maandag 13 juni 2011

LAVENDEL BUIDELTJES



.........Op de blog van Janny zag ik van de week lavendel vlechterij ..... heel erg leuk ...... toen ik ging zoeken op internet vond ik al snel de werkwijze ........men neme .......
........ 37 langstelige lavendel ....... ik vind het erg dik geworden ...... neem gerust wat minder ........ 3 meter lint of garen in een leuke kleur ............. ........ Het blad verwijderen van de lavendel en er een net bosje van maken .....
dan het lint net onder de bloemen vastknopen ...... en de stelen ombuigen over bloemen heen......... het lint er doorheen vlechten ........ telkens 2 stelen opnemen ...... en 2 laten liggen ..... dat lukte bij mij niet zo goed ......... dus ik nam er soms maar 1 en soms wel 3 ......... ik heb een naald gebruikt om het lint er doorheen te steken ........ strak aantrekken ..... want het geheel droogt nog in ..... en anders word het erg los ..... en vallen de lavendel korreltjes eruit ...... doorgaan tot aan het punt waar de bloemen ophouden ......

.......... Dan de stelen netjes recht afknippen en het lint er tot bovenaan omheen wikkelen ........ bij de beschrijving die ik vond ....... stond dan er een strik van maken ........... maar ik had maar een uiteinde ...... dus heb ik het lint er met de naald een paar keer doorheen gestoken .......... en vastgemaakt .........zodat het toch uitziet als een strik .......... de laatste foto's hebben wat rare kleuren ........ ze zijn tegen de avond gemaakt ........ ik zal morgen nieuwe knippen en plaatsen .............

............. Auf dem Blog von Janny sah ich Lavendel beutel ....... sehr schön ...... beim Suche im Internet habe ich schnell den Methode gefunden ........ man nimmt37 langstielige Lavendel ......... 3 Meter Band oder Garn in eine schöne Farbe ......... Blatt Entfernen von Lavendel und ein Nette Bund davon machen ....... das Band direkt unterhalb der Blumen festbinden ......dann die stehlen zurück umbiegen ......... und dass Band weben ........



.......... jedes mal Aufnahme von zwei stehlen und zwei unter ........... es ging bei mir nicht so gut ......... Also nahm ich manchmal eins un dann mal drei......geht auch .......... Ich habe eine Nadel Benutzt um dass Band durch zu stechenden ......... fest anziehen ........ weil dass ganze noch trocken soll....... ansonsten ist es sehr locker und fällt der Lavendel aus den beutel...... weiter gehen bis dem Punkt wo die Blumen stoppen ......
.....Dann die stehlen sauber durchschneiden und das Band Abwickellinie nach oben ........ bei die Beschreibung...... die ich gefunden hatte war da noch eine Verbeugung vor ........ aber ich hatte nur ein Ende ...... so habe ich das Band mit der Nadel ein paar Mal durch eingesetzt und befestigt ........ damit es wie ein Bogen aussehen wird ....... Die letsten Bilder haben eine seltsame Farbe ...... sie sind am Abend gemacht ............. morgen werde ich neue machen.......

......... On Janny's blog I saw this week lavender pouches ....... very nice ...... when I went searching on the Internet I quickly found the way to make them ........ you take 37 long-stemmed lavender flowers .......... 3 meters ribbon or yarn in a nice color .......... leaf removal of lavender and make a net bunch of it ...... tie the ribbon just below the flowers ...... then steal the flowers bend over back then bend steal over the flowers ......... weave the ribbon through it ........ each recording two steal and two leave ..... it did not work for me as well ......... So I took sometimes only one and sometimes three .........I used a needle for it ........ properly tighten ......... because it dries completely differently and still .......... is it very loose and falls out the lavender ......
continue to the point where the flowers stop ......

....... Then cut the steal neatly and wrap the ribbon around to the top ........ so I have the ribbon with the needle inserted through a few times ... and attached ....... so it will look like a bow .. .....
The latest pictures have some weird color .... they are made ​​in the evening ........... tomorrow I will place some new .............

22 opmerkingen:

  1. Ik vind ze super geworden! Jammer dat ik de lavendel hier niet kan ruiken!

    grts, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk dit Thea, ben zoiets al jaren van plan en inmiddels de beschrijving kwijtgeraakt. Zag bij Bonjade lavendelbuideltjes zonder lint, lekker snel klaar :-) Bedankt, lavendel heb ik wel, nu nog tijd! Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk. Het zal vast ook heerlijk ruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk Thea. Wat zal je lekkere geslapen hebben.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die sehen mega aus und der Duft,schade ,der kommt nicht über die Berge:)))
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet dat er leuk uit om te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is wel leuk geworden Thea,ik vind dat dikke juist wel erg leuk, normaal zijn ze niet zo heel dun. Het is echt iets provençaals, net zoals je in Nederland de tulpen hebt. Maar een mooie bos lavendel op tafel is ook heel mooi. Wat een mooie dingen bestaan er toch vind je niet?

    groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geweldig, deze ga ik posten in september als het mag ☺ bij 'deze is ook leuk". dan ben ik nl weer gastschrijver ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet dat er leuk uit Tha. Ik ben gek op lavendel en tijdens onze reis naar Spanje door Frankrijk heb ik weer van alles op dit gebied gekocht. Leuke kadotjes. Groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. vind het zo mooi wat je allemaal doet en lavendel is wel mijn favoriet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi, maar dat lijkt mij echt wel moeilijk. Knap gedaan. Hier mogen we nog steeds geen geurtjes in huis. Jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Thea,


    wat is dat leuk.Wat een super mooooi idee van je.

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. je blond haar staat je heel goed....dat wilde ik even nog schrijfen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Thea wat een leuk idee, ook weer iets om te onthouden, PRACHTIG Fijne week Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk gedaan hoor met die lavendel zo. Ruikt altijd zo heerlijk.... Enneh ik mail je m´n adres ff door, want ik vind het een prima idee. Geef jij me dan jouw adres? Ik ruil twee dezelfde donkere voor 2 roze van jou. Goed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha Thea
    Leuk dat je een post hebt gemaakt over het lavendel vlechten.
    Het is leuk om te maken en de linnenkast ruikt dan weer heerlijk.
    Hopelijk lukt het me nu om een berichtje neer te zetten.
    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Es duftet bis zum mir, es sieht wunderschön aus und du hast es auch schön erklärt, aber ich glaube, ich kriege das nicht so hin. Ist einfach zu popelig.
    Herzliche Grüße Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig he! Ik maak er ook elk jaar een paar.
    Fijne dag!
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vind zulke bosjes altijd zo leuk om te zien, maar dan kan ik nu ook eens zelf aan de slag...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat ziet er leuk uit.
    Zie dat ik al heel veel van je blog heb gemist dus nu even lekker rond neuzen

    Mijn lavendel is niet meer zo groot.
    Het heeft last gehad van de droogte.
    en de nieuwe zijn nog te klein


    Groejtes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tolle Idee, das sieht ja wunderschön aus! Es duftet wahrscheinlich auch phantastisch. Ich werde es mal mit meinem Lavendel versuchen, hoffe es klappt auch bei mir so schön.
    Liebe Grüße Kerstin

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥