zaterdag 16 juli 2011

BABUSHKA maar dan anders


......... Uit de Ottobre kids lente 2009 is dit het model Babushka ........
maar zoals altijd heb ik er mijn eigen draai aangegeven .....
Van restanten maakte ik deze tuniek die ook al zonnejurkje gedragen kan worden ........... Op de voorpas maakte ik een kleine Babushka ........ van het zelfde stofje als de strook die aan de onderkant zit ........ het gezichtje heb ik uit een katoenen stofje met babushkas geknipt ....... mijn hele voorraad ben ik door gaan zoeken om een leuk bijpassend bandje of kantje te vinden ....... voor onderlangs ......... maar niks hoor ........ ik had niks wat er een beetje bij paste .........
toevallig kwam er vandaag een doosje binnen met stoffen en band ..... dat ik via internet besteld had .......... toen ik het uitpakte en het rekbare ruchjesband in aflopende kleuren zag ...... schrok ik me ....... foei wat lelijk ............ ai ...... dat was natuurlijk de reden ....... waarom men het had afgeprijsd ......... maar toen ik het in mijn Ateljee langs het jurkje hield ...... wist ik niet wat ik zag ........ precies de kleur die ik nodig had ....... het past er perfect bij ........... dus ...... toch nog een koopje .............

....... Dieses Modell Babushka ist aus die Ottobre Kids Frühjahr 2009 ........
aber wie immer habe ich meine eigene form angegeben ...... Aus Stoffreste habe ich dieser Tunika gemacht ...... dass auch als Sommerkleid getragen werden kann ........... Ich habe eine kleine Babuschka aus dem gleichen Stoff gemacht .....
Ich ging durch mein ganzes Inventar für einen schönen passenden Bandkante oder so ....... aber könte nichts finden naturlich ......... Zum glück kam heute die post mit Stoff und band ..... Ich hatte es über das Internet bestellt ......... wenn ich es band sah ........ war ich im schock ...... oops wie hässlich .......... Das war natürlich der Grund ....... Deshalb den Rabbat ......... aber wenn Ich es in meinem Ateljee entlang der Kleidung gehalten habe ...... genau die Farbe die ich brauchte ...... es passt ja perfekt zusammen .......... doch ein Schnäppchen .............

...... This model is from the Babushka kids Ottobre Spring 2009 ........
but as always I have my own spin out ..... I used fabric remnants to make this tunic ...... also known as sun dress can be worn ...........
On the front ........ I made a little Babushka ........ of the same fabric .....

......... I've searched through my entire inventory for a nice matching band or lace to find ........ but nothing ........ then the postman came today with fabric and lace I had ordered over the Internet .......... When I unwrapped it and saw the band its scared me......oops soooo ugly .......... That was of course the reason .......
why it had marked down ........ but when I stopped by the dress ...... I did not know what I saw ......... exactly the color I needed ....... it fits perfectly ........... so nice ..........

23 opmerkingen:

  1. Wat een leuk jurkje Thea.Nu nog wat zon en wie het aan heeft zal weer stralen.
    Lieve groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig jurkje van restjes stof en een uitverkoop bandje, superleuk Thea. Ga je je kleindochter weer verrassen??
    Fijne zondag, groetjes Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leukerdje weer!En grappig gedaan de applicatie op het voorpandje.Nu nog een zonnetje erbij..groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het jurkje is enig, leuke kleuren zitten er in.
    Ja nu snel mooi weer, dat zou fijn zijn.
    Fijne zondag, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig jurkje! Daar hoort zon bij! Laat maar komen!!! We zijn er klaar voor!

    Groetjes uit een nat Roermond!
    San

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jemig, wat kun jij goed overweg met de naaimachine.
    Je hebt iets moois gemaakt.
    Ik kan het absoluut niet en heb al ruzie met de machine voordat ik ook maar iets gedaan heb.
    Dus complimenten hoor en bye the way ik heb gelukkig wel wat andere kwaliteiten hoor.
    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Héél mooi jurkje Thea en dat allemaal van restanten, Knap hoor !
    En nu de zon nog hé ! En je kan zwierig de zomer ingaan.

    Nog een fijne zondag !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt er een leuke eigen draai aangegeven. Mooie combinatie van stoffen en de Babushka op het voorpand!

    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Thea,
    ein ganz bezauberndes Kleidchen mit einer süßen Babuschka;))) Liebe Grüße und schönen Sonntag Adelheid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lekker fleurig zonnejurkje!! hoop dat de zon snel doorbreekt zodat je kleindochter (dat denk ik haha) het jurkje snel kan dragen:)

    fijne zondag,
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lief jurkje. Dat kun je met alle weer aan; met en zonder shirtje. Anders is het altijd zo zonde als het een koude natte zomer is.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk jurkje geworden. Leuke kleuren combi. En het jurkje kan je altijd dragen . bij mooi en minder mooi weer.

    Vraagje hoe ben je aan het kraagje gekomen bij het andere jurkje?

    liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. deze jurk is zoals gewoonlijk prachtig
    en door je mooie ontwerpen te zien ben ik ook begonnen om jurkjes te maken wel is het maar voor poppen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat was nog eens een aangename verrassing dat het geen miskoop was. Het is trouwens een prachtige stof waar je de jurk van hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi, en het is wel een mooi bandje hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een dotje!!! daar zal je kleindochter erg blij mee zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weer heel mooi geworden Thea, leuk om stofjes bijelkaar te zoeken.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk gedaan hoor.
    Ik deed dat ook altijd hihi
    Geweldige sportkleding maken met achterop iets wat de meiden mooi vonden[uniek dus]
    Nu is het wachten op mooi weer zodat ze het aan kan

    liefs Maira

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi zomers jurkje! Ik vind het een prachtige kleuren combinatie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een lief jurkje heb je gemaakt en wat een leuke stof heb je gebruikt, ik vind hem SUPER.
    Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Das ist ein wundervoll luftiges sommerkleid geworden.
    LG
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ziet er schattig uit. En zo zie je maar weer dat lelijk heel mooi kan worden

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥