donderdag 7 juli 2011

VEEL MOOIS VOOR WEINIG GELD


........ De laatste tijd vond ik op allerlei rommelmarkten .......... erg veel leuke spullen ......... en ook nog eens voor een hele leuke prijs ....... ik denk dat dit de duurste was ...... vijf euro ..... en groot dat ie is ........



..........Het spoelkommetje vormt samen met het schaaltje een mooi geheel.......







........ In letzter Zeit fand ich auf dem Flohmarkt .......... eine Menge netter Sachen ......... und wieder für einen guten Preis .........

........ Lately I found at the flea market .......... a lot of nice stuff .........
and again for a very nice price ..........

22 opmerkingen:

  1. Liebe Thea,du hast wunderschönes Porzellan gefunden!!! Ich hätte es auch gekauft!Die Terrine auf dem ersten Bild ist ein ganz besonderes Teil!
    Gute Nacht und liebe Grüße,Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een aanwinsten heb je er weer bij Thea, leuk als dat voor zulke prijsjes kan hè!
    Fijn weekend van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie vondsten Thea! De terinne is prachtig en ook die kop en schotels.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige schaal! En die kopjes zijn beeldschoon.
    De bloemetjes maken het toch altijd erg gezellig.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooie spullen heb je daar gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je hebt je verzameling weer mooi uitgebreid, ik vind de spoelkommetjes zo lief.. en ja ook de kop en schotels.. ik zie de high tea al helemaal voor me:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi servies. Wat zal dat heerlijk theedrinken uit die kopjes die aan de binnenkant ook zijn bewerkt.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OO prachtig zijn je kopjes, en je schaal vind ik ook helemaal leuk. En nog bedankt voor je lieve reactie en je heb niks gemist hoor het was een onder onsje.

    Lieve groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar ga je nog veel plezier aan hebben!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk shabby chic allemaal !!!
    Die glazen schaaltjes heb ik ook een aantal van ,zo gezellig met een lekkere koek of plak cake.
    Of wat dacht je van een klein bloemstukje ??

    fijn weekend ,liefs Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier móet ik even op reageren. Leuk joh! Het bijzondere is dat wij ongeveer 15 jaar geleden van oude tante Rie van mijn man een compleet servies kregen in die stijl. Niemand wilde dat oubollige spul hebben. Zoiets kon echt nergens meer voor dienen. Maar wij vonden het ergens wel leuk, ook al paste het totaal niet bij onze stijl.
    Het ging in twee dozen op zolder (zoveel was het)
    En met kerst werd het afgewassen en gebruikten we het. Je kunt je voorstellen dat dat een aparts sfeertje gaf in ons drukke gezin met 8 kinderen. De middelste zoon en mijn man bereidden het eten en de tafel werd gedekt door de anderen.
    Leuke herinneringen. Maar op een gegeven moment wilde ik toch van dat servies af... (teveel toeters en bellen/ ruimte gebrek enz) Nog steeds was er niemand te vinden die het wilde hebben. Ik heb ermee op de rommelmarkt gestaan, maar zelfs daar vond het geen aftrek.
    Uiteindelijk is het versnippert verdwenen.
    Gelukkig heb ik nog wel van die kopjes, die je ook op je blog hebt. Maar die hebben veel meer emotionele waarde.
    Wie weet wat jou spullen hebben meegemaakt.. Laat ze het eens vertellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geluksvogel ben je Thea...!
    Zulke dingen kom ik nou nooit eens tegen. Misschien is het wel zo dat iedereen deze mooie spulletjes meer waardeert dan bv 5 jaar geleden en dat het daarom wat schaars wordt.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie spulletjes Thea.Vooral die Terrine is echt prachtig.Fijn weekend.
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een "vrolijkheid" heb je weten te scoren. Die kop en schotels vind ik het allermooist.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige aanwinsten heb je weer gescoord. Vooral de terrine en de prachtige kopjes.

    en ja ze hebben hier ook vakantie. Dus mama ook een beetje vakantie , want dan werk ik altijd halve dagen.

    Wat ik op stapel heb staan. Manlief had me vriendelijk gevraagd om geen haken mee te nemen op vakantie. Wilde ook liever boeken meenenem, want dat schiet er een beetje bij in. Als ik begin te lezen dan moet ie ook uit.

    Wat ik verder nog op stapel heb staan . Een tas en ik heb wat van een collega wat gekregen , weet nog niet precies wat ik ermee ga doen. Of toch wel alleen nog niet het juiste patroon

    Groetjes
    en veel plezier op de kermis

    esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je een leuke spullen gescoord. Heerlijk is dat naar rommelmarkten en kringlopen en dan met van alles thuiskomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat kan een mens hier blij van worden als je zoiets moois tegen komt en ook nog voor een leuk prijsje!
    Wat een prachtige koopjes zeg!!
    Veel plezier er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt mooie spulletjes!
    Fijn weekend,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je bent goed geslaagd Thea! Wat een mooie spulletjes om naar te kijken. Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig. Zou er ook gelijk voor vallen. Mijn nicht heeft ook een neusje voor dat soort spullen (die van de bloemenboerderij). Had een oud kerkbankje op de kop getikt voor een Euro. Zo leuk zulke aankopen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Thea

    Wat een schattige kopjes!

    Hier nog geen vakantie, pas in September
    Hoe gaat het met je mozaiken, lukt het een beetje?
    Wij zijn nog druk aan het verbouwen, en we vinden het nog steeds leuk!!!

    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow Thea wat heb je allemaal mooie dingen gevonden! Ik neem tegenwoordig nog maar zelden iets mee want tja, waar laat je het allemaal... Maar het is wel een leuk idee omzo wat servies te verzamelen. Het zijn snoepjes hoor! Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥