje hangen .......
Es sieht aus ........ als ob sie alle an einen Futternapf hängen ...... oder ...... It seems as if they were all hanging around a food bowl .......


............ En zo groeien de vruchten aan de plant....lekker onderste boven hangend ....... zie je ze hangen ..... Het zijn vaste planten....die vrij groot worden ...... echte woekeraars bovendien

.......Und auf diese Weise ....... wachsen die Früchte an der Pflanze .... Um den Kopf hängen sie....... Siehst du sie hängen ..... Es sind Stauden ...... und ziemlich groß werden sie ..... Wucherer sind es ...... auch wieder wahr ........

.........And in this way ........how the fruit grow to the plant.... they hang upside down ...... see you hanging them ..... They are perennials ...... to be quite large ...... usurers thats also true .......

29 opmerkingen:

  1. mooie plant ik had het nog nooit gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Thea,wat apart,ik heb de plant echter ook nog nooit gezien en wat leuk zoals ze aan de vaas hangen,....fijn weekend,gr inka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo liebe Thea,

    oh wie schön! Mit dieser Pflanze liebäugele ich schon lange, aber bisher hab ich mich noch nicht getraut ......... Ich muß mal schauen, ob ich noch ein Plätzchen finde :O)))

    Ich wünsch Dir ein ganz schönes Wochenende!
    ♥ Liebste Grüße Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge wat een mooi plaatje is dat zo met de vruchten. Ze waren mij ook nog nooit opgevallen en het ziet er vrij echt uit.
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je heel snel kijkt zijn het inderdaad net papegaaien, wat leuk!!! Ik ken deze plant niet , weer wat geleerd
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt creatief Thea. Het lijkt trouwens net een kaart die je gemaakt hebt.
    Een zonnige groet van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een aparte maar prachtige plant nog nooit gezien!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ooh ik vind ze schattig!! Zou er van die ook wel een heel stel willen hebben hihih. Gister hebben we net onze Nicky Maltezer naar mijn dochter gebracht. Zij woont nu samen en het is haar hondje.
    Ik mis hem nu al hoor ze is dan ook 12 jaar bij ons geweest. De berichten zijn goed ze is lief en schijnt haar plekkie wel te hebben gevonden.
    Gelukkig maar!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieb Thea,
    ich hoffe, dass die neuen Haustiere nicht zuviel Futter brauchen:)
    Deine Dekoration habe ich bewundert!!
    Asclepias syriaca wird bei uns als Milkweed bezeichnet und kommt sehr häufig vor.
    - Cheeers Gisela.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een bijzondere plant en wat het je dat weer creatief gedaan, jou kaartje heeft ook een speciaal plekje in mijn woonkamer gekregen hij staat op de schouw naast allerlei crea spulletjes, zo zie ik je iedere morgen ;-D fijn weekend lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat grapig !! nog nooit gezien....Liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Thea,
    Wat mooi! Blijft grappig he ;-)
    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn geweldig,ze blijven zo lang mooi

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Liebe Thea,
    die sehen ja klasse aus und sind eine tolle Dekoration.
    Liebe Grüße und ein wndervolles Wochenende wünscht dir
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat grappig zo hangend aan het glas. De plant ken ik niet. Och ja weer wat geleerd

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Thea,
    Het zijn i.d.d. net vogeltjes bij een drinkbakje, ik heb deze plant nog nooit gezien.
    Eén om te onthouden, mooi weekend, doeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Grappig hoor, die tamme papagaaitjes!
    Fijn weekend, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hee heb je ze weer......??? ja de gaaieplanten dan hoor wat dacht jij dan?? hahaha, liefs van mir

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Thea wat apart en wat leuk.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een grappige diertjes.
    Of plantjes.
    Erg leuk staan ze zo samen in het glas.

    Knap zeg zoveel kleding stukken en zo een korte tijd.
    Groetjes en een fijn weekend Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die sind ja wirklich lustig!
    Kann man sie auch essen?
    Ich wünsche Dir noch viel Spaß mit den neuen Haustieren ;o)
    Liebe Grüße
    ute

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Thea, bekende parkietjes, ik krijg elk jaar een aantal van een vriendin om ook zo neer te zetten. De plant wordt te groot om in mijn tuin fatsoenlijk neer te zetten, wel jammer, ik kan geen genoeg van de leuke vruchtjes krijgen.
    Groetjes, Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een aparte plant Thea. Had ik nog nooit gezien.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat apart! Nog nooit gezien en van gehoord! Weer wat geleerd dus. Het ziet er iig. leuk uit.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat ontzettend leuk!! ik had er nog nooit van gehoord!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een aparte plant.

    Het lijken inderdaad net vogels in een drinkbakje zo. Heel mooi. Ik ga eens kijken of ik ook zo'n bijzondere plant op de kop kan tikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Theam , zou je zo lief willen zijn , er mij enkele op te sturen? (De verz.kosten vergoed ik of misschien maak ik je blij met DE-punten?)En/of een stek of zaad? Hier ben ik al zo lang naar op zoek , maar kan ze nergens vinden.Bvb heel hartelijk dank. Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Ine,

    Ik wil graag contact met je opnemen,maar heb geen emailadres van je. Zou je me even willen mailen?
    Mijn emailadres vind je bij m'n profiel.

    Bedankt, groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥